Hoe reageert jouw huisdier ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
We kennen allemaal de negatieve geluiden/verhalen van de media hoe dieren kunnen reageren. Maar er zullen ongetwijfeld ook zeker mensen met dieren zijn met leuke voorbeelden en verhalen. Wellicht heb je zelfs leuke foto's van jou huisdier mbt vuurwerk, laat ze hier zien.

Mijn kat Dorus is niet bang voor vuurwerk. Hij gaat vaak voor het raam zitten. Om 12 uur duikt hij wel onder de bank.

Vanaf pup af aan gewoon het geluid hoog op je mobiele apparaat bij het kijken van de vuurwerkfilmpjes/straatvideo’s. Dan heb je er geen kind aan

Heb 2 honden, een van 9 jaar en een van 4 jaar. de 4 jarige is een pup van de 9 jarige dus die hebben we sinds dag 1. de 9 jarige ligt tijdens 12 uur gewoon in de mand en de 4 jarige wordt een beetje zenuwachtig en gaat ergens in een hoek liggen.

Onze labrador van 12 heeft geen last van vuurwerk integendeel hij gaat er juist op af.
Hij vindt het alleen de laatste 3 jaar niet leuk als hij binnen is en wij allemaal buiten en veel vuurwerk wordt afgestoken, als er 1 van ons bij hem binnen is ligt hij lekker relaxt in z’n mand te pitten..

Oud-Nieuw-2014-2015-beste-4.jpg

Mijn kat genaamd Droppy maakt het geen reet uit hoe hard de knallen worden, hij slaapt er lekker doorheen.
Qua producten als die in me huis komen (zoals dummy's en echt vuurwerk) dan kijkt/ruikt die wel ffkes :)

Mijn sphynx kruipt onder z'n deken op de bank. Niets vreemds aan. Het is eten, in de zon liggen of in z'n dekentje. Wat een leven. Van vuurwerk heeft hij nooit last gehad.

Heb een hond die heb ik vanaf pups af aan laten wennen aan vuurwerk geluiden. Ze staat voor het raam te kijken. Ze gaat het liefst naar buiten. Waar je mee om gaat wordt je mee besmet :)

Mijn kat is erg bang maar gaat dan lekker onder het bed zitten en blijft daar schuilen. Om een uurtje of half 3 s nachts komt ie weer tevoorschijn en is ie weer t menneke.

Wij hadden drie katten en twee daarvan zaten de hele avond achter de ramen die vonden het super interessant. Helaas zijn ze er niet meer. De derde had er nooit problemen, maar vind het eerder eng dan leuk. Sinds de andere 2 overleden zijn is ze er wat banger voor geworden. Dit komt denk ik ook door de nieuwe kat die er echt bang voor is. Dus ze zitten elkaar alleen maar banger te maken. Achja 1 keer in het jaar moeten ze het maar even zien te overleven. Ik zet wel de radio voor ze aan zodat ze wat afleiding hebben.

2 kanten die vinden het meestal wel prima, zolang niet de harde knallen komen want dan gaan ze onder de bank. Me nieuwe kitten nog geen idee van

De goudvis is afgelopen zomer gaan hemelen dus die heeft er in ieder geval geen last meer van.

R.I.P. Spongebob :angel:

Ik heb 4 katten. 2 verdwijnen achter een kast, maar komen weer snel te voorschijn als het knallen stopt en gaan weer hun gang. De andere 2 interesseert het allemaal niet en liggen lekker te slapen.

Een prachtige kater hier die helaas de hele oudejaarsdag rillend in mijn bed ligt. Verschilt wel enorm per kat/hond, de vorige die helaas afgelopen voorjaar overleden is vond vuurwerk prachtig en keek graag naar cat. 1 :bonk:

1 kater en 1 poes die heel de avond op de bank liggen en voor het raam zitten te kijken.
Na 00.00 gaan ze wel op een kamer met eten en de kattenbak vanwegen het in en uit lopen met vuurwerk.
Ook daar kruipen ze voor het raam.
FB_IMG_1633114397164.jpg

Vorig jaar ook al geplaatst volgens mij. Wat maakt het uit het is een sfeervol plaatje. Zo reageren overigens alle vier de katten hier:
miloboom.jpg

Kriebel zn trainingen gaan gewoon verder. Enige waar hij nog van schrikt is het luchtalarm, maar 16 inch is geen probleem :p
20220124_221559 (2).jpg

20220124_221635 (2).jpg

20220124_221604 (2).jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan