Idee, schrijven met vuurwerk?

broodjekaas

VWC lid
Bij shows zie je soms dat ze bijvoorbeeld "fijne koningsdag" ofzoiets kunnen "schrijven" met allemaal minifontijntjes op een bord. <- (denk ik).

Dit lijkt me erg leuk om zelf een keer te proberen maar hoe?

Strobe kegeltjes? Of zijn die veel te fel als je er iets van 100 tegelijk af laat gaan?
Sterretjes? Of krijg je die niet aan met QM? Zonee wel met visco?

En, hoeveel zou je er ongeveer moeten gebruiken? Wanneer word het onleesbaar fel of juist onleesbaar door te weinig strobes/sterretjes/whatevers?

Ijsfontijnen zijn uitermate geschikt.
Ontbranden erg snel en geven een zeer duidelijke tekst.
Om de 10 cm gebruiken.
Alleen bij stevige wind kunnen ze doven.

gr

Ijsfontijnen zijn uitermate geschikt.
Ontbranden erg snel en geven een zeer duidelijke tekst.
Om de 10 cm gebruiken.
Alleen bij stevige wind kunnen ze doven.

gr

Dat is echter wel heeeeel erg duur, als het bijvoorbeeld ook met sterretjes zou werken zou dat vele malen goedkoper zijn, bij mijn "show" heb ik een budget van maar zo'n 300 euro, als ik dan happy 2k15 wil schrijven ben ik denk ik wel 50 euro kwijt aan ijsfontijnen, als ik sterretjes zou kunnen gebruiken misschien 20.
Enneh, ijsfontijnen met lont aansteken lijkt mij erg moeilijk? Moet je dan knoopjes visco erop plakken ofzo?

ik heb voor een trouwenrij zo bord gemaakt met 2 harten en letters gewoon snelvisco op de kop geplakt werkte perfect was zo 30 a 40 euro denk incl. hout fonteinen en visco
fonteinen halen bij de act... 5 voor een euro

Het artikel waar we hier over praten heet een letterbord. Dit is gewoon niet op een nette manier te maken voor een paar tientjes. Je hebt een solide basis nodig, het juiste vuurwerk (sterretjes gaat niet werken) en het juiste lont (visco is veel te traag). Plus een hoop geduld en tijd. Ik raad de topicstarter aan om het serieus te doen voor 75 euro of meer, of om er helemaal vanaf te zien. Met jouw budget kun je gewoon niets ermee beginnen.

Overigens is er een prachtig topic over letterborden, wat maar liefst tien pagina's telt.
Dat topic kun je hier vinden!

Het artikel waar we hier over praten heet een letterbord. Dit is gewoon niet op een nette manier te maken voor een paar tientjes. Je hebt een solide basis nodig, het juiste vuurwerk (sterretjes gaat niet werken) en het juiste lont (visco is veel te traag). Plus een hoop geduld en tijd. Ik raad de topicstarter aan om het serieus te doen voor 75 euro of meer, of om er helemaal vanaf te zien. Met jouw budget kun je gewoon niets ermee beginnen.

Overigens is er een prachtig topic over letterborden, wat maar liefst tien pagina's telt.
Dat topic kun je hier vinden!

ah thx, maar 75 euro gaat me toch echt iets te ver :S dat is jammer :(

enneh, grondbloemen? Dan brand je bord wel minder lang maar het is wel vele malen goedkoper, ook heb je dan gewoon visco wat lekker makkelijk te ontsteken is

(die plak je dan op je bord met tape/lijm ofzo)

ah thx, maar 75 euro gaat me toch echt iets te ver :S dat is jammer :(

Maandag a.s. kan je Cat 1 vuurwerk kopen bij de Lidl.
Per pakje van 3, volgens mij 80 cent.
Denk dat je daarmee aardig wat geld in je zakken houdt.
Waar je tapematch of quickfuse vandaan is een tweede, maar misschien kan wassag lont op de kop tikken.

Maandag a.s. kan je Cat 1 vuurwerk kopen bij de Lidl.
Per pakje van 3, volgens mij 80 cent.
Denk dat je daarmee aardig wat geld in je zakken houdt.
Waar je tapematch of quickfuse vandaan is een tweede, maar misschien kan wassag lont op de kop tikken.

Een maat van me heeft nog een paar meter qm

Back
Bovenaan