Huis Ten Bosch Nagasaki vuurwerkshow op 7 10 2023

huis ten bosch vuurwerk.jpg

Wij vertrekken dinsdag naar Japan. Vanaf Tokyo vliegen we vervolgens door naar Nagasaki.

Op zaterdag 7 10 zullen we in het nagebouwde stukje nederland "huis ten bosch" een enorme vuurwerkshow mee gaan maken.

Er zal worden geschoten vanaf pontons.

Ik heb stoeltjes gereserveerd achter de vip tribunes zodat we prachtig vooraan zitten.

Het bestelproces van de stoeltjes was ontzettend ingewikkeld en bijna niet te doen. De stoeltjes moesten op naam geboekt worden . Je naam moest eerst vertaald worden in Japanse katakana tekens . De website werkte niet als het in Engels vertaald werd en moest op Japans staan om te kunnen boeken. Gelukkig was Huis Ten Bosch ontzettend behulpzaam en na best wat op en neer gemail had ik dan uiteindelijk mijn barcode voor de stoeltjes. Prijs per stoeltje was 55 euro , daar kwam dan nog de toegangskaartjes voor huis ten bosch bij, ongeveer 20 euro per persoon.

Om het nog extra ingewikkeld te maken moet je met de verkregen barcode naar een Japanse 7/11 en aldaar krijg je dan uiteindelijk je felbegeerde stoeltickets op naam uitgeprint.

s.jpg

Wat gaan we zien? Nou, ik verwacht er een hoop van...22k shells, 5 minuten lang een mine over 1 km en de befaamde Japanse 1 ballshell competitie in ( ik geloof) 12 inch. Die worden 1 voor 1 verschoten en de kwaliteit van die Japanse shells is gewoon ongeevenaard qua symetrie en effecten.

Totale duur : 2 uur vuurwerk!!

huis ten bosch nagasaki.jpg

Laten we hopen dat het allemaal lukt, qua weer en qua reis. Huis ten Bosch waarschuwde nog voor enorme drukte en adviseerde om tijdig de trein te nemen. Met een beetje mazzel kan ik nog meemaken hoe het is om aangedrukt te worden in een overvolle japanse trein...:)

japan-honshu-kanto-tokyo-shinjuku-station-rush-hour-crowds-on-subway-DN69G4.jpg

Ik ga mijn best doen ter plekke fotos te uploaden en uiteraard filmpjes.

Het is qua vuurwerkshows erg overdadig voor ons. Na deze reis tanken we even bij in NL om vervolgens ons te vervoegen in Adelfia...:), wat een feest weer!

To be continued.....

Laatst bewerkt:
Ontzettend gaaf zeg en direct zwaar jaloers. Het staat hier ook al jaren hoog op de Bucket-list en eens gaat het er van komen. Ga dit topic met veel interesse volgen en kijk uit naar al je verhalen en foto's/films.

Japan...we zijn dinsdag aangekomen.

De vluchtduur was 12 uur non stop. Tijdsverschil is 7 uur later.

We kwamen om 0800 lokale tijd aan en de jetlag valt me pittig.

Het is een land waar alles maar dan ook echt alles anders is. In de provincie Nagasaki is het ook niet touristisch en we zijn nog geen westerlingen tegengekomen.

Japanners zijn ontzettend vriendelijk, servicegericht en enorm nieuwschierig naar je.

Ze willen je dolgraag helpen en adviseren. Maar ook..niemand spreekt Engels, menukaarten/dienstregelingen/borden...alleen in het Japans.

We hebben dagelijks ontzettend grappige misverstanden . Als je dit land bezoekt moet je flexibel zijn en je aanpassen aan de vele culturele verschillen. En als je het eens "verkeerd" doet en dmv van google translate je verexcuseert voor je onwetendheid vinden ze het fantastisch en doen ze alles voor je om je te helpen.

Wellevendheid, behulpzaamheid maar ook het binnenhouden van emoties en stil zijn in de publieke ruimtes, het contrast is enorm met het individualistische nederland. Japan is zeer sterk collectivistisch.

Goed..ik kan hele lappen tekst neerzetten over alle interessante culturele verschillen maar...we zijn vandaag in Huis ten Bosch voor het vuurwerk.

