Goede afloop rechtszaak GBV

moontan

VWC lid
Beste forumleden.
Omdat er de laatste tijd nogal wat geruchten over Gert Breeschoten de ronde deden meen ik dat het voor het bedrijf Gert Breeschoten BV van bijzonder groot belang is dat wij extra aandacht besteden aan de goede afloop van de rechtszaak.

Daarom nogmaals een extra bericht van Gert Breeschoten zelf:

Beste vuurwerkliefhebber,

Enige weken geleden moest ik jullie helaas het slechte nieuws vertellen dat mijn bedrijf GBV en ikzelf een zware eis van justitie hoorden luiden.

Hiervan is gelukkig weinig over gebleven. Deelname aan criminele organisatie en het op de Nederlandse markt brengen dan wel laten brengen van professioneel vuurwerk is van tafel geveegd.

Ik ben veroordeeld tot een taakstraf van 120 uur voor het voorhanden hebben van 3 à 4 kilo niet toegelaten consumentenvuurwerk en het ontbreken van wat Nederlandse tekst op pakketten (dit laatste blijf ik overigens bestrijden). GBV heeft hiervoor een geldboete van € 15.000,- gekregen.

Ik heb altijd gehoopt op een goede afloop en deze is zeker niet slecht, zeker niet gezien de hoge inzet van justitie.

De dreiging van sluiting is nu dus definitief van de baan.

De vuurwerkverkoop gaat goed en wij gaan zorgen voor een goede bevoorrading naar onze klanten.

Ik wens jullie allen een prettige kerst en alvast gelukkig Nieuwjaar, met veel GBV vuurwerk.

Met knallende groet,

Gert Breeschoten

goed bericht voor gbv!
ik wens hem heel veel sterkte met het uit voeren van de straf!
het blijft natuurlijk niet nix. maar wel een stuk beter dan de eis!
sterkte en bedankt voor de berichtgeving!

Hier mogen ze met oog op de hoge eisen toch wel heel blij mee zijn ja. :)
Succes aan Gert met de opgegeven straf, maar dat zal wel goed komen.

Zeker goed nieuws. Gelukkig toch goed uit de verf gekomen. 120 uur taakstraf is dan misschien het lelijkste plus de negatieve publiciteit. Maar je weet wat men daarover zegt.
Ik wens GBV een succesvolle periode toe en bedankt voor de berichtgeving omtrent deze kwestie.

Je hebt wel raar genoeg heel veel 'mazzel' met je straf moet ik zeggen.
Neem aan dat het OM in hoger beroep gaat?

als 'Dealer', dan vind ik het wel raar dat de straf lager uitvalt omdat je juist het 'goede' voorbeeld moet geven, vooral met al die trutjes en Enschede had ik wel verwacht dat je zou hangen voor dit.

Desalniettemin wens ik je alsnog succes met de rechtzaak!

120 uur taakstraf? voor 3 á 4 kilo? Is een flinke taakstraf hoor.
Voor verboden vuurwapenbezit (doorgeladen Browning) kreeg een recidivist ook 120 uur opgelegd, wat na hoger beroep uiteindelijk 80 uur werd.
Lijkt toch een compensatie voor het niet kunnen bewijzen van de hoofd-aanklachten, want het voordeel van de twijfel heeft Breeschoten zeker niet gehad!

Ze kunnen ook niet anders want ze willen de hele keten ervan bewust maken dat ze met zijn allen verantwoordelijkheid dragen voor de verspreiding van zwaar vuurwerk. Dat de aansprakelijkheid lastig aan te tonen is mag duidelijk wezen, maar deze uitspraak is zeker een waarschuwing.

Sterkte met je taakstraf Gert en succes met het verdere verloop van de rechtzaak!

P.s. ik neem aan dat je in hoger beroep gaat tegen de uitspraak? want een veroordeling blijft een veroordeling hoe erg het achteraf "ook meevalt".

P.s.# 2 was even vergeten dat de berichtgeving in dezen geregisseerd is en dat ik dus ook geen direct antwoord van heer Breeschoten hoef te verwachten.

Back
Bovenaan