Grote vuurwerkvangst in ermelo

killerdome

VWC lid
ERMELO - De politie heeft in Ermelo een grote vuurwerkvangst gedaan. In een kleine vrachtwagen is 800 kilo illegaal vuurwerk aangetroffen.

In de vrachtwagen stond ook een crossmotor met benzine. Die combinatie was volgens de politie buitengewoon gevaarlijk. De bestuurder, een man van 19 uit Letland, is aangehouden.

De bestuurder heeft een boete van 5000 euro gekregen. Als hij die betaalt, krijgt hij zijn vrachtwagen terug. Het vuurwerk wordt vernietigd.

Bron

Geloof me, dat is echt niets voor deze hoeveelheid.

Waarschijnlijk is zijn winst alleen al het 3-voudige.

Even er vanuit gaan dat zijn winst voort moest vloeien uit de verkoop van dat spul wat in zijn vrachtwagen lag.. dat zou dan betekenen dat zijn winst 0,0 is. :p hahaha

wie weet wat ie al verkocht heeft
5000 kg en de winst daarop
een lachertje toch
hadden wij is moeten doen

scheelt als je buiten Ned woont toch

ERMELO - De politie heeft in Ermelo tijdens surveillance een kleine vrachtauto met daarin 800 kilogram illegaal vuurwerk van de weg gehaald en in beslag genomen. De vrachtwagen was voorzien van Letse kentekenplaten. De bestuurder bleek een 19-jarige man uit Letland. Hij werd aangehouden en voor nader onderzoek ingesloten.

Surveillerende politiemensen zagen de vrachtwagen donderdagavond 20 oktober rond 21.20 uur rijden op de Leuvenumseweg in Ermelo. Bij controle werd in de vrachtwagen 800 kg illegaal vuurwerk aangetroffen, waaronder Chinese Vlinders.

De vrachtwagen en het vuurwerk werden in beslag genomen De 19-jarige bestuurder uit Letland, werd aangehouden en voor nader onderzoek ingesloten.

Vuurwerkteam
Een nader onderzoek werd uitgevoerd door deskundige politiemensen van het onlangs opgestarte Regionale Vuurwerkteam van de politie Noord- en Oost-Gelderland. Het vuurwerk bleek van de gevaarklasse 1.1 en dat is massa-explosief. Bovendien stond in de laadruimte van de vrachtwagen ook nog een crossmotor met gevulde benzinetank.

Het illegale vuurwerk leverde in combinatie met de crossmotor met benzine, een buitengewoon gevaarlijke situatie op. In een woonwijk of industrieterrein zou een ongeluk met zo'n vrachtwagen of lading zeer ernstige gevolgen kunnen hebben.

Na overleg met de officier van justitie, werd de niet in Nederland wonende verdachte een boete opgelegd van € 5000,- Wanneer de boete betaald wordt, wordt de vrachtwagen terug gegeven. Het vuurwerk wordt vernietigd.

Resultaten
Het aantreffen van dit vuurwerk was de eerste vangst die het Regionale Vuurwerkteam dit najaar heeft onderzocht. Vorig jaar (2010/2011), werd door het vuurwerkteam ruim 20 ton illegaal vuurwerk in beslag genomen.

Bron

De media/politie hebben weer een mooie term verzonnen in het bericht op nu.nl, zal wel veel indruk maken op de gemiddelde vuurwerkleek ;-)

Grote vuurwerkvangst in Ermelo
Laatste update: 22 oktober 2011 21:25 info
Bekijk op de kaart .AMSTERDAM - De politie in Ermelo heeft een vrachtwagen met achthonderd kilo illegaal vuurwerk onderschept. De truck uit Letland reed rond met valse kentekenplaten.

De 19-jarige Letse bestuurder is aangehouden. Volgens de politie leverde de lading in combinatie met de benzinemotor van de vrachtwagen groot gevaar op.

De lading bestond onder meer uit Chinese vlinderbommen. Deze geven een zeer harde knal en zijn in Nederland verboden. Het vuurwerk is vernietigd. Het gaat om de eerste vuurwerkvangst in de regio van dit jaar.

