Hulp nodig bij het maken van een bestelling? Stel je vraag hier!

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Tegenwoordig zijn steeds meer webshops grote delen of zelfs het gehele jaar online met als gevolg dat het bestellen van vuurwerk het hele jaar door gaat. Daarnaast wordt het vuurwerk jaar in jaar uit steeds mooier. Elk jaar komen er weer velen toppers bij en dat keuze is dus reuze! Kom je er niet uit en weet je niet wat je moet bestellen of twijfel je tussen een paar producten? Vraag het dan hier in dit topic.

Op Vuurwerkcrew zitten veel leden met veel productkennis en we zijn altijd bereid om elkaar te helpen, dus schroom je niet om je vraag te stellen. Het is niet de bedoeling om specifiek te gaan vragen om 1 product, zo goed als alle producten hebben een eigen topic op het forum dus kunnen daar ook vragen gesteld worden. Producten vergelijken mag dus wel, maar houd het simpel.

Ps, dit topic wordt in September verplaatst naar de countdown.

Het countdown gedeelte is zojuist gesloten. Voor hulp met je bestelling kun je nu hier terecht bij vuurwerk algemeen. Als de nieuwe countdown live is verhuisd dit topic daar heen.

Ik heb een paar dilemma's:

- Magnum: Kingstown Hangover: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?58266-Kingstown-Hangover of Pangu Primavera: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?57978-Primavera
Beide nieuw, beide 30mm, beide 1 effect en 100 shots. Van de Kingstown Hangover is meer beeldmateriaal, maar het donkere goud van de Primavera spreekt me ook erg aan.

- China Red Mega Maxi https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?57590-Mega-Maxi of Wolff Fire Festival: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?54961-Fire-Festival
Beide mooie tail waaiers, die van Wolff wat forser en duurder. De bedoeling is ze per 2 te schieten kruislings/Xshape/Peacock, maar weet niet bij welke dat het beste uitkomt en wil ze ook niet allebei.

- RedWire Super Splitter https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?50511-RedWire-Super-Splitter of Broekhoff Crossette Switch https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?58346-Crossette-Switch 2maal met daar achteraan afsluitend eventueel ook 2 maal kruislings/Xshape/Peacock Mulitcolor Fan Crossette https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?58333-Multicolor-Fan-Crossette
Mooie crossettes, maar aangezien ik ook al de Vivaldi zou halen geeft alles halen wel erg veel crossette. Dus wat is mooier?

oei, dat zijn inderdaad leuke keuzes!

1) Ik zou hier voor de kingstown hangover gaan. Omdat deze zich al bewezen heeft. Het nieuwe Pangu komt binnen onder WECO, daar ben ik toch wat huiverig voor zonder straat-beeldmateriaal. Nevertheless zou het ook identiek hetzelfde product kunnen zijn.

2) Fire Festival! Zelf meermaals geschoten, echt een geweldige bak. Veel constanter dan de Mega Maxi, en daarnaast schiet deze al in X-shape vanuit zichzelf. Toppertje

3) Hier zou ik voor de Crossette Switch gaan, om dezelfde reden als ik bij 1 heb genoemd. Maar zou hier graag nog 2 suggesties doen voor crossette, die denk ik ook heel tof kunnen zijn. Blushing Crossettes van Evolution fireworks, gave salvo waaiercake met verschillende kleuren. Of de Escape Room van Lesli, deze heb ik een paar weken geleden gezien bij de Zwarte cross, en geeft ook een heel mooi schouwspel.

Overigens, ben je van plan de Vivaldi te upgraden? Of los te schieten?

Waarom neem je Kingstown Hangover en Primavera niet beide? Tegelijk schieten krijg je mooi double gold effect.

Kingstown afgelopen jaar gehad en beviel prima, Primavera is een gokje maar vertrouw op de Pangu kwaliteit.

@koala en MagicSjefke:
Ja ik ben het met jullie eens, beide nemen kan ook inderdaad :D, indien ik er 1 neem dan de Kingstown en anders beide lijkt me een goed idee.

@Koala:
Duidelijk van de Fire Festival! Ik streep de Mega Maxi door, tenzij de Fire Festival is uitverkocht.

