Het weer op 31 december en 1 januari

Tijdens de laatste dag van het jaar stroomt koude lucht over heel Nederland uit en lijkt het er op dat de strijd voorlopig in het voordeel van de kou is beslecht.

Wel trekt oudejaarsavond een depressie over België en de vraag is in hoeverre de bijbehorende sneeuw onze regio wel of niet gaat aandoen. Voorlopig verloopt de donderdag koud met wolkenvelden maar soms ook wat zon. Er kan nog steeds een sneeuwbui vallen. De wind komt uit het noordoosten en is overwegend matig maar kan later iets toenemen. De maximum temperatuur ligt net onder het vriespunt. Tijdens de jaarwisseling is het koud met een doorstaande oostenwind. Of er wat sneeuw gaat vallen is nog onzeker.

Wind: noordoost 2-4

bron : http://www.rtvoost.nl/weer/?wid=105516

Donderdag trekt de depressie langzaam naar Duitsland weg. In het hele land staat een koude noordooster, waardoor de temperaturen rond het vriespunt blijven steken. De bewolking overheerst en er kan wat sneeuw vallen. Ruimte voor de zon is er niet of nauwelijks.

De jaarwisseling verloopt koud en guur. We hoeven niet bang te zijn voor dichte mist, maar wel kan de wind spelbreker zijn bij het ontsteken van vuurpijlen. Bovendien blijft de kans op wat sneeuw bestaan

Mooi mooi mooi:

eps_windpluim_06260.png

eps_neerslagpluim_06260.png

Dus slechts wat matige neerslag, en de wind neemt wrs in de loop van de dag wat af, naar 4 ipv 5Bft. Zal natuurlijk aan de kust wat sterker zijn dan in 't binnenland. Temperatuur net wat onder 't vriespunt (met landelijk aardige verschillen: NO kouder dan ZW).

Ziet er toch best aardig uit, wind had mss wat minder gemogen maar met de dikke bewolking was dan de kans op mist groter geweest. Er staat nu een gelijke wind als er tijdens de jaarwisseling zal staan, en zelfs ***lige pijltjes gingen best goed omhoog :) Ik maak me enkel nog zorgen om m'n trein/busreis morgen, niet meer om de jaarwisseling. Komt helemaal goed.

Hij geeft nu voor het zuiden van het land weer wat neerslag aan.
Helaas is er nog helemaal niks over te zeggen, gezien de condities van het weer op dit moment.

PLUIM_06260_NWT.png

Mooi, vrijwel droog donderdag, andere kaarten geven verhoogde kans op sneeuw in de loop van de dag uit het zuiden. De wind neemt rond twaalven ineens behoorlijk af, goed voor 't vuurwerk, slecht voor de smog. Elders melden verwachtingen voor overdag matig tot krachtig aan de kust, 3-6bft, voor 's nachts iets minder wind. Temperatuur is behaaglijk vergeleken met wat we volgende week krijgen :D Vrijwel perfect weer, me dunkt.

Zo zal het er morgen uitzien, denk dat we hier wel mee kunnen leven.

31 december en Jaarwisseling

De laatste dag van het jaar verloopt voor een groot deel bewolkt. Opnieuw kan er af en toe sneeuw of natte sneeuw vallen. Op steeds meer plaatsen kan het dus een beetje wit worden. Hoeveelheden van meer dan 5 cm worden echter niet verwacht. De temperatuur ligt vrijwel overal de hele dag rond het vriespunt. Alleen in de zuidelijke helft van Limburg kan het nog een graad of 3 worden. De wind blijft uit het noordoosten waaien en is matig, soms vrij krachtig, 3 tot 5 bft.

Oudejaarsavond daalt het kwik in vrijwel het hele land onder nul. Opnieuw moeten we dus beducht zijn op enkele gladde wegen. Tijdens de jaarwisseling kan het lokaal licht sneeuwen. Het vriest 1 tot 3 graden en de wind waait zwak tot matig uit het noordoosten. Een winterse maar toch relatief rustige jaarwisseling wat betreft het weer.

Hier ligt een laag sneeuw van ongeveer 5 centimeter.. begin me toch wel zorgen te maken haha. Nouja ik zie het wel komen, een goede stookdag wordt het hopelijk wel.

ben net wakker geworden en kijk naar buiten
ALLES IS WEER WIT --SNEEUW!!!!!!!!
ben er niet blij mee maar ja het moet maar
:bye:

UPDATE9.47
HET REGENT WORDT DENK HIERO MORGEN EEN GROTE BLUBER ZOOI
:bye:

Laatst bewerkt:
Constante regen hierzo, al 2 dagen lang (Zuid Limburg). Ik hoorde net op de radio dat het weer hetzelfde zal zijn morgen. Voorzover belooft het niets goed, maar zolang het om 00.00 maar droog is zodat we lekker los kunnen gaan.

Ik hoop echter op beter weer voor iedereen die de hele dag gaat stoken!

-1 graden met neerslag voorspellen de meeste sites voor hier, ik hoop dat het dan echte sneeuw wordt of dat het in de lucht blijft plakken door die lage temperatuur! we kunnen alleen maar afwachten, als het savonds maar droog is

-

-

Stukje van KNMI:

Oudejaarsdag is er veel bewolking en vooral in het zuiden en zuidoosten valt van tijd tot tijd sneeuw. Het kwik komt maar nauwelijks boven nul en staat er een matige tot vrij krachtige noordoostenwind. Aan de kust is de wind krachtig.

Back
Bovenaan