Het grote vervangers topic

Pyroguy

VWC lid
Ieder jaar blijft het weer spannend of alle producten bij jouw order zitten of dat er sprake is van vervangers. Dit kan om diverse redenen zijn. Zo is er dit jaar sprake van verschillende producten die (last-minute) zijn afgekeurd en producten die laat of beperkt zijn binnen gekomen.

Heb jij eventuele vervangers gehad of wat was jouw ervaring?

Mijn advies is in ieder geval om altijd je bestelling op locatie te controleren.
Doorgaans zal de dealer een klant vooraf op de hoogte stellen van eventuele vervangers. Als je het ergens niet mee eens bent, Probeer dan positief te blijven en in gesprek te gaan met de dealer om tot een voor jou passende oplossing te komen.

Alles uit geleverd. En degene waar ik niet op wilde gokken in overleg met jou nog kunnen wisselen voor een andere bak.

Als je bestelt hebt is het fijn als je vooraf hierover contact kunt hebben.
Als het door bv late afkeur niet meer lukt qua tijdgebrek, dan is het fijn als men wel in de winkel dit zegt.

Van een verkoper die zelf groot fan is en kennis heeft wil ik er wel op vertrouwen dat er een goed alternatief geboden wordt. Dan nog wel graag in overleg.

Gisteren 1 cake niet binnengekomen, prima neem ik een andere die goed is en betaal ik de meerprijs.

Beetje offtopic, wat mij hier in de omgeving opvalt is dat de een aantal verkopers er de ballen verstand van hebben.
Je vraagt voor info dan halen ze de schouders op, dan vragen ze aan collega’s en die doen hetzelfde.
Uiteindelijk vraag je voor bepaalde producten en dan hoor ik al veel te snel dat het uitverkocht is,, vraag je vervolgens of ze de omlabeling wel hebben : ja die hebben we wel nog :bonk:

Bij mijn plaatselijke Broekhoff dealer was het allemaal prima geregeld. Echter is er niet gecommuniceerd naar de klant toe. Ik moet nog het nodige ophalen maar tot nog toe heb ik alles uitgeleverd gekregen m.u.v. de Fire Starter daar heb ik een Insane Crown Bomber voor gekregen.

Als ik ruim vantevoren een vervanger kan kiezen neem ik het in overweging

Ter plekke vraag ik 100% geld terug.

Dit jaar alles geleverd en ik heb geloof ik nog nooit een vervanger hoeven uitzoeken.

Moet De Pretty Hardcore zo ophalen. Mij benieuwen.
Gekke was ook dat iemand naast mij m wel mee kreeg. Waarop ik dat aangaf bij de jongen die mij hielp maar die zei dat er te weinig was:frusty:
Dus er is een kans dat je m meekrijgt

Vervanger van paar tientjes meer vind ik niet erg��

1.2" Temptation Willow --> 1.2" Big Booster enigste vervanger maar was ruim van te voren over gemailt.

Veel Magnum bij diverse winkels, dus ook veel vervangers.

-Cairo Crackling: Ik had er zes besteld maar helaas hadden ze er slechts 3 voor me liggen. Ze hadden wel een 'goede alternatief', namelijk de Rote Rosen (German Power). Nog nooit van gehoord, qua prijs gelijkwaardig maar hele andere pot dan de Caïro.

-Santiago Masters: Tevens had ik hier de Santiago Masters besteld die dus was afgekeurd. Daar hadden ze dan weer de No Choice voor als alternatief (Katan). Eveneens qua prijs gelijkwaardig, maar niet mijn ding.

-Gekozen vervangers: voorgesteld om de 3 Rote Rosen (Cairo's) en de No Coice (Santiago Masters) om te wisselen voor 1 transbomber en dat was akkoord. Voor mij prima zo. Dan wordt de finale niet 2x transbomer en 6x cairo maar 3x transbomber met 3x cairo.

