Het gevoel van altijd te weinig hebben

anthony

VWC lid
Hebben jullie dat ook? Ik geef elk jaar tussen de €500 en €1200,- uit aan vuurwerk.
Maar toch heb ik altijd het gevoel dat het te weinig is. Terwijl anderen mij voor gek verklaren:bonk:

Ik ook had 2 jaar terug nog geen 100 euro. Nu toch al 2 jaar op rij 200-250 aan vuurwerk waarde. En nog lijkt het maar niet genoeg.

Dit jaar toch maar 100 euro gedaan en dit jaar toch gevoel van waarom? Waarom zoveel uitgegeven maar als ik het dan afsteek veranderd alles!!!

Ik ken dat gevoel idd.

Maar het gekke is dat ik het altijd heel weinig vind... Dan zie ik het zo liggen den dan denk ik, 250 euro... Dat is net 2 en een halve tas vol...

Vorig jaar ook last van gehad, kopen om het kopen.. Blijven kopen omdat de bankrekening nog niet leeg was. Dit jaar voor een stuk minder besteld, alsnog een leuke collectie waar ik ook erg tevreden mee ben. Heb niet echt het gevoel dat het te weinig is, terwijl het toch een stuk minder is dan vorig jaar.

Ik denk dat het vooral komt omdat ik besef dat er zo veel andere leuke dingen met het geld te doen zijn waar je het hele jaar door van kan genieten.

Same here... heb wel geleerd dat gevoel niet te volgen. Vorig jaar had ik een hele leuke jaarswisseling met een budget van 250 euro, ookal dacht ik te weinig te hebben. Dit jaar voor 400 euro, hoezo van geleerd? LoL

Vorig jaar ook last van gehad, kopen om het kopen.. Blijven kopen omdat de bankrekening nog niet leeg was. Dit jaar voor een stuk minder besteld, alsnog een leuke collectie waar ik ook erg tevreden mee ben. Heb niet echt het gevoel dat het te weinig is, terwijl het toch een stuk minder is dan vorig jaar.

Ik denk dat het vooral komt omdat ik besef dat er zo veel andere leuke dingen met het geld te doen zijn waar je het hele jaar door van kan genieten.

Klopt, maar dan komt altijd dat kleine jongetje naar boven en die zegt:Ach joh, het is maar één keer per jaar! Wat maakt het uit!

ja ik herken dat ook heel vroeger was ik blij met 25 gulden ! daar had je best veel voor.
want met die 25 piek en een goed rapport was het al snel 50,-

En ik was tevreden ! tuurlijk zie je de andere lijsten en foto's ik heb dat later ook zeker goed gemaakt over dat soort bedragen zeg ik maar niets anders word ik alsnog opgenomen van die is apart.

Denk ook dat ik daarom ook de kleinere collectie's erg waardeer ben er zelf geweest zelfde gehad.

Het is gewoon omdat het een zo'n mooie hobby is, dat smaakt altijd naar meer.

Voor de crisis altijd 7a800 euri sinds dit jaar pas net weer op de poten moet het een honderd of vier doen maar in beide gevallen dacht ik te weinig te hebben.tja kleine jongens gevoel in een koekies fabriek.

En nógsteeds heb ik het idee dat het altijd zo weinig is... Er staat een waarde van meer dan €550,- en alsnog oogt het weinig...

tja dat gevoel te weinig te hebben is wel herkenbaar .
wat je daar aan doen kunt is alles uitstallen wat je hebt.
je zult zien dat je dan toch nog genoeg hebt .
kijk je kunt nou wel door blijven gaan, maar je moet je zelf ook paal en perk stellen .
want je kunt je geld maar 1 keer uitgeven .
mijn auto moet straks bij voorbeeld voor de APK daar moet ik toch rekening mee houden

Ik heb dit vooral als je naar de andere collecties kijkt en denkt 'wat veel, dat wil ik ook!', maar ik heb nu wel geleerd om dit gevoel te onderdrukken en niet te veel gaan kijken naar vw filmpjes etc.

Na een tijd wordt het kopen om het kopen en dan sta je daar om half 3 nog steeds potjes te schieten, en dit gaat na een tijd flink vervelen, dus wees tevreden met wat je hebt, en dan zal je toch een stuk gelukkiger zijn dan dat halflege gevoel van 'te weinig'.

:D

Eigenlijk heb ik dat gevoel alle jaren ook gehad.

Dan ging ik bijvoorbeeld in Duitsland vuurwerk halen en had ik voor in totaal een kleine 350-450 euro aan vuurwerk. Heel de kofferbak en achterbak vol, denkend, daar heb ik echt wel voldoende aan.
Dan ga je het uitstallen en bedenken wat nu echt leuk is voor 00.00 uur.
Vaak kreeg ik dan het gevoel dat als ik in de vooravond al wat zou willen schieten ik niks overhield voor 's nachts en dan maar niks schoot.

