Mijn vader was ook een vuurwerkliefhebber, toen ik klein was stookte hij met oud en nieuw ook.
Heb het van hem overgenomen van hem! Dus hij had ook geen problemen met vuurwerk. Maar helaas is hij overleden, maar dat jaar ervoor heeft hij extra veel gehaald om samen af steken. Dus die had totaal geen problemen met vuurwerk.
Me moeder vindt de hobby van vuurwerk helemaal oke. Alleen is ze met oud en nieuw altijd bezorgd dat er iets gebeurd, maarja moeders he! Ze rijdt soms ook voor me naar shows, demo's.
Mijn buurt heeft totaal geen problemen met vuurwerk:
Ze weten allemaal dat ik een grote vuurwerkliefhebber ben.
Mijn overbuurman zegt wel eens door het jaar: Ik hoor niks, begin eens te knallen!
Buurman: Hij is in de 60 en had door omstandigheden 2 jaar geleden geen vuurwerk kunnen afsteken met oud en nieuw, hij had 29 december vuurwerk gekocht. Toen stak hij het door het jaar af voor de deur. En zette het voor de grap in mijn oprit!
Toen een grap uitgehaald met hem, een envelop gepakt, politie logo erop gekopierd met wijk eronder. Een brief gepakt op internet overgetypt en wat dingen verandert. Er stond in dat hij vuurwerk afgestoken had op verkeerde datum en op terrein van iemand anders. En breng uw vuurwerk naar dit adres (zie *) dan krijgt u strafvermindering. Onderaan met kleine letters *(adres).
Dag erna kwam hij aan met wat pijlen fontijnen potjes uit Lidu sierpakketje uit Nederland. Hij zei dat hij tijdens het lezen 7 kleuren scheette omdat het er officieel uitzag.
Andere buurman/vrouw: Heeft twee jonge kinderen, vinden het niet erg als ik iets afsteek door het jaar. Steek in knetterlinten af, komen hun aan met de auto. Zeggen hoi weer aan het knallen haha. En lopen naar binnen. 30 december en 31 december kwamen ze vaak buiten kijken naar wat ik en vriend afstaken.
Andere man uit de buurt op 31 december: We hadden veel singleshots en knalcakes overdag, hij kwam aanlopen en zei: Hebben jullie nog veel harde knallen? Ik wil mijn kinderen nog even in bed leggen? Ik: Ja, denk dat we het niet eens op krijgen. *slik* Schrok, dacht nee toch geen gezeik... Hij beantwoorde: Oh oke, achja maakt niet uit. Ga maar lekker verder, is maar 1x in het jaar. Ze kunnen ook èèn dag later in bed, als ze heel moe zijn vallen ze toch wel in slaap! Alvast een gelukkig nieuwjaar! Ik: Hetzelfde en bedankt!
Rest van de straat maakt het niet uit of ik iets afsteek door het jaar. Doe ik toch niet vaak, wil iedereen in de rest van de wijk zo min mogelijk last geven. Met oud en nieuw is er ook niemand die er iets van zegt, komen allemaal buiten kijken.
Om 24:00 uur met oud en nieuw: Was met mijn moeder naar kenissen. Die vieren dan ook meteen twee verjaardagen. Dus is redelijk druk. Er zijn ook veel kinderen dan daar van 4 tot 12 jaar. Om 12 uur komt bijna iedereen buiten kijken. Kinderen veiligheidsbrillen op, hun krijgen sterretjes, morning glory's. En ik ga potten pijlen afsteken. Heerlijk vooral als je iedereen het waardeerd. Twee mannen daar wouden ook weer eens iets afsteken, deden ze jaren niet, voor het eerst sinds hun kinderjaren. Je zag ze groeien nadat ze een pijl hadden afgestoken!
Dus ik heb heel veel geluk dus! De plek waar ik overdag afsteek zijn vooral iets oudere mensen waarvan de kinderen niet meer thuis wonen. Heel bijzonder vooral dat ze vuurwerk lief hebben!