Honderden kilo's illegaal vuurwerk gevonden in woning Almere

Jarneu25

VWC lid
https://nos.nl/artikel/2455654-honderden-kilo-s-illegaal-vuurwerk-gevonden-in-woning-almere

De politie heeft in een woning in Almere 427 kilo vuurwerk gevonden. Volgens de politie gaat het om illegaal, zwaar vuurwerk.

De partij werd ontdekt in een woning in de wijk Tussen de Vaarten, meldt Omroep Flevoland. Agenten kwamen het vuurwerk op het spoor na een eerdere vuurwerkvondst in Amersfoort.

In beslag

De politie noemt het levensgevaarlijk om zo'n grote hoeveelheid illegaal vuurwerk in een woning op te slaan. "We moeten er niet aan denken wat de gevolgen zijn als dit vuurwerk in de woning tot ontploffing was gekomen."

Het vuurwerk is in beslag genomen. Tegen een verdachte is een proces-verbaal opgemaakt. Hij zal later worden verhoord voor bezit en handel in illegaal vuurwerk.

Toch fijn dat de dozen vuurwerk half onherkenbaar worden gemaakt, maar het betreft in dit artikel zo te zien alleen legaal vuurwerk als ik de foto bekijk. :bonk:

Wel bijzonder inderdaad in het nieuwsbericht, als linksonder vrij duidelijk staat 'geschikt voor particulier gebruik'. Politie is duidelijk op de tour om al het vuurwerk illegaal te bestempelen, waarschijnlijk om meer tips te krijgen. Fijne wereld zo joh.

"We moeten er niet aan denken wat de gevolgen zijn als dit vuurwerk in de woning tot ontploffing was gekomen."

De meest gerecyclede zin in de nieuwsberichten..

Iedere keer als ik een artikel zie staan over "illegaal vuurwerk gevonden" en er staat een foto bij van de vondst, dan is het eerste wat ik doe kijken of het wel daadwerkelijk over illegale producten gaat. Het zal geen verrassing zijn dat dit regelmatig niet zo is. En ook bij dit artikel zag ik gelijk dat het om legale producten ging (hoewel, de Fire Valley was afgekeurd dacht ik?).

V.w.b. de onherkenbaar gemaakte delen: ik vermoed dat daar labels zitten met mogelijke persoonsgegevens. Logisch als ze dat onherkenbaar maken.

Eddy.

Ik heb omroep flevoland gemaild aangezien het NOS artikel in samenwerking is gemaakt met hen.

IMG_20221210_123417.jpg

Dit is de eerste reactie , hoezo checken jullie dat niet bij de bron. Jullie maken zelf de claim dat het illegaal vuurwerk is.

IMG_20221210_123002.jpg

Wat een zwaktebod , niet toegeven dat je het fout hebt maar gelukkig wel het artikel veranderen. Nu de NOS nog mailen.

Artikel is aangepast !
Screenshot_2022-12-13-10-33-12-257_com.android.chrome.jpg

Beetje mosterd na de maaltijd maar toch belangrijk om van ons te laten horen en wij de feiten controleren. Op bijdr van mailtjes heb ik ook een nette reactie ontvangen dat ze artikel aangepast hebben

Back
Bovenaan