Het Toetje van de Hollandse show & wat stoken

Borrachos zijn volgens mij tegenwoordig ook illegaal in spanje.
Ik heb een paar keer meegemaakt dat ze tussen enorme mensenmassa's werden gegooid voor of na een castillo en iedereen dan begint te rennen... zo ontstaan er gevaarlijke situaties.

erg gevaarlijk vuurwerk naar mijn mening.

Als ik zo van filmpjes en anderen meningen kijk zijn ze niet gevaarlijk als ze de ruimte krijgen. Het kan wel warm worden, maar als ze genoeg ruimte hebben vliegen ze wel door meestal. Het is niet het veiligste vuurwerk, maar als je er slim mee om gaat is het niet heel gevaarlijk. :wink:

Ben het compleet oneens met je teun.
Heb je zelf meegemaakt dat er borrachos worden afgestoken als er 30.000 mensen bij elkaar staan? Ik vond het in ieder geval geen pretje, en ik ben echt niet bang aangelegd. Ze zijn gewoon totaal onvoorspelbaar.
Als je ziet hoe groot de borracho zelf is,wat hij weegt en welke snelheid ze ontwikkelen, zijn het gewoon ongelijde projectielen. Er zijn al genoeg mensen gewond door geraakt.
Het is natuurlijk niet voor niks verboden, terwijl ze in spanje een stuk makkelijker omgaan met veiligheid en afstanden en dergelijke.

Ben het compleet oneens met je teun.
Heb je zelf meegemaakt dat er borrachos worden afgestoken als er 30.000 mensen bij elkaar staan? Ik vond het in ieder geval geen pretje, en ik ben echt niet bang aangelegd. Ze zijn gewoon totaal onvoorspelbaar.
Als je ziet hoe groot de borracho zelf is,wat hij weegt en welke snelheid ze ontwikkelen, zijn het gewoon ongelijde projectielen. Er zijn al genoeg mensen gewond door geraakt.
Het is natuurlijk niet voor niks verboden, terwijl ze in spanje een stuk makkelijker omgaan met veiligheid en afstanden en dergelijke.

Nee ik zei toch dat als ik op filmpjes en meningen af ga van anderen personen. En ik vertelde er ook bij dat ze natuurlijk wel gevaarlijk zijn in een grote mensen massa, dan hebben ze geen ruimte. Oke er gebeuren veel ongelukken mee, maar dat is met heel veel vuurwerk. En bijna altijd de schuld van omstanders of de mensen zelf. Maar ik ben het met je eens, als ze in Valencia verboden zijn, dan zullen ze wel gevaarlijk zijn. Kan iemand bevestigen dat ze echt verboden zijn in Spanje? :rolleyes:

kan het niet 100% zeker zeggen, maar ik dacht dat ik van meer ervaren valencia gangers heb gehoord dat ze dit jaar verboden waren. Oudere versies hebben ook nog een knal aan het einde.
Ik heb in ieder geval een aantal keer gezien dat ze afgestoken werden en dat er door de politie met de bekende spaanse methode (niet echt zachtaardig) werd opgetreden... :D

Ze werden nog wel gewoon verkocht in Valencia dit jaar.
Alleen 's avonds in de rivierbedding, bij de Castillo, werd er regelmatig door de Policia tassencontrole gehouden. Alle borrachos werden zonder pardon ingenomen, evenals vuurpijlen. Evengoed werden ze nog wel afgestoken, maar niet zo massaal zoals ik van verhalen gehoord heb. Stiekem vind ik het toch wel leuk spul, maar inderdaad niet het meest veilige stukje vuurwerk.

Back
Bovenaan