De man uit Letland heeft een boete van vijfduizend euro gekregen. Zodra hij die betaalt krijgt hij zijn vrachtwagen terug en mag hij vertrekken.

bron: www.nu.nl

Geloof me, dat is echt niets voor deze hoeveelheid.

Waarschijnlijk is zijn winst alleen al het 3-voudige.

Ken je me dan? :bye:

Staat er ergens dat ik het over de 800kg heb? :bye:

Misschien heb ik het wel over al zijn handel, want waarschijnlijk is dit gewoon 1 transport

Je wijst inderdaad wel op dat aantal kilo's ja, als ik je bericht lees.

Je hoeft trouwens niet meteen zo aanvallend te reageren hoor...

Je wijst inderdaad wel op dat aantal kilo's ja, als ik je bericht lees.

Je hoeft trouwens niet meteen zo aanvallend te reageren hoor...

Ok ik begrijp dat het inderdaad wat verwarrend is, maar ik doelde op de gehele handel van deze jongen.

En ik weet er genoeg van af.

Maar zeg alsjeblieft niet dat ik aanvallend reageer, kijk maar eens naar de post waarop reageer. Ik zwaai gewoon cynisch terug.

Kijk, wij weten niet dat jij er genoeg vanaf weet...

Dat zeg ik wel, want zo komt het wel over toen ik je bericht las! Maar oké, nu weten we hoe de vork in de steel steekt!

ontopic maar weer?:)

Zeker ontopic :D

Het blijft voor mij raar dat iemand uit het buitenland hiermee klaar is voor 5000 euro. Hoeveel geld zouden jij en ik hiervoor wel niet kwijt zijn, hoelang zouden wij wel niet moeten zitten? Het kentekenbewijs van onze vrachtwagen zou zijn ingevorderd.
En we zouden een strafblad hebben.

Het ligt eraan wat er precies in de lading zat, blijkbaar niet alleen chinese vlinders.
Daarnaast als jij wordt gepakt met 800kg, waarvan niet kan worden bewezen dat het voor handel is, scheelt dat dus onwijs.
Vervolgens als je nog niks op je kerfstok hebt werkt dit ook in je voordeel

Vervolgens worden partijen vaak niet onderzocht (er worden slechts enkele tientallen of slechts een tiental monsters genomen). Er wordt dus NIET gekeken naar de daadwerkelijke kwaliteit van ieder stuk vuurwerk (denk aan collectorsitems van jaren oud, kwaliteit van het kruit aanzienlijk achteruit door bijvoorbeeld verklontering door vocht). Iets wat in je nadeel kan zijn als er dus oud spul bij zit.

Daarnaast als de politie je al vrij snel weer vrij laat (dus je wordt NIET in het huis van bewaring gestopt) is de kans klein dat je de bak nog in moet na je zitting. Dit kan zelfs met 800kg ja..

Het is dus volledig situationeel gebonden.

Lees eens wat rechtzaken door i.p.v. zomaar wat te oordelen, want je argumenten zijn niet op ervaringen gebaseerd.

Je zegt trouwens letterlijk: 5000 euro boete is niks voor deze hoeveelheid. Waasrchijnlijk is zijn winst al het drievoudige. Op de gehele handel van deze jongen?
Je kent zijn situatie toch niet? Je weet niet eens of het een handelaar is! En dan gaan gokken over zijn winsten, asjeblieft zeg.. Hou dat is ontopic! Vooroordelen -__-

Ow en als laatst het kentekenbewijs invorderen? Lol, ze nemen gewoon je bestelauto/vrachtwagen in beslag. En later tijdens je vrijlating is het mogelijk dat je hem terugkrijgt en anders mogelijk na de zitting (zo niet dan worden ze verbeurd verklaard, definitief in beslag genomen).

Chinese vlinderbommen zo jammer weer die term.
Vraag me af of ze het ooit leren bij de media:frusty:

Ik snap 't probleem met die term niet zo. Ze komen uit China (meestal, lol) lijken op een vlinder (we noemen ze zelf ook zo) en vergeleken bij Hollandse knallertjes zijn 't net bommen. Klopt toch van alle kanten? :D

Back
Bovenaan