De Blushing Crossette heb ik 2 maal gehad en ging best rap, die is ook leuk te combineren mogelijk met de Crossette Switch. Vind je de Blushing Crossette mooier dan de Multicolor Fan Crossette? Het grootste nadeel aan de multicolor vind ik dat het maar 3 kleuren zijn en niet alle kleuren van de Crossette Switch :(.

Bedankt voor The Escape Room, die stond ook nog op de lijst, geeft nog weer meer stof tot nadenken.

Misschien dat je wat aan dit filmpje hebt, wij hebben hem afgelopen jaarwisseling precies zo geschoten als jij beschrijft. Hij komt voorbij op 05:21 op de film.

@omepje, het idee is ook gebaseerd op wat ik in jouw filmpje zag.

@Koala ik zie nu nog de vraag over de Vivaldi. Bedoel je met upgraden of ik van plan ben de crossettes er aan toe te voegen?

Terremotto 1 sec! Die was wel dik. Mooie drukgolf.

- Rapid Fire Argento
- Sonora als die nog bij de buren op voorraad is.

De Sonora krijg je niet meer zonder papieren. maar niet getreurd, de Terremoto doet het ook erg goed!

Ik heb een ingewikkelde, omdat ik twijfel tussen twee totaal verschillende bakken.
Ik hoop dat er iemand is met wat Wolff kennis.

De prijs is oneveer hetzelfde... kies je dan voor de Pyro Tsunami of de Pyro Paradiso ?

Op 1:24 begint de Pyro Tsunami. Ik vind het zelf een klein beetje tegenvallen...

De Pyro Paradiso is een stukje sierlijker, maarrrrrr ik zou je de Ultimate Aero willen aanraden. Afgelopen jaar geschoten, en wat een top box is dat. Zeer sierlijk, mooie afwisseling boeketten en mines

Ik zoek eigenlijk nog een grote compound en twijfel hier bij flink. Gezien de huidige prijzen zijn sommige opties echt ronduit belachelijk veel duurder geworden. Tournament box had anders een no-brainer geweest:bonk: enige reden dat ik deze nog overweeg zijn de effecten die me redelijk aanspreken. Echter zit hij qua prijs weer dicht op de Evo Force One en de Pyro Papel. Twee totaal verschillende boxen maar beiden ook wel erg mooi.. of toch de Undercover? Goedkopere optie maar weinig kruit. Loop een beetje vast in de wereld van dubbele, triple en 4x compounds nu de prijzen alle verhoudingen om zeep hebben geholpen. Help!

Ik zoek eigenlijk nog een grote compound en twijfel hier bij flink. Gezien de huidige prijzen zijn sommige opties echt ronduit belachelijk veel duurder geworden. Tournament box had anders een no-brainer geweest:bonk: enige reden dat ik deze nog overweeg zijn de effecten die me redelijk aanspreken. Echter zit hij qua prijs weer dicht op de Evo Force One en de Pyro Papel. Twee totaal verschillende boxen maar beiden ook wel erg mooi.. of toch de Undercover? Goedkopere optie maar weinig kruit. Loop een beetje vast in de wereld van dubbele, triple en 4x compounds nu de prijzen alle verhoudingen om zeep hebben geholpen. Help!

Ja dit zijn de breinbrekers, juist omdat het om zo belachelijk veel geld gaat.
Ik heb dit dilemma inmiddels achter me gelaten, en bedacht dat ik liever drie of vier 100-144 shots bakken uitzoek voor dat geld.

Maar... anders had het bij mij waarschijnlijk de EVO Force One geworden...

Ik zou dan voor de pyro papel gaan, die vind ik het meest indruk wekkend over komen. Die box heeft echt alles, effecten zijn echt groot en blijft maar blazen.

Ik zou dan toch voor de Evo Force One gaan, wat ik tot nu toe op basis van straat filmpjes kan beoordelen hele goeie prijs kwaliteit verhouding.

Undercover bespaar je ruim 100 euro t.o.v. de Pyro en Force One. Mocht budget toch een issue worden heb je al aan de Magnum PI gedacht?

Ook ik zit nog even in twijfel wat betreft de grote compounds. De Transbomber C.E. stond heel dikgedrukt op de lijst, maar met die prijzen van €200+ brengt me dit toch wel aan het twijfelen... Wellicht kijken naar de Magnum PI, of toch de Sky High of...

Iemand tips?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan