Inwoner Oud-Alblas houdt mortierbommen in schuur

Springwind

VWC lid
In een woning in Oud-Alblas heeft de politie een grote partij illegaal vuurwerk ontdekt. In een woning en de naastgelegen schuur lagen zo'n 100 mortierbommen, vuurpijlen en nitraten.

De 23-jarige eigenaar van het vuurwerk is aangehouden. De lading werd ontdekt na een tip van een onwonende. Andere bewoners in Oud-Alblas hadden eerder al geklaagd bij de politie, omdat ze de vuurwerkoverlast zat waren. De politie onderzoekt nog waar het vuurwerk vandaan is gekomen.
foto Thymen Stolk

Bron:http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nie...oner Oud-Alblas houdt mortierbommen in schuur

Tja, omwondende klaagde van overlast. Ik neem aan dat hij gewoon al aan het afsteken was, dan vraag je om moeilijkheden. Mijn tip aan iedereen: Wacht gewoon tot de 31e. Is ook lekker zo, dat afwachten. ;)

Ik begrijp dit ook nooit zo goed hoor. Lijkt wel alsof dat soort mensen gepakt wil worden OF ze hebben een enorm bord voor hun kop (voelen zich onkwetsbaar?).

In onze buurt gebeurd het dus ook momenteel de hele tijd. Van dikke knallers tot shells. En telkens op dezelfde plaats, gewoon tussen de huizen in. Meestal ook rond dezelfde tijd (middernacht). Inmiddels zie ik de politie vaker rondjes rijden. Kortom; een bijbehorend krantenberichtje is een kwestie van tijd ... Terecht, als je het mij vraagt.

Los van de ellende die HIJ zichzelf op de hals haalt, maakt hij het ook de liefhebber die WEL kan wachten lastig. Je hoort mensen erover klagen en (hoe onterecht ook) je gaat je toch plaatsvervangend schamen voor zoiets ...

Het toppunt is als een buurman terloops laat vallen;"Goh, je bent al weer lekker bezig he?" ... Zucht ... :sad:

totaal geen medelijde mee. zeker niet als je voor overlast in de buurt zorgt.. Eigen schuld, dikke bult. voor sommige is het inderdaad moeilijk om zich nog even koest te houden ja.

Ik moet zeggen dat het hier opvallend rustig de laatste tijd. Maar dat zou ook kunnen liggen aan het feit dat ik sinds een tijdje dubbelglas heb ipv normaal glas :D

Maar net als Nick ben ik ook wel eens aangesproken of ik al niet bezig was met knallen.. is soms best wel gênant..

de bewuste foto trouwens:

mortierbommen.cropresize.tmp.JPG

Inwoner Oud-Alblas houdt mortierbommen in schuur.

Het is weer eens wat anders dan koeien, schapen, of varkens houden.

Maar waarom altijd maar weer dat 'BOMMEN' ze zeggen nooit is shells ofzo altijd maar groot maken...

Back
Bovenaan