HV200 met DM-50 microfoon... goed idee?

roel_tje

VWC lid
Zoals de titel het al weergeeft... graag jullie mening. Krijg ik met deze combinatie een perfecte weergave van vuurwerk in beeld en geluid of is dit geen goed idee?

Ik heb afgelopen september de HV200 + Rode video mic aangeschaft,

1 van de eerste filmpjes er mee geschoten:

Ik heb afgelopen september de HV200 + Rode video mic aangeschaft,

1 van de eerste filmpjes er mee geschoten:

Rode video mic he, maar welke? Er staan zoveel microfoons van hun online.. ik heb echt geen idee waar ik moet kijken en aan welke prijs ik moet denken..

Rode video mic he, maar welke? Er staan zoveel microfoons van hun online.. ik heb echt geen idee waar ik moet kijken en aan welke prijs ik moet denken..

De oude Rode videomic (shotgun mic) met de nieuwe shockmount ong 110 euro.
De nieuwe(re) Rode videomic pro, ook een shotgun mic, rond de 170 euro.

Lijkt me duidelijk. De Rode videomic is dus een betere keuze.

Iemand van jullie die de groothoeklens WD-H37 wel eens heeft gebruikt met de HF200? Wat is jullie mening daarover? Pluspunt bij opnemen van vuurwerk?

Lijkt me duidelijk. De Rode videomic is dus een betere keuze.

Iemand van jullie die de groothoeklens WD-H37 wel eens heeft gebruikt met de HF200? Wat is jullie mening daarover? Pluspunt bij opnemen van vuurwerk?

Ik heb zelf voor de canon hf200 deze groothoeklens:
http://dx.com/p/37mm-0-45x-pro-digi...e-angle-conversion-lens-w-macro-silver-142258

Zeker voor de prijs best een goede lens. Je ziet wel als je helemaal uitzoomt een zwarte rand maar daar heb ik zelf niet zo'n last van. Weet ook niet of dit met een duurdere lens niet is.
Filmpje met de groothoeklens:
http://www.youtube.com/watch?v=VvhmluJv5gQ&feature=youtu.be

nee dat moet ik niet.. randen in beeld. Zou dat met de canon groothoeklens ook het geval zijn. Lijkt me sterk toch?

DM-50 is een goede stereo microfoon. Waar je goed vuurwerk mee kunt opnemen. Ik heb deze jaren lang gebruikt, zit een mooie klank (beter als de meeste rode mono microfoons, tenzij je een flink budget heb. dan kun je een goede rode kopen) op, mits dat je hem goed gebruikt, met de juiste instellingen op je camera zalf. op mijn huidige camera's past hij helaas niet meer.

Wat filmpjes van shows wat ik opgenomen heb met een DM-50 microfoon.. niks mis mee lijkt me zo! :)

Wat lens betreft gebruik voor het beste resultaat altijd een lens van het merk van de gebruikte camera.. in dit geval dus gewoon Canon.. dat geeft het beste resultaat, zónder randen in beeld

Ben eruit... het gaat de HV200 met een Rode VideoMic Pro en Canon wd-h37 II groothoeklens worden. Ik hoop er aankomende jaarwisseling een aantal knallers van filmpjes mee te maken.

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Vragen van mijn kant over optimale instellingen zullen zeker nog gesteld gaan worden :)

Ben eruit... het gaat de HV200 met een Rode VideoMic Pro en Canon wd-h37 II groothoeklens worden. Ik hoop er aankomende jaarwisseling een aantal knallers van filmpjes mee te maken.

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Vragen van mijn kant over optimale instellingen zullen zeker nog gesteld gaan worden :)

Goede keuze.. wees er echter wel op bedacht dat de Rode VideoMic Pro niet stereo maar mono is.. wat dus een veel minder resultaat geeft.

Back
Bovenaan