Het grote oliebollen topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Maak je ze zelf? Laat ons je beste recepten weten..
Koop je ze? Dan zijn we natuurlijk ook benieuwd waar ze het lekkerst zijn!

Zodra de kraam er weer staat ben ik snel van de partij. Ook bak ik ze zeker 2 a 3 keer in december zelf.

een maand of 2 in plaatselijke suffertje gelezen dat vergunning vanaf 10 okt in gaat dus nog iets meer als een maandje en de eerste wordt weer gehaald :thumbsup:

maar met oud en nieuw wil ik ze zelf altijd maken.(ook al zijn ze niet altijd even lekker) alleen weet ik niet of het dit jaar ook gaat lukken qua tijd.

Kan niet wachten om de eerste oliebollen weer naar binnen te schuiven, wat blijven ze tog heerlijk. Afgelopen jaar voor het eerst zelf gebakken, en moet zeggen dat ze prima waren. Maar vooral de sfeer of het zelf te doen is fantastisch. Partytent op, muziek erbij, cat1 aan het stoken, gezellige mensen en gaan. Beter gaat het niet worden.

Dit jaar hebben wij langere tijd kunnen genieten van oliebollen doordat de uitbater hier op het plein stond in plaats van op de (verboden) kermissen.
Gisteren zag ik de pepernoten in de supermarkt liggen dus laat de oliebollen ook maar komen!

heb in juli nog oliebollen op heb een zak gekocht op de tilburgse kermis waaren heerlijke nu hoplijke dat olliebollen kraam snel weer aanwezig is op het winkele centrum hier heb best weer trek in heerlijke appelflap of olliebol

Vuurwerk-2020-beste-4.jpg

Er gaat niks boven een heerlijke oliebol vlak voor een vuurwerkdemo/show :)

Verleden jaar meerderen op en ervan genoten. Heb er serieus weer zin in op dit moment.

Moeders maakte het altijd vroeger, maar die leeft helaas niet meer.
Me oma's maken ze gelukkig nog wel, mwah maken, kopen ze. Blijft lekker.

T lekkerste was toch wel de oliebol die ik verleden jaar kreeg toen ik even ging spotten (ja dat doen 112 fotografen) bij de brandweerkazerne van Gouda, ze gaven me een oliebol/appelflap en warme chocolademelk. Zo lekker, ook omdat ze de tijd/energie besteden om je dit te geven :)

Normaal koop ik ze altijd maar vorig jaar voor het eerst sinds lange tijd maar weer eens zelf gebakken.

Gelukkig waren ze erg goed gelukt, dus dit jaar maar weer zelf bakken :)

Nog nooit oliebollen zelf gemaakt, maar als ik de bovenstaande foto's zie, moet dat er toch maar eens van komen.

Kijk er wel weer naar uit dat de kraam hier in het centrum weer staat. Met een bakkie gaat zijn oliebolletje er altijd wel in. Maar is ik kan kiezen ga ik toch het liefst voor een grotere bol gevuld met gele room en bij een enkele kraam hebben ze ze zelfs met amandelspijs binnenin en wat schaafsel bovenop. Echt een aanrader.

Screenshot_20210917-214809_Gallery.jpg

Screenshot_20210917-215329_Gallery.jpg

Heel erg lekker die Amandelbollen! Zoals je zegt hebben niet veel kramen ze. Mijn kameraad maakt in zijn kraam als ik kom, wel eens ham/kaas bollen. Klinkt apart, maar ook erg lekker!

Afgelopen jaar weer oliebollen gebakken. Muziekje, sapppie en vuurton in de tuin. Elk jaar weer gezellig.
Foto is beetje wazig de lens was beetje vettig denk ik
20201231_151917.jpg

Hier helaas nog geen enkele kraam gespot. Hopelijk duurt dat niet al te lang meer, want dan gaan er zeker een Antal gekocht worden.

Wel een kraam bij de kermis gezien, maar die verkocht dus geen oliebollen. (Hun hele logo bestond uit oliebollen maar goed #FAIL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan