Hoe was jouw oudejaarsavond? 25>26

In kleine kring gevierd bij mijn vader en een familielid. Ik had voor mijn doen veel vuurwerk.
Wat een heerlijke jaarwisseling gehad. Het weer was PERFECT. Veel fonteinen afgestoken langs de waterkant terwijl op de achtergrond aan de overkant van het water de grote compounds de lucht in gingen. Wat een mooie achtergrond voor mijn vuurspuwers! Wel heel emotioneel. Dubbele gevoelens. Bijna tranen van geluk door het prachtige vuurwerk en tranen van verdriet/boosheid over degenen die deze traditie willen afpakken.

Een avond om nooit te vergeten. Wat een pracht en wat een heerlijke ervaring! Mooiste sinds vele jaren. Alleen die in mijn kinder- en tienertijd waren nog beter maar de magie van die tijd komt nooit meer terug.
Ik heb ook veel plezier gehad met het rondkijken in de vuurwerkwinkels, het ophalen van mijn bestelling en de aankopen in de losse verkoop.

Overdag carbid schieten, daarna even thuis eten om 20:00.
Eigenlijk is de koek dan al grotendeels op.
Toen doorgegaan naar eindejaarsvuur.
Lag er om 03:00 in.
Genoten van het vuurwerk, gezelligheid en pils.

Was echt top! Lekker kunnen stoken met weinig wind en van de buren alleen maar complimenten gehad en van niemand klachten. Zelfs een die me vanmiddag nog appte "bedankt voor de show gisteravond, heb uit mijn raam staan kijken"

Ik kan niet meer dan positief zijn. Heb het dit jaar bij vrienden in Almere Muziekwijk gevierd. Vooraf was ik wat sceptisch omdat de locatie grenst aan een complex met zelfstandig wonend ouderen, maar heb uit die richting geen negatief woord ontvangen. Denk dat velen om 12 uur gewoon mee hebben staan kijken naar het moois van achter het raam.
De logistiek vergde wat voorbereiding. Zo hebben we alles niet in één keer naar de locatie vervoerd in de dagen voorafgaand, maar verdeeld. En ook werd de voorraad verdeeld over meerdere auto's van de gasten, zodat niet alles in 1 schuur kwam te liggen

Partytent neergezet, vuurkorf erbij, brandblusmiddelen, aan alles was dit jaar gedacht. Zodra de eerste compound om 18.00 de lucht in ging bleken de buren erg behulpzaam door auto's te gaan verplaatsen zodat we een mooie lege ruimte in de straat hadden. Ik kon daardoor ook goed overzicht houden over wat onze pubers aan het uitvreten waren.

Heb ze deze keer ook getrakteerd op de oude stookmiddelen uit mijn jeugd, dus mijn archief is aardig leeg geworden. Maar het was daardoor wel een feest der herkenning.

Het weer zat ook mee. Moet er niet aan denken dat het een dag later was geweest. Eigenlijk viel alles op z'n plek. Beetje jammer dat er aan de busbaan achter onze straat een bushokje sneuvelde en aan het het eind van de straat verderop in de wijk een auto in de fik werd gezet. Tuig hou je helaas altijd. Verder was het top dit jaar.

Mijn o&n was enigzins in aangepaste vorm. Twee dagen ervoor met griep in bed, op de dag zelf ook niet heel lekker te pas.

Het was wel mijn beste oud en nieuw in jaren omdat mijn dochter het vuurwerk dit jaar geweldig vondt, dat maakt papa natuurlijk trots! Dat ze dit nog mag meemaken is natuurlijk heel gaaf. 😎

Hubo Hengelo gaf om 18:00 uur een vuurwerkshow op het parkeerterrein, daar hebben wij als gezinnetje intens van genoten. 😍

Al het eigen vuurwerk op een locatie bij een vriend gestookt, zie mijn YouTube voor alle video's:

Voor 0:00 uur mijn compound (1,2 inch Golden Willow) bewaard. Deze was erg tof, ben gek op goud en blauw dus deze bak was meer dan prima!

We hadden beloofd onze dochter wakker te maken voor het 0:00 uur moment, dat hebben we dan ook gedaan! Ze vondt het helemaal geweldig! 😍😊 Na afloop nog even een drankje gedaan bij de buren en daarna is onze dochter lekker bij ons in bed gekropen.

Als dit daadwerkelijk het laatste oud en nieuw was met legaal F2 siervuurwerk, dan is dat een mooie punt achter meerdere jaren van mooie producten uitzoeken, schieten en filmen.

Stiekem hopen wij uiteraard dat we komende jaarwisseling weer mogen stoken, de tijd zal het leren!

De beste wensen namens ons gezinnetje aan alle vwc leden! 🙏🏻🤗

Laatst bewerkt:
Sinds begin 2025 veel verdriet in de naaste familie door het plotseling overlijden van een zeer jong kind.

We vierden het gezamenlijk en hebben met een lach en een traan er een goede dag van gemaakt. Gezellig samen eten, lekker carbid knallen en groot vuur. S avonds spelletjes en om middernacht buiten genieten van het vuurwerk.

Enige wat ik jammer vind: de locatie is buitenaf, dus om middernacht zag ik alleen heel veel vuurwerk op 1.5 a 2 km afstand. Niets om me heen. Ik ben dan liever thuis, midden in de gekte als alles af gaat.

Daarentegen: het eigen vuurwerk mooi op kleime 30m afstand gezet. Alles door een neefje laten afsteken en heb er zelf maximaal van genoten.

Laatst bewerkt:
Zoals alle jaren oud en nieuw thuis gevierd met de familie. Ook dit keer een complete show gegeven. Ik merkte alleen wel dat het aan elkaar knopen van de lontjes dit jaar minder voldoening gaf. De bedoeling was om de laatste producten per 2 te schieten. Dit uiteindelijk niet gedaan. Voordeel is wel dat ik nog een voorraadje over heb 😋

De hele avond was het droog en de wind was niet te hard. De producten waren allemaal top. Er werd in de buurt ook veel meer vuurwerk afgestoken dan vorige jaren. Op 2 plekken ook shells. Regelmatig ging er een meerslagen shell de lucht in. Eigenlijk onverantwoord in de wijk, maar wel erg mooi.🤩

Rond 16.00 het vuurwerk naar de locatie v gebracht. Lekker met een biertje alles op het gemak klaar gezet.

1 plek voor klein spul stoken vlak voor en de cakes compounds op het kruispunt

Superleuke groep van beste vrienden en kids en lekker samen staan stoken en ouwehoeren.

Af en toe naar binnen om hapjes te eten. Voor de kids was er nog een soort spelletjes gebeuren geregeld.

Van 18.00 tot ongeveer 19.45 gestookt.
Daarna nog een sessie om 21.00

Om 0.00 naar buiten gegaan en lekker gewacht met stoken tot het wat rustiger werd. Dat is mij voor het eerst gelukt.
Om iets over 01.00 waren we klaar.

Tussen het bier door water blijven drinken. Dat is ook erg goed bevallen.

Het weer vond ik prima. Na 0.00 iets meer wind, maar toen hadden haast alleen nog maar beukers. De specifieke sier effecten waren in de avond al afgestoken.

Oudjaarsavond was echt top.

Wat minder fijn was, was mijn slaapproblemen in de dagen en weken vooraf. Even kijken hoe we dat gaan tackelen volgend jaar, mocht er geen verbod komen

Back
Bovenaan