Hoe pak jij jouw tas in?

Bram95

VWC lid
Zoals de titel zegt, hoe pak jij jouw tas in? (En Desnoods wanneer) Dus of jij de rotjes allemaal los uitpakt of alleen ze uit het slof haalt, en stop je speciale dingen in een speciaal zakje van jouw tas, of mix je jouw tas helemaal door? Deel het hier! En post ook even wat voor tas je gebruikt, aangezien de jonge mensen misschien willen weten welke tas het handigste en veiligste is.

Oké, zo pak ik mijn schoudertas in;

'S avonds op 30 December verdeel ik wat voor de dag is, wat voor de avond of nacht is. En zet ik alvast de dingen voor de ochtend klaar naast mijn schoudertas. 'S ochtends pak ik mijn tas in, de rotjes haal ik alleen de slof verpakking eraf zodat ze per 10 blijven verpakt. De grondbloemen leg ik verdeeld in m'n tas, net zoals luchthuilers etc. De babypijltes doe ik in een zakje met een lege wc-rol erin, zodat ze niet overal blijven hangen in m'n tas. Het zwaardere vuurwerk zit in een apart vakje in kleinere mate. Thunderkings etc. leg ik gewoon tussen de rotjes en grondbloemen etc. Eventuele matten doe ik in m'n zij-vakje dus nemen ze minder ruimte in.

Hoe doe jij het? Post het hier!

Ik heb een plastic tas, van de AH, die zijn redelijk stevig. Daar doe ik een slof rotjes in, gewoon heel erin. Daarnaast liggen de grondbloemen, romeinse kaarsen, jumping jacks, sneakers en ander klein prut allemaal door elkaar heen in mijn tas.

Groot vuurwerk voor in de avond/nacht blijft in de kast staan tot het tijd is om ze af te steken!

fuckneehe.gif

Ik heb gewoon een plastic tas en daar gooi ik alles gewoon los in.
Alleen de rotjes per 10 en de babypijltjes per 12

ik schrijf ik eerst op wat ik heb
en dan bedenk ik wat zal ik voor 's ochtends doen en dan heb ik 1 tas 's ochtends en 2 tassen voor 's middags en 2 tassen voor 's avonds dus ik als ik mijn vuurwerk heb, verdeel ik hoe ik het ongeveer wil hebben en dan alles door elkaar hutselen. en als het op is schud ik mijn schoudertas weer helemaal vol met een van de tassen. rotjes en babypijlen doe ik allemaal door elkaar. dus als ik een keer met mijn hand de tas in gaat heb ik van alles wat.

gr

Bij mij begint het op 29 december al. Dan verdeel ik het vuurwerk in verhuis dozen. Ik verdeel het als klein vuurwerk ( overdag) en siervuurwerk (avond).

Op 30 december in de avond zet ik een schoudertas klaar en gooi deze vol met overdag vuurwerk. Rotjes gaan per pakjes van 10, Matjes gaan in een appart vakje.

Ik verdeel dan ook weer het vuurwerk over vooravond vuurwerk en vuurwerk wat ik na 00:00 wil afsteken.
In de vooravond haal ik de doos met vooravond spul naar beneden en zet deze in de garage. Hier zitten fonteintjes kleine cakes single shots en anders klein vuurwerk in. Ik pak dan een paar dingen uit de doos steek ze aan op de straat en loop weer terug en pak weer nieuw.

Meestal stop ik om 23:45 met stoken om toch nog even wat tijd met de familie door te brengen in het laatste deel van het jaar. Dan haal ik direct de verhuisdozen met 00:00 materiaal van mijn kamer en zet het in de garage, Meestal zet ik alvast de starter klaar onder de carport, zodat ik die zo kan pakken. Als ik die afgestoken heb pak ik willekeurig uit de dozen totdat ze leeg zijn. Als het dan nog geen 2:00 is (wat nog maar 1x is voorgekomen) Dan pak ik nog wat klein spul en ga dat nog stoken :p

Zo gaat het bij mij dus :) Ik vind verhuisdozen erg handig ik zorg altijd dat ik er een stuk of 10 leeg heb rond oud en nieuw :)

Bij mij begint het op 29 december al. Dan verdeel ik het vuurwerk in verhuis dozen. Ik verdeel het als klein vuurwerk ( overdag) en siervuurwerk (avond).

Op 30 december in de avond zet ik een schoudertas klaar en gooi deze vol met overdag vuurwerk. Rotjes gaan per pakjes van 10, Matjes gaan in een appart vakje.

Ik verdeel dan ook weer het vuurwerk over vooravond vuurwerk en vuurwerk wat ik na 00:00 wil afsteken.
In de vooravond haal ik de doos met vooravond spul naar beneden en zet deze in de garage. Hier zitten fonteintjes kleine cakes single shots en anders klein vuurwerk in. Ik pak dan een paar dingen uit de doos steek ze aan op de straat en loop weer terug en pak weer nieuw.

Meestal stop ik om 23:45 met stoken om toch nog even wat tijd met de familie door te brengen in het laatste deel van het jaar. Dan haal ik direct de verhuisdozen met 00:00 materiaal van mijn kamer en zet het in de garage, Meestal zet ik alvast de starter klaar onder de carport, zodat ik die zo kan pakken. Als ik die afgestoken heb pak ik willekeurig uit de dozen totdat ze leeg zijn. Als het dan nog geen 2:00 is (wat nog maar 1x is voorgekomen) Dan pak ik nog wat klein spul en ga dat nog stoken :p

Zo gaat het bij mij dus :) Ik vind verhuisdozen erg handig ik zorg altijd dat ik er een stuk of 10 leeg heb rond oud en nieuw :)

En als de dozen leeg zijn belanden ze in de vuurkorf??

ik gebruik altijd een plastic zak dus geen tas want stel er komt maar een vonkie bij ben je je leven niet zeker meer

ik gebruik altijd een plastic zak dus geen tas want stel er komt maar een vonkie bij ben je je leven niet zeker meer

Wat draag jij allemaal bij je dan op zo'n dag? :shocked::p
Overigens is een plastic zak helemaal vatbaar voor vonken enzo, dus dan liever een katoenen tas. :p

ben niet zo oud en mag alleen op de oprit afsteken dus gewoon plastic tas met baby pijltjes rotjes en de zooi en dan steeds 10 pakken en in me zak doen..

Het vuurwerk voor overdag stop ik in mijn oude schooltas.
Doe gewoon alles nog in verpakking in mijn tas.
Wel doe ik in mijn rugtas zelf een plastic zak met daarin alle vuurwerk.
Dit voor de zekerheid dat het niet nat kan worden. :P
In mijn voor-vak van mijn tas doe ik altijd mijn aansteeklonten en mijn aansteker voor de aansteeklonten aan te steken.

Vuurwerk wat voor in de avond bedoeld is houd ik netjes opgeborgen.
Soms pak ik dan paar dingetjes om dan op het moment zelf af te steken.
Pas rond 23:00 komt het vuurwerk naar beneden en blijft het in de hal staan tot het 00:00 is! :)

Back
Bovenaan