Hengevelde 23-01-2009

Sorry jongens, maar inderdaad. Ik zit met een spoed werkopdracht die morgenvroeg klaar moet zijn.
En ik maak die liever vandaag en vanavond af, dan dat ik vannacht na afloop van de show moet doorwerken tot morgenvroeg.
Ik wens jullie veel plezier en hoop voor jullie op goed weer en natuurlijk een mooie show.

Veel viewers in dit topic, maar ik lees nog geen afgelasting??
Geen bericht = goed bericht hoop ik :wink:
Ik ga over een half uurtje maar gewoon die kant op... kww!!

Veel plezier en succes allemaal.

Plannen zijn helaas verandert en MOET nu naar Den Haag.

Hopen op goed weer en een vette show.

Laters.....

heb gehoord dat de show wel is geschoten, alleen later dan gepland volgens mij, want kreeg om half 7 bericht dat het een mooi schouwspel was.... :D

Jah Bassie dat was het zeker!maar alleen jammer van de wind en regen,maar jah dat heb je niet in de hand

't ging gelukkig gewoon door.
Maar wat een schijtweer zeg....
17:45 was het nog goed te doen, maar uiteraard om 18:00 niet meer (veel wind + regen).
Begon ook iets later, misschien wel door het weer, don't know.

Maar prima showtje verder hoor!
Meeste effecten hadden weinig last van de wind.
Wel relatief veel laagvliegers. Sommige shells kwamen met de effecten terug op de grond.
En helaas was de wind funest voor de willows, maar ze deden het goed.
Verder ook prachtige effecten erbij!!
Peonies met (blinker) pistels, mooie palmen, en eindelijk weer eens double crosettes :)
Als de dikste bommen echt 'maar' 5 inch waren, dan deden ze het zeer goed!!
Jammer genoeg ging de druk verloren door de afstand en de wind.

Veel bekenden, goede opkomst, en ondanks het weer toch een mooie show!

Ik hoef zeker niet t vragen om een filmpje of foto's als ik de reacties van het weer zo lees. :p

de show viel mij een beetje tegen,ja oke het weer was gewoon 3x niks:shocked:
om 6 uur begon het natuurlijk weer behoorlijk te regenen met harde wind.
tegen de 1000 shells? ik heb ze niet gezien wel een stuk of 350
een leuke/speciale finale? nee ook dat was niet veel helaas.
ik had iets meer verwacht van deze show,hij was leuk maar meer ook niet:wink:. wel weer veel bekende gezien van fpm en heer horsebrand :D

zo net thuis van hengevelde, heb de boel onderhand vanaf de voet gevolgt hehe kwam er aan rond uurtje of half 5... moest dik half uur tot 3 kwartier lopen en over weiland (koeie strond etc..) kwam eindelijk op schietterrein, had even voor paar telle opbouw opnamens gemaakt tot gevraagt werd om wat te helpen dus heb verder geen opnamens van opbouw.

kwartier voor de show liep het dramatisch met het weer... was echt jammer.
heb dus helemaal niks verder gefilmt want er was gewoon te veel windstoten en tsja regen :(

wil al en al dus royal fireworks bedanken voor hun gast vrijheid! was top mannen :)

Laatst bewerkt:
So even back from Hengevelde after 260 km on the Motorway.

The whole afternoon the weather was ok but the short befor 18h the rain and the wind comes back.

Waiting for further 30 min then it starts.

Nice Show in my opinion and a big thank th Royal Fireworks. It is not easy to set up a Show in this Weatherconditons. And i know what i say. We had even bad Weather somtimes.....

The only good @ the Wind was that he blows the Smoke away an i have a clear Sky to film. Only a few Raindrops on my lense

The Video comes online here if it is ready

Ben hier dus echt NIET over te spreken, man man wat een aanfluiting!

We worden ''uitgenodigd'' om op het terein te kijken een paar dagen voor de show, dat is altijd leuk dus we zijn mooi optijd die kant op gegaan.
Dus wij hebben een beetje rondgekeken daar op het terein, zag er allemaal prima uit moet ik zeggen.

Na een tijdje werd gevraagd of wij een klein handje wouden helpen met wat blokken te tillen, de tijd begon redelijk te dringen namelijk.
Geen probleem natuurlijk en eventjes geholpen.

Hierna begon het best hard te regenen dus zijn even onder de klep van een aanhanger gaan schuilen, komt er na een minuut of 10 een wat oudere man op ons af en stuurd ons op een nogal botte manier weg.
We hebben het nog proberen uit te leggen, dat we er in overleg waren.. maar daar wou hij niets van weten.

Rond 18.30 was het tijd voor de ''show''.. ik had er best wat van verwacht maar ik vond het echt 20x niets. Onwijs veel dezelfde dingen (vooral crossettes kwamen veel terug) kwamen er langs in de show en alles werd per grote salvo's geschoten en na bijna elk salvo was er een pauze. Er zat totaal geen lijn in de show in mijn ogen. Na een best lange pauze stonden we op het punt weer naar de auto te gaan, maar opeens ging de show weer verder.
Er zat ook niet echt een finale in.

Nee dit was de rit niet echt waard:)

Ik vond het ook 3x niks... echt super lang in de auto gezeten (k*t files)
Daarna komen wij daar aan en word de afspraak gewoon niet nagekomen.... er is ook geen communicatie tussen die gasten van Royal Fireworks.

Toen begon het ook te plensen en zijn we maar in de auto gaan zitten.
Daar hebben we heel veel stoute avonturen beleeft om het zo maar even te zeggen.