20231007_111520.jpg

De manier waarop ze Nederland hebben nagebouwd en interpreteren is ontzettend grappig en het is alsof je in een felgekleurde hallucinatie rondloopt uit Nederland.

20231007_110220.jpg

Vanavond gaat het los. De stoeltickets zijn uitgeprint en we zijn er klaar voor.

Wat leuk om dit zo te kunnen volgen op het forum! Ik sluit me bij omepje aan, ontzettend jaloers....

Mooie update weer zeg, bedankt. Enorm benieuwd hoe de show je is bevallen.

Heren, ik zal vanavond een update proberen te geven.

Het was adembenemend groot en langdurig, en ze hadden duidelijk een miljoenenbudget.

Het was in totaal 1 uur en 20 minuten shells, waarvan 2x 10 minuten 12" 1 voor 1. Tussendoor was er pauze, en even leken ze wat problemen te hebben en duurde de pauze wat langer.

Mijn vrouw en ik kregen na 3 kwartier barrages last van onze nek omdat we vlak vooraan zaten en het zo gigantisch groot en dichtbij was.

We hebben nog nooit zoiets meegemaakt, dit zijn next level displays qua hoeveelheid materiaal en kalibers tov Europa.

De 3 shows duurden 20/15/25 minuten elk, en het was non stop grote kalibers en barrages.

Ik stuit echter op een probleem met uploaden naar youtube vanuit Japan, Het lukt niet via youtube studio ivm Japans ip adres van mn pocket wifi, ik heb echt alles geprobeerd tot en met een vpn , maar ik kan niet uploaden op de een of andere manier.

Screenshot_20231010_184006_Gallery.jpg

Bekijk bijlage 74818

Screenshot_20231010_190152_Gallery.jpg

Screenshot_20231010_185902_Gallery.jpg
20231009_140827.jpg

Screenshot_20231010_192428_Gallery.jpg
Wat ik straks ga proberen is een nieuwe gmail account aan te maken +youtube , wellicht dat dat wel lukt.

Tevens is het mobiel/met tablet maken van een beetje kwalitatieve post best een klus,zo ben ik hier nu een uur mee aan het kutten en ik zie dat alles nu weer door elkaar staat, wat frustrerend...

Maar ik ben jullie niet vergeten dus to be continued asap.

Groeten uit Osaka en het knotsgekke Japan..,)

Ps: als 1 van de mods ff de boel kan ordenen in deze post zou ik.zeer erkentelijk zijn...,)

Bijlagen

• Screenshot_20231010_183806_Gallery.jpg
    Screenshot_20231010_183806_Gallery.jpg
    50,8 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Heb het ordenen geprobeerd maar is niet gelukt..

Maar het is alsnog prima te lezen en te zien. Klinkt erg goed! Zeer benieuwd naar de video's. En als t vanuit daar niet lukt hebben we nog wat te goed.

Het is me gelukt een gedeelte van de 12" een-voor-een ballshell competitie te uploaden.

Dus...de Japanners hadden alles weer ontzettend efficient geregeld.

We konden vanaf 15.30 de stoeltjes opzoeken, het vuurwerk begon om c.a 18.45.

Even een lekker drankje en een kaasplankje halen voor tijdens de show.

20231007_153441.jpg

De totale hoeveelheid toeschouwers moet 300 a 400.000 man zijn geweest, het was ONTZETTEND druk in huis ten bosch.

In Nederland gaat drukte vaak gepaard met geschreeuw, gedrang, vervuiling en allerlei vormen van overlast en anti sociaal gedrag maar in Japan is dat een ander verhaal.

Rond 17.00 begon de enorme massa zich rustig en zonder veel ophef door huis ten bosch richting de schietlokatie te bewegen.

Langs de weg stonden Japanners van de organisatie die eenieder veel plezier toewensten met dezelfde Japanse zin op repeat. Ze deden echt hun best om iedereen persoonlijk die zin op te dragen, en de zin werd in razend tempo non stop uitgesproken...,) Heel surealistisch, overal die Japannertjes die die zin vriendelijk lachend zongen naar de langsstromende massa.