-Platinum Sensdation: Ik kreeg de Traditie box (Katan) aangeboden als vervanger, maar gezien reacties op dit forum bij dat product daarvan afgezien. Uiteindelijk zelf gekozen voor de Chain Reaction (Magnum), wat mijn favoriete product was op de demo bij Huisman. Nu hopen dat het windstil is, anders blijft die een jaartje liggen!

-Temptation Willow: Big Booster als omlabeling ontvangen. ook prima.

Al met al had tevreden met de vervangers, was toch even bang dat ik veel moest gaan annuleren..

Beetje offtopic, wat mij hier in de omgeving opvalt is dat de een aantal verkopers er de ballen verstand van hebben.
Je vraagt voor info dan halen ze de schouders op, dan vragen ze aan collega’s en die doen hetzelfde.
Uiteindelijk vraag je voor bepaalde producten en dan hoor ik al veel te snel dat het uitverkocht is,, vraag je vervolgens of ze de omlabeling wel hebben : ja die hebben we wel nog :bonk:

Zijn vaak ook mensen die in zo'n winkel voor extra zakcentje, omdat ze verplicht vrij zijn van hun eigen werk.
Of studenten en scholieren.
Dat wij zelfs midden in de nacht lopen te wausen op de vuurwerkfora, dan ben je als zo'n personeelslid gelijk een leek.

Voor 2 maal de 1.2 Total Event afgesproken Transbomber en Oceans of Lights in Breda. Had maar 99 per stuk betaald voor de Total events dus redelijke deal.

In pijnacker uiteindelijk voor de Freestyle Madness geld terug gekregen omdat ik de Insane Crown Bomber al had.

Gekke was ook dat iemand naast mij m wel mee kreeg. Waarop ik dat aangaf bij de jongen die mij hielp maar die zei dat er te weinig was:frusty:
Dus er is een kans dat je m meekrijgt

Vervanger van paar tientjes meer vind ik niet erg��

Ik heb de Pretty Hardcore ook niet meegekregen. In plaats daarvan een Casa De Papel. En een Sterling Thunder. Die is toch wel minder, al heb ik van de Pretty Hardcore nog geen straatfilmpjes gezien.
Maar ik vond het verder wel prima. Ik had geen zin om weer wat anders uit te kiezen.

Had de WCKD warlord besteld, zag thuis pas dat ik (volgensmij) cake 4 van de transbomber in de tas had zitten.

Insane crown bomber aangeboden gekregen ter vervanging van de Temptation willow, ondanks dat ik ver van tevoren via de mail de bevestiging kreeg een omlabeling te krijgen. Helaas, ze konden er ook niks aan doen dat dit uiteindelijk werd uitgeleverd. Baalde wel even, maar gezien de wind was ie toch de opslag in gegaan. Hoop wel dat Magnum hem volgend jaar weer importeert!

Bij Raben in Voorburg helaas geen Caïro crackling.
Kreeg als vervanging nummer 1 en 5 van Ultimate city trip.
Twijfel of dat nou zo'n goede vervanging is. Had haast dus er ook maar voor gekozen om het mee te nemen. Eigenlijk moet je even de rust nemen of hebben om dan filmpjes en dit forum etc te bekijken wat het is.
Volgende keer gewoon geld terug tenzij het heel duidelijk beter of gelijkwaardig is.

Bij Raben in Voorburg helaas geen Caïro crackling.
Kreeg als vervanging nummer 1 en 5 van Ultimate city trip.
Twijfel of dat nou zo'n goede vervanging is. Had haast dus er ook maar voor gekozen om het mee te nemen. Eigenlijk moet je even de rust nemen of hebben om dan filmpjes en dit forum etc te bekijken wat het is.
Volgende keer gewoon geld terug tenzij het heel duidelijk beter of gelijkwaardig is.

Qua geld in aanschaf een prima deal voor 1 cairo haha

Back
Bovenaan