Op een gegeven moment zien we al de eerste zonnen aan gaan.
Wij gaan de auto uit en gaan klaar staan.
Jesus ... op eens kwam er toch een wind (windkracht 7/8) ik werd zelfs weggeblazen door een rukwind.

Toen ging het vuurwerk verder en verder... ik vond de dreunen van de 4 inchers nog wel aardig... maar verder vond ik er geen zak aan....

De Mac donalds en de avonturen in de 100 % luchtvochtigheids auto *HINT *waren nog wel het leukst...

Daarna gingen Mattenfreak, Kruitsnuiver en ik een biertje pakken bij mij thuis. (Mike moest nog rijden dus hij ging aan de aanmaak limonade)
Op een gegeven moment maar de Fallas DVD van 2008 in de PC gedouwd.

-Roy-

Nr. 26 Ik heb zin in fallas....

Laatst bewerkt:
Ja, ik sluit mij bij Erik aan, eerst waren we welkom, even geholpen etc., daarna worden we door iemand bot weggestuurd, heel apart...

Show was apart, zoals Erik zegt zat er geen lijn in. De ene keer ging het lekker breed met veel shells, dan ineens weer die crossettes ertussen, oke, mooi, maar telkens weer en telkens die rode, het werd wat te simpel. Heel apart ook dat telkens een heel rek ging en er dan een pauze kwam, dit kan dan veel constanter geschoten worden, loopt het lekker door. Zo waren er 2 stukken met flink wat gouden bommen, 2 soorten, dat ging dus per soort, dan wachten tot het geheel weg was en dan gingen de volgende, duurde veel te lang, later gebruikte men ook het welbekende blok van gouden muren, daarboven hadden nou prachtig een paar gouden bommen gestaan, maar die blokken waren niet onderbouwend, die gingen los.
Producten waren veelal super, prachtige bommen, mooie candles met tails, fijne blokjes, daar lag het zeker niet aan.

Het weer is niets aan te doen, die gok hebben we genomen en vlak voor de show werd het echt bar slecht, vond de effecten nog goed overkomen ondanks die flinke wind, maar de show zelf was gewoon echt niets. Was zelfs zo dat we echt een tijdje hebben gewacht tot de finale kwam, maar wat bleek, die was al geweest, de show was voorbij, echt een abrupt einde. Wij hadden nog een zooi salutes verwacht, op de wagen stond immers 1.1G, dat geeft toch verwachtingen. :wink:

Vond dit de lange rit ook zeker niet waard, gelukkig was het erg gezellig onderling en hebben we veel gelachen, dat maakt het dan toch tot een geslaagde avond.

Overigens prachtige stellages, rekken en buizen, complimenten, heel stijlvol. Een flinke opbouw, stond genoeg, maar ben benieuwd of alles wel is afgegaan. De 1.000 shells waar we op rekenden heb ik in ieder geval absoluut niet gezien.

Jeroen, toch bedankt dat je ons even toeliet op het veld, hebben toch even leuk rond kunnen kijken, jammer alleen dat we daarna zo bot zijn weggestuurd door iemand.

Ik ging niet met hoge verwachtingen naar deze show maar heb toch wel een leuke show gezien. De show op zich kon stukken beter natuurlijk maar heb veel mooi spul gezien, dat maakte het voor mij wel de moeite waard.

De finale kon je idd niet echt een finale noemen. Ik las van te voren al iets over de finale over dat goud en zilver dus wist op dat moment eigenlijk al wel dat het de finale was.
Een aantal salutjes waren niet verkeer geweest. Veel mensen bleven ook nog ff staan kijken
met de verwachting dat er nog wat meer ging komen.

heey jongens!

ik was dus ook aanwezig bij de opbouw van ochtends 6 tot aan de show!

ik snap julie reacties,maar door de wind,en de vele regen,is er wel wat blijven staan!

kan julie 1 tip geven,houd dit bedrijf in de gaten,want dit gaat een grote worden|!

ik snap niet dat julie zijn weg gestuurt,want daar was geen reden voor toch???

(ik stond trouwens in de trailer,de blokken door te geven;)

gr

heey jongens!

ik was dus ook aanwezig bij de opbouw van ochtends 6 tot aan de show!

ik snap julie reacties,maar door de wind,en de vele regen,is er wel wat blijven staan!

kan julie 1 tip geven,houd dit bedrijf in de gaten,want dit gaat een grote worden|!

ik snap niet dat julie zijn weg gestuurt,want daar was geen reden voor toch???

(ik stond trouwens in de trailer,de blokken door te geven;)

gr

Hey Fakkeltje,

Het weer zal ongetwijfeld een aandeel hebben gehad ja, kan ook bijna niet anders. Het was de hele dag behoorlijk slecht weer.

Dat we zijn weg gestuurd door die kerel snap ik dus ook niet nee, 10min eerder nog een handje geholpen. Stonden even te schuilen en werden behoorlijk bot weg gestuurd.

Ik dacht al dat er best wat was blijven staan, want met de setup die er stond kán je echt een goede show schieten. Alleen werd alles zo'n beetje per salvo geschoten en dat vind ik zo zonde.

(Leek een beetje op de show van Azuma in Loosdrecht 2 jaar terug, ook telkens salvo's shells met steeds een pauze er tussen)

:)

hey

ja het weer heeft heel veel parten gespeelt

ik snap niet dat julie zijn weg gestuurt???

ik wil wel is weten door wie,en waarom zijn julie niet na de crew gegaan??

mvg

Back
Bovenaan