rvabuilder75
VWC lid

Wij vertrekken dinsdag naar Japan. Vanaf Tokyo vliegen we vervolgens door naar Nagasaki.
Op zaterdag 7 10 zullen we in het nagebouwde stukje nederland "huis ten bosch" een enorme vuurwerkshow mee gaan maken.
Er zal worden geschoten vanaf pontons.
Ik heb stoeltjes gereserveerd achter de vip tribunes zodat we prachtig vooraan zitten.
Het bestelproces van de stoeltjes was ontzettend ingewikkeld en bijna niet te doen. De stoeltjes moesten op naam geboekt worden . Je naam moest eerst vertaald worden in Japanse katakana tekens . De website werkte niet als het in Engels vertaald werd en moest op Japans staan om te kunnen boeken. Gelukkig was Huis Ten Bosch ontzettend behulpzaam en na best wat op en neer gemail had ik dan uiteindelijk mijn barcode voor de stoeltjes. Prijs per stoeltje was 55 euro , daar kwam dan nog de toegangskaartjes voor huis ten bosch bij, ongeveer 20 euro per persoon.
Om het nog extra ingewikkeld te maken moet je met de verkregen barcode naar een Japanse 7/11 en aldaar krijg je dan uiteindelijk je felbegeerde stoeltickets op naam uitgeprint.

Wat gaan we zien? Nou, ik verwacht er een hoop van...22k shells, 5 minuten lang een mine over 1 km en de befaamde Japanse 1 ballshell competitie in ( ik geloof) 12 inch. Die worden 1 voor 1 verschoten en de kwaliteit van die Japanse shells is gewoon ongeevenaard qua symetrie en effecten.
Totale duur : 2 uur vuurwerk!!

Laten we hopen dat het allemaal lukt, qua weer en qua reis. Huis ten Bosch waarschuwde nog voor enorme drukte en adviseerde om tijdig de trein te nemen. Met een beetje mazzel kan ik nog meemaken hoe het is om aangedrukt te worden in een overvolle japanse trein...

Ik ga mijn best doen ter plekke fotos te uploaden en uiteraard filmpjes.
Het is qua vuurwerkshows erg overdadig voor ons. Na deze reis tanken we even bij in NL om vervolgens ons te vervoegen in Adelfia...

To be continued.....
Laatst bewerkt: