Jongen (11) uit Zwijndrecht gewond na ontploffen Cobra

kruitstress

VWC lid
Geschreven door Willem de Wolf op 13 januari 2015 · Zwijndrecht

ZWIJNDRECHT – Een 11-jarige jongen uit Zwijndrecht is maandagmiddag 12 januari gewond geraakt toen een Cobra ontplofte. Het ongeluk met het illegale vuurwerk gebeurde aan de Jan Vrolijkstraat in Zwijndrecht. Het jochie raakte gewond aan zijn hand en werd naar het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam gebracht. Hoe het ongeluk kon gebeuren is nog niet helemaal duidelijk. “De jongen vertelde aan politieagenten dat hij ‘in het vuurwerk viel’. Wat er precies gebeurd is, wordt nog onderzocht,” aldus politiewoordvoerder Willemieke de Vos.

Illegaal vuurwerk

Een Cobra is een zwaar stuk illegaal vuurwerk. De knal is te vergelijken met die van een kleine granaat. In Nederland is het niet alleen verboden om illegaal vuurwerk te kopen of te verkopen, men mag het ook niet in bezit hebben, opslaan, vervoeren of afsteken. Het verboden vuurwerk voldoet niet aan de Nederlandse wetgeving of is illegaal ingevoerd.

In het vuurwerk "gevallen", wat moet ik me daarbij voorstellen:rolleyes:
In ieder geval sterkte voor het slachtoffer, jammer dat het manneke waarschijnlijk dit zware vuurwerk heeft kunnen kopen.

Bron: http://www.zhzactueel.nl/2015/01/13/jongen-11-uit-zwijndrecht-gewond-na-ontploffen-cobra/

"de knal is te vergelijken met die van een kleine granaat", das toch al een verschil met "de kracht is te vergelijken met die van eenhandgranaat".

Media begint het precies wel te begrijpen dat hun berichtgeving vaak kant noch wal raakt.

Ik geloof helemaal niks van dit bericht. 'In vuurwerk vallen'?? Hoe krijg je dat dan voor elkaar?
Waarschijnlijk heeft de jongen deze gekocht/gevonden en aangestoken en is ie in zn hand afgegaan. Hij wilt dit alleen niet aan zn ouders vertellen uit angst dat ze boos worden of iets dergelijks en daarom heeft hij dit verhaal verzonnen, zodat het allemaal wat zieliger lijkt.. Erg dom van dit jochie.

...of hij heeft het gevonden na de 31e met een veels te kort lontje! Gevonden vuurwerk afsteken in de nadagen schijnt nog steeds een kick te geven voor dit soort jochies!

Ik ga niet speculeren over wat er wel of niet gebeurt is,maar lezen jullie wat er onder staat.

Illegaal vuurwerk
Een Cobra is een zwaar stuk illegaal vuurwerk. De knal is te vergelijken met die van een kleine granaat. In Nederland is het niet alleen verboden om illegaal vuurwerk te kopen of te verkopen, men mag het ook niet in bezit hebben, opslaan, vervoeren of afsteken. Het verboden vuurwerk voldoet niet aan de Nederlandse wetgeving of is illegaal ingevoerd.

Zouden ze dan toch bestaan ??? journalisten die onderzoek doen en niet klakkeloos alles overschrijven. Oke' die kleine handgranaat is weer een beetje te.

Er wordt niet gesproken over de kracht van een kleine handgranaat, maar over de knal van een kleine handgranaat. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik zou me er iets bij in kunnen denken.
Idd een realistische stukje.
greetzz

Back
Bovenaan