Internetconsultatie: Besluit Veilige Jaarwisseling

Tja, wat moet je hier van zeggen. Moet je roepen dat het onhaalbaar is, en komt het verbod er door zonder deze vuurwerkverenigingen ?
Of moet je serieus proberen hier iets zinnigs van te maken ? Ik moet zeggen dat beide me niet echt aantrekkelijk lijken :rolleyes: :cry:

14 reacties, dat moet beter kunnen!
We hebben een hele maand de tijd. Met Sinterklaas sluit de reactietermijn. Dus we hebben nog tijd zat.

HVLV zal hier ook nog met een reactie komen op de Internetconsultatie. Dit kan helpen bij het geven van een persoonlijke reactie, zeker als mensen het lastig vinden om zelf een onderbouwde reactie te geven.

Zojuist ingevuld/op gereageerd, maar pfhh wat maken ze het moeilijk zeg ,101 vinkjes zetten ,privacy, nog eens een keer bevestigen via de mail , ze maken het bij voorbaat al zo moeilijk mogelijk om te reageren naar mijn idee, zou heel veel dingen willen zeggen nu maar laat ik het maar beschaafd laten🤨😡

Na het lezen van het concept Besluit Veilige Jaarwisseling, lees ik toch ook behoorlijk wat mogelijkheden nog. Zo lomp en onhaalbaar is het allemaal niet.

In je straat een show schieten gaan ze niet meer toestaan.
Maar vanaf het dak van een flatgebouw wellicht wel (no joke).
Tevens lees ik geen verplichting voor de verzekering of een evenementvergunning. Enkel de suggestie dat het een voorschrift zou kunnen zijn.

En 200kg vuurwerk… hebben compounds in België ook niet dat magische kruit? Heel licht spul.

Er zal veel veranderen. Maar als je echt wilt… dan is het haalbaar. Ja je moet door allerlei hoepeltjes springen.

Maar stel dat:
Jouw doel is stoken met je kinderen: maak een plannetje, bel een boer, jij bent supervisor en je kids (16+ helaas) mogen stoken.

Liever zie ik geen verbod, maar als er dan een verbod komt.. dan liever een met de mogelijkheid om dan nog vuurwerk af te kunnen steken op en legale wijze.

Ik ga het in ieder geval proberen.

Back
Bovenaan