Hellevoetsluis 28-08-2010 by Xena Vuurwerk

Zomer in de vesting 2010 by Xena Vuurwerk

Zaterdag meegeholpen met het bouwen van een consumenten show als afsluiting van "Zomer in de vesting" in Hellevoetsluis.
heel veel consumenten potten van diversen merken. ondersteund door bengalen en fontijnen. vuurwerk stond verdeeld over 4 posten. en werd elektrisch ontstoken.
3 minuten voordat de show begon kregen we nog een flinke regenbui over ons heen, de wind waaide zo heftig dat de afzettings hekken omwaaide.
Deze regenbui duurde een paar minuten, en de wind werd ook een stuk rustiger.
dus tijd om te knallen , we begonnen met de vuurtoren te verlichten met rode bengalen, gevolgt door een aantal fontijnen. en de rest moet je zelf maar bekijken op de film.

Wat een show hebben jullie weer neer gezet !
Gaat weer in een lekker tempo allemaal de lucht in :D

En nog even een vraagje, welke pot gaat er op 6.03 de lucht in met die rode effecten ?

Gr stefan

doncorleone37,
amen,

het was geen verkeerd showtje, maar vergeleken met voorgaande jaren was het 'waardeloos'...

ik had mijn camera ook gericht naar het water, omdat ik had verwacht dat alles -zoals elk jaar- vanaf een poton geschoten werd. hoor ik ineens vuurwerk naast me afgaan,
gauw camera gedraaid en verder gefilmd,
filmpje komt in de loop van komende week denk ik.

@ kamikaze & doncorleone37, kunnen jullie uitleggen waarom je het waardeloos vond ?

op de website van "zomer in de vesting" stond ook duidelijk vermeld dat het vuurwerk bij de vuurtoren was en niet op het haringvliet.
dus vreemd dat je verkeerd stond met je camera.

Voorgaande jaren hebben L&F en Katan hier geschoten, en Xena stond er dit jaar voor het eerst. naar mijn mening vond ik dit beter dan afgelopen jaren. ik zie liever een goed gevulde consumenten show dan een bommetje voor bommetje show op 300 meter afstand. maar dat is mijn mening, en daarom ben ik ook benieuwd naar jullie mening

@ kamikaze & doncorleone37, kunnen jullie uitleggen waarom je het waardeloos vond ?

op de website van "zomer in de vesting" stond ook duidelijk vermeld dat het vuurwerk bij de vuurtoren was en niet op het haringvliet.

Voorgaande jaren hebben L&F en Katan hier geschoten, en Xena stond er dit jaar voor het eerst. naar mijn mening vond ik dit beter dan afgelopen jaren. ik zie liever een goed gevulde consumenten show dan een bommetje voor bommetje show op 300 meter afstand. maar dat is mijn mening, en daarom ben ik ook benieuwd naar jullie mening

ik heb alleen uit het krantje gelezen dat er een show was, en heb verder niet gezocht waar, 'Zuidkade' (ofzo) stond er in de krant, en dat is dezelfde plek waar het publiek vorige jaren ook stond. gezien de locatie, mijn luiheid en macht der gewoonte stond ik waarschijnlijk verkeerd.

echt waardeloos was het sowieso niet, het was anders,
heerlijk gevulde lucht, dat zeker, en daar was ik ook zeer blij mee,
maar shows met consumentenvuurwerk zie ik de laatste tijd eigenlijk iets te veel, vandaar dat ik eigenlijk liever een prof. show had gezien.
wat je zegt is trouwens wel waar, de shows van vorige jaren zat een lager tempo in.

misschien dat Xena volgend jaar een combinatie kan maken?
consumentenvuurwerk voor de volle lucht, maar wel een deel prof vuurwerk a la 2" (misschien 3"), zodat de lucht lekker vol is, maar er wel een prof element in zit.

nog iets wat ik dit jaar trouwens super vond:
het stuk salutes op driekwart en de gillers op het einde :D

Vinnie, heb je al een antwoord op mijn vraag, thanks alvast :-)

En nog even een vraagje, welke pot gaat er op 6.03 de lucht in met die rode effecten ?

Gr stefan

Het was zeer zeker geen waardeloze show, dat heb ik ook niet beweert.
Ik wil alleen maar zeggen dat ik het jammer vind dat het elk jaar minder en minder aan het worden is.
Vorig jaar schoot Katan nog gewoon 4'' vanaf het Haringvliet en nu zijn we al op de kant bezig.
Wat ik wel een beetje over the top vind is het aankondigen van een grootse en spectaculaire vuurwerkshow.
Je moet met me eens zijn dat het dat niet was...

Daarom ben jij ook een nepfreak.......hahahahahahahah

Wat ik wel een beetje over the top vind is het aankondigen van een grootse en spectaculaire vuurwerkshow.
Je moet met me eens zijn dat het dat niet was...

Groots niet, maar voor mening 'normaal' mens wel spectaculair, en ik moet eerlijk beweren dat ik ook heb genoten, vooral van de effectvariatie (gillers, puur knallers, enz enz).

Back
Bovenaan