• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Jorge] Explosive 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Artikelnaam: Explosive 1
Aantal per verpakking: 40
Aantal in karton: Onbekend
Fabrikant/Importeur: Jorge
Kruitgewicht: Onbekend
Prijs: € 0,50
Effectomschrijving: Knal

Aangezien er over deze knaller nog geen topic bestond, bij deze:

671.jpg

foto547.jpg

Ik heb hier vorig jaar zelf een pakje van gehad en ze bevielen me zeker goed. knal is iets harder dan een Pirat special naar mijn gevoel.
[/B]

Laatst bewerkt door een moderator:
kijk dit lijken mij nou de perfecte vervangers voor rotjes. zijn klein knallen hard en spotgoedkoop.
zo'n knaller als dit zou gewoon toegestaan moeten worden in nederland.
wat trouwens ook echt zo kunnen sinds deze knallers een Ce categorie 2 nummer hebben.
vandaar mag je deze volgens sommige duitse vuurwerkfanaten gewoon kopen in polen en stoken in duitsland.
vanwege dat ce nummer, alleen verkoop is nog steeds verboden in duitsland zelf. Omdat er flash in zit verwerkt voor de knal.

kijk dit lijken mij nou de perfecte vervangers voor rotjes. zijn klein knallen hard en spotgoedkoop.
zo'n knaller als dit zou gewoon toegestaan moeten worden in nederland.
wat trouwens ook echt zo kunnen sinds deze knallers een Ce categorie 2 nummer hebben.
vandaar mag je deze volgens sommige duitse vuurwerkfanaten gewoon kopen in polen en stoken in duitsland.
vanwege dat ce nummer, alleen verkoop is nog steeds verboden in duitsland zelf. Omdat er flash in zit verwerkt voor de knal.

je bedoelt denk ik een BAM nummer?

je bedoelt denk ik een BAM nummer?

Nee, hij bedoelt een CE-keuringsnummer! Hij zegt dat het wel ingevoerd mag worden maar niet verkocht in Duitsland. Het CE-keurmerk gaat over invoeren en uitvoeren binnen de EU.

Het bam-keurmerk gaat over de eisen die een product in Duitsland moet hebben om daar te mogen worden verkocht.

Nu weer verder waar dit topic overgaat.

Categorie Ce2 gaat niet over in- en uitvoerrechten.
Dit nummer gaat over in welke categorie de knal wordt ingedeeld..
(Fp3 small heeft bijvoorbeeld Ce3..)
Nu weer on topic :)
Nee, hij bedoelt een CE-keuringsnummer! Hij zegt dat het wel ingevoerd mag worden maar niet verkocht in Duitsland. Het CE-keurmerk gaat over invoeren en uitvoeren binnen de EU.

Het bam-keurmerk gaat over de eisen die een product in Duitsland moet hebben om daar te mogen worden verkocht.

Nu weer verder waar dit topic overgaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan