Jongens gepakt met ''zwaar'' illegaal vuurwerk

Killuminati

VWC lid
BUSSUM -

Drie leerlingen van het Willem de Zwijger College in Bussum zijn aangehouden in verband met zwaar, illegaal vuurwerk. De conciërge betrapte een van hen dinsdagochtend terwijl hij bij de school vuurwerk stond af te steken.

De jongen wees direct naar twee medeleerlingen, van wie hij het vuurwerk had gekocht. Alle drie de jongens werden aangehouden. De vader van een van hen bracht nog een lading illegaal vuurwerk naar het bureau. Ook hij is aangehouden. Zijn rol in het verhaal wordt nog onderzocht, meldde de politie woensdag.

De totale vangst bij de jongens was 2400 nitraatbommen en 94 cobra's.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23433479/__Jongens_gepakt_met_illegaal_vuurwerk__.html

Sorry beste vuurwerk liefhebbers maar ik vind dit gewoon een goede actie. Wat doen zulke jonge gastjes toch met dat soort zware vuurwerk man?

Dan breng je als vader nog een lading na en wordt je alsnog aangehouden? Klinkt een beetje tegenstrijdig.

het verschil met vroeger is dat er vroeger allemaal strijkers verhandeld werden en af en toe een lawine pijl en dat er nu cobra's verkocht worden. Dus dat bruggers illegaal vuurwerk hebben is niet echt nieuw, maar de zwaarte van het vuurwerk wordt steeds groter. Ik vind het zelf wel iets verontrustend want deze leeftijd blaakt over het algemeen niet over van verantwoordelijkheidsgevoel.
greetzz

Je moest is weten hoeveel brugklassers al illegaal vuurwerk hebben.

Te gek voor woorden. Het is tegenwoordig ook allemaal zo gemakkelijk om dat soort zieke spul in bezit te krijgen. Vroeger was je echt blij als je een widowmaker of strijker kon krijgen maar nu is het gewoon totaal uit de hand gelopen.

Aan ene kant begrijp ik de overheid want dit soort zieke knallers moeten gewoon uit Nederland blijven.

Het is ook heel aantrekkelijk om te gaan dealen. Als je een grote broer hebt is het makkelijk te krijgen en al voor een pakje fp3 kan je al 20 euro krijgen.

De vader van een van hen bracht nog een lading illegaal vuurwerk naar het bureau.

facepalm1.jpg

vind je het gek? Iemand op die leeftijd overziet de gevolgen van zijn acties niet. Dus op het moment dat men in het nauw komt dan willen ze zo snel mogelijk van de schuld af zijn. Ik snap het wel. Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar we hebben hier niet te maken met volwassen mensen(alhoewel ik denk dat die soms net zo snel dit soort dingen kunnen doen)
greetzz

Sorry beste vuurwerk liefhebbers maar ik vind dit gewoon een goede actie. Wat doen zulke jonge gastjes toch met dat soort zware vuurwerk man?

Niks mis met die cobra 6 . Wegzetten aansteken wegrennen niks aan het handje.
vroeger had je strijkers klapte niet hard wat gingen er veel doen lekker knutselen.

Niks mis met die cobra 6 . Wegzetten aansteken wegrennen niks aan het handje.
vroeger had je strijkers klapte niet hard wat gingen er veel doen lekker knutselen.

Praat het maar weer weg joh. Dit soort zwaar vuurwerk hoort niet in woonwijken. Ik zeg niet dat ik er niet van kan genieten, maar niet midden tussem de huizen. 80% van de mensen die cobra's hebben gaan er niet verantwoordelijk mee om.

Praat het maar weer weg joh. Dit soort zwaar vuurwerk hoort niet in woonwijken. Ik zeg niet dat ik er niet van kan genieten, maar niet midden tussem de huizen. 80% van de mensen die cobra's hebben gaan er niet verantwoordelijk mee om.

Maar moet dan het vuurwerk de schuld krijgen ?:frusty:

Afsteken maar Zena is hier toch nog steeds adverteerder met die zware nitraatbommen? Dus wat is het punt? Dit forum, wij helpen toch aan informatie en kortingen voor die jongens :bye:

Uiteindelijke uitspraak hierover.

Jochie 1 heeft 1 nacht gezeten en 90 dagen contactverbod met jochie 2. En moet in maart naar de kinderrechter. Hij heeft een vuurwerkverbod gekregen voor dit jaar en moet zich melden de 30ste en 31ste.

Jochie 2 heeft 2 weken jeugdgevangenis gekregen en moest 3 dagen zitten. Ook ergens in maart naar de kinderrechter.

Voor de mensen die dat dus willen weten.

Gr,

Back
Bovenaan