De stoeltjes waren met militaire precisie geplaatst en gelabelled, bij elke paar rijen stond een Japanner die je naar je stoel wees mocht je het niet kunnen vinden.

20231007_170820.jpg

Geen gedoe, je ticket was op naam en stoelnummer. Ik ben er dagen mee bezig geweest om specifiek die stoeltjes te kunnen boeken , maar het was gelukt en ik werd er gewoon euforisch van toen ik zat. Wat een perfect uitzicht.

Ze hadden ook een enorme hoeveelheid dixies neergezet, netjes ingedeeld op mannen en vrouwen, grote en kleine boodschap. Ook hier stonden medewerkers om waar nodig mensen te helpen.

20231007_181534.jpg

De dixies waren ook BRANDSCHOON ( later meer hierover). Niet omdat er een heel contignent schoonmakers rondliep maar omdat eenieder alles gewoon uit zichzelf netjes achterlaat. In deze maatschappij denkt men steeds aan de ander, bij alles.....

We gingen op onze stoeltjes zitten op de derde rij en genoten van de prachtige geordende en gedisciplineerde massa mensen die rustig de stoeltjes begon te vullen.

20231007_171316.jpg

20231007_171407.jpg

De pontons lagen met zn 3en naast elkaar en stonden tjokvol met mortierbuizen, dat beloofde wat.

20231007_171308.jpg

20231007_171305.jpg

Zoals ik al eerder zei, ze begonnen met een show van c.a 20 minuten, daarna pauzetje, daarna 10 minuten 12 " ers, dan weer pauze, toen een show van een amerikaans bedrijf ( 15 minuten) , pauze 10 minuten weer 12" ers, een langere pauze, en toen de eindshow van 24 minuten lang door de Japanners zelf.

De openingsshow heb ik maar deels opgenomen omdat zowel mijn vrouw en ik overweldigd waren door de enorme hoeveelheid materiaal en dikke kalibers. Je zat er bovenop, het was simpelweg geniaal voor de shell liefhebber...,)

Hier alvast wat beelden van de 12" ers. Ik heb de Amerikaanse show ook geupload . Ze hadden muziek gebruikt uit jaws, james bond, indiana jones en barbara fucking streisand en je raad het al...het algoritme van youtube blokkeerde de upload deels ivm de barbara streisand herrie...,(...

Niet getreurt, ik doe mn best alles te uploaden want ik wil het graag delen, dit was een ongehoorde ervaring voor de vuurwerk fanaat...,

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt !! Het is lastig om vanaf hier een kwalitatieve post te maken maar ik doe mn best...,)

Moet even stoeien met youtube en zn regeltjes, to be continued...

Prachtige verhalen weer zeg, zo jaloers makend. Wat een wereld van verschil in mentaliteit dan, kunnen we hier alleen maar van leren. Wat een unieke ervaring voor jullie zeg.

Huis ten bosch nagasaki eind show

Huis ten bosch nagasaki eind show

Yes! Youtube flagde de video wel ivm copyright (de muziek is uit de anime one piece), maar daar zijn mn eerste huis ten bosch display beelden dan.

Deze eindshow was toch wel het klapstuk qua materiaal, kalibers en kwantiteit.Er ging zoveel omhoog, knetter leip!

Dit is bijna 1 hele sessie van de 12" ballshell competitie, dit was na de eerste show .

Helaas had ik mn telefoon deels op groothoek gezet en die lichtsensor is dus minder...zenuwen...,)

De Japanse ronde shells zijn gewoon kwalitatief het beste, qua symetrie, break en timing van alle effecten.

Mijn vrouw en ik waren heel erg onder de indruk van alles...

De dag in huis ten bosch...de sfeer met de Japanners, de vlekkeloze organisatie en de ijzeren discipline waarmee alles en iedereen ervoor zorgde dat het een geweldig succes is geworden.

Deze reis vergde veel voorbereiding, en het is niet makkelijk om alles lokaal te boeken.

Maar als je flexibel bent en je kunt je goed aanpassen en je hebt de mogelijkheid dan raad ik je dit land enorm aan.

Je maakt gegarandeerd iets speciaals mee!

Laatst bewerkt:
Echt weer genoten van je beeldmateriaal, echt heel gaaf om mee te maken lijkt me.

Back
Bovenaan