Om 00.00 was ik dan ineens tot 02.00 uur bezig en had ik nog de helft over, dus achteraf viel het wel mee.

Nu heb ik dit jaar wel heel erg veel en maak ik me bij lange na niet druk of ik wel genoeg heb. Ik heb zelfs misschien wel teveel, kan dat? ;)
Hopelijk werkt het weer een beetje mee, zodat er meerdere shows geschoten kunnen worden.

Heb dit jaar samen met mijn broer zo ontzettend veel (zie, 3000/4000 winkelwaarde) dat ik dit gevoel niet heb. Ben er vrij zeker van dat we genoeg hebben, en alles per 2 of meer geschoten gaat worden. Ondanks dat is het meer kopen om het kopen er wel. Het is gewoon zo heerlijk om een winkel in te stappen en toch nog wat extra's mee te nemen.

Het gevoel van te weinig hebben, heb ik nooit gehad. Maar wel dat ik meer wilde hebben. 7 jaar geleden begon het eigenlijk. Ik was 16, reed met de fiets naar de winkel en haalde zo voor 200 euro aan cakes op. Het jaar daarop bestelde ik voor ongeveer 600 euro en in 2008 stond de teller uiteindelijk op meer dan 1000 euro. Toen alles op was, was ik daar blij om en vanaf toen ging ik minderen. Het was gewoon teveel.

Vorige week dacht ik, ik koop geen vuurwerk dit jaar. Gisteren dacht ik, gewoon een meterpakketje das altijd leuk. Nu staat er voor 55 euro vuurwerk uitgestald hier. Ik kan het gevoel gewoon niet onderdrukken, vuurwerk blijft leuk en dat krijg je er bij mij niet uit. Ik MOET iets afsteken.
Vorig jaar heb ik een tijd in het buitenland gestudeerd en toen heb ik pas echt de waarde van geld in leren zien. Dan ga je bedenken wat je nog meer met je geld kunt doen. Dus nu geef ik het liever uit aan andere dingen, maar ik zal altijd wat vuurwerk blijven afsteken. Als het er is, moet ik het gewoon hebben:D

Wat dat betreft werkt het voor velen hier wel als een verslaving denk ik. Je hebt steeds meer vuurwerk nodig om dat ene (onbetaalbare) gevoel te krijgen. Het belangrijkste is dat je er plezier aan beleeft. De 1 geeft een tientje uit en de ander 4000, dat maakt niet uit, als je maar lol hebt. Als je na de laatste cake blij bent dat het allemaal op is, dan is het verkeerd gegaan.

Mooi gezegt !!

Ik heb nooit te weinig , meestal zelfs van alles over en stook de hele dag .

Het gevoel om dingen niet te hebben , die je graag had willen hebben is soms ook wel aanwezig , maar ik vermaak me uiterst goed met hetgeen wat ik heb .

Gewoon anders gaan kijken. Als ik zelf kijk naar wat ik had voor 00:00 uur, dan had ik ook zoiets van te weinig. Zelf zou ik met een half uur klaar zijn. Misschien zelfs eerder. Daarnaast kijk ik ook naar wat anderen hebben. Ik zag dat degenen waar ik het mee vierden ook zat hadden. Dat betekent voor mij dat ik flink producten van mijn lijst kan schrappen. Kwestie van je mindset proberen te veranderen en om samen te werken met anderen. Plus een stapje terug doen wat betreft afsteken om 00:00 uur.

Of anders inkopen. Voor jezelf eerst bepalen hoeveel tijd je kwijt wil zijn op een bepaald moment. Kijken welke producten musthaves zijn en berekenen hoe lang je nodig hebt die af te steken. Welke effecten je hebt en mist. Wat er in je budget past of juist niet.

En bedenken of het écht nodig is om een bepaald product dit jaar te kopen of dat het iets is dat volgend jaar ook kan.

En tenslotte even kijken wat het weer gaat doen. Bij harde wind kan je een extra pijlenset al schrappen. Helpt bij de vraag of je te weinig hebt. Gewoon afwegen of je in de zeikregen wil staan en windkracht 5 als je je af wil vragen of dat setje er niet bij moet komen.

Hopelijk lukt het je om anders te gaan kijken naar het opstellen van je lijstje, zodat je op de den duur steeds minder de vraag hoeft te stellen of het voldoende is en steeds meer plezier beleefd en datgene wat je wel hebt.

Vooral ook, omdat dat datgene is wat je écht wilde hebben. :bye:

Back
Bovenaan