Gezelligheid tijdens de jaarwisseling.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Voor veel Nederlanders is het een begrip om de laatste paar uren van het jaar door te brengen met vrienden of familie. Dit gaat meestal gepaart met veel oliebollen, appelflappen, alcoholische drankjes en natuurlijk ongelovelijk veel gezelligheid en plezier. Oudjaarsavond staat bekend om de warme sfeer, de oudejaarsloterij van de Staatsloterij en de jaaroverzichten op TV. Maar ook bordspellen en kaartspellen mogen niet ontbreken in de doorsnee jaarwisseling (net als vuurwerk natuurlijk).

Hoe beleef jij de gezelligheid tijdens oudjaarsavond? Ben jij ook een type die gezellig meegaat met de groep, of sta je continu buiten door te stoken?

Ik ga alleen naar binnen om te eten en om samen het nieuwe jaar in te luiden. Het zijn maar een paar uurtjes, dus daar wil ik zeker alles uit halen. Genoeg andere avonden om gezellig bordspelletjes te spelen :D

Sinds een jaar of 5 afgezien van vorig jaar gaan wij carbid schieten vervolgens naar de kroeg en daarna naar een afterparty. Hierdoor steek ik aanzienlijk minder af maar geniet ik er niet minder van. Je kan dus wel stellen dat gezelligheid het belangrijkste is.

Gezelligheid is het allerbelangrijkst. Vroeger kwam ik alleen binnen om even snel wat te eten, maar nu ga ik overdag de hele tijd met mijn zoontje op pad. Even wat fonteintjes, cat1, etc afsteken, lekker wat dten, wat spelletjes doen. Geniet daar meer van dan vroeger alleen stoken.

Wordt een gezellige avond met wat vrienden.
Ik ga een grote hapjes pan halen bij Kippie hier bij mij in het winkelcentrum en uiteraard ook nog oliebollen appelbeignets en nog wat andere hapjes en ook nog een goed gevulde koelkast. We komen de gezellige avond en nacht zo wel door :)

Wij (mijn vrouw, onze zoon en ik), vieren O&N al jaren met z'n drietjes.

We beginnen de avond al vroeg om met z'n drietjes de stook wandeling te maken.
hierbij nemen we alle drie een rugzak vol met (voorheen) singleshots, knallers, fonteintjes, kleine cakes en Cat1 vuurwerk mee.

Zo maken wij stokend een wandeling en gaan dan bij verschillende familie en vrienden even gezellig op de koffie, die in de buurt wonen.
Daarna gaan we weer naar huis en als het dan begint te schemeren gaan de eerste (grotere) cakes de lucht in.
Zo blijven we de hele avond naar buiten gaan om wat te stoken.
Uiteindelijk verzamelen zich voor twaalven weer wat vrienden en familie bij ons en genieten we samen van het vuurwerk.

Dan gaat iedereen weer naar huis en wij naar bed om de volgende ochtend met de bezem door de straat te gaan.:p

Vroeger was het echt van 10 tot 1 ongeveer (na de 0:00 show is het voor mij klaar) non stop stoken en ouwehoeren buiten. Iedereen ging wel eens even een uurtje naar binnen maar ik bleef stoken.

Overdag stoken mag niet meer, ikzelf en de vrienden worden wat ouder en daarmee ligt de interesse niet meer zo bij het stoken maar meer bij het rammen van cake's en compounds.
Ook hierbij is het gewoon een gezellige boel bij de carbidbus en de vuurton.

Van 18 tot 20 is het even flink stoken met de vrienden en dan tussendoor elke keer wel een blokkie tot een uur of 11. Vanaf dan zitten we wel samen binnen met wat lekkere hapjes en drankjes (de dames zitten daar bijna de hele middag en avond al). Vaak kan ik het dan niet laten nog even naar buiten te gaan een doosje te stoken maar de rest kijkt wel toe van achter de ramen.

Dan om 0:00 eerst allemaal nieuwjaar wensen en met zun allen de blokken voor de show naar buiten tillen (incl de dames zelfs) dan gaat het helemaal los en zijn we weer klaar, op naar binnen voor wat heerlijke biertjes en hapjes en dan snel naar bed want slopen doet het wel zo'n dag.

Ik ben zelf nog wat zoekende op de dag der dagen.

vroeger was het altijd feest in de avond met mijn familie en die van de buren. Elk jaar gekker zelfs met thema,s:skihut thema met koek en sopie, Hawaii thema zelfs met echt zand in huis. Banken en tafels gingen de kamer uit voor extra ruimte.

ik was wel altijd buiten op het pleintje met vrienden stoken, de rotjes en babypijltjes waren niet aan te slepen.

maar de afgelopen 10 jaar is het nog niet het gevoel van vroeger helaas.
een keer iedereen uitgenodigd en getracht de traditie voort te zetten maar ook m,n ouders/ooms en tantes worden wat ouder en willen uiteindelijk zitten ipv de hele avond staan.

m,n vriendengroep hebben niet zo veel met vuurwerk en daardoor gaat overgrote deel liever naar een groot feest. Dit is iets wat mij echt niet leuk lijkt vanaf 21:00 al in een ziggo dome staan en de laatste 10 sec van het jaar aftellen en weer door waar je gebleven was.

de andere vrienden zitten liever binnen doen wat spelletjes en kijken tv. ben geen spelletjes man dus dat viel voor mij ook wat tegen. was wel heel gezellig en heb me ook zeker vermaakt alleen heeft het voor mij nog niet het echte wauw effect wat ik wel hoop te vinden.

Dit jaar wordt hopelijk alles goed gemaakt, ivm. werken op kerst is er besloten om niet met de familie kerst te vieren maar oud en nieuw. zeker met de ellende van afgelopen jaar heb ik sinds ik weet van de plannen er echt veel zin in..:handsup:

kids, neefjes en nichtjes zijn ook op een leeftijd dat ik met ze kan uitleven begin van de avond en ze hopelijk ook de verslaving door kan geven die ik van mijn oom heb gekregen met hun leeftijd.

Klinkt goed dus die plannen. Maar gaaf om te zien dat jullie dat vroeger echt met thema's deden. Hopelijk dit jaar een groot feest bij jullie dus.

S morgens gaat de vuurkorf de straat op en dan gaan de kids lekker cat 1 stoken en doen wij een lekker bakkie bij de vuurkorf. Als het dan eind vd middag is alvast wat spulletjes pakken en dan om zes uur ff los. ´s Avonds weer lekker met zn allen rond de vuurkorf, muziekje erbij, en lekker stoken tussendoor. Af en toe ff een drankje en een hapje en dan is t snel 00,00 uur. Dan lekker wat blokjes de lucht in en dan kunnen we aan de alcohol.

vuurtonnen, oliebollen/appelflappen, familie en vrienden.
vroeger erg druk met shows voor te bereiden en te schieten, en veel teveel vuurwerk eigenlijk laatste jaren wat minder dus wat meer tijd voor gezelligheid.

dit jaar pakken we wat groter uit, aantal buurtjes er ook bij, heaters in de carport, muziek, hapjespan, wat extra ( cat1 ) vuurwerk en volgend jaar zit ik waarschijnlijk weer in het buitenland met oud en nieuw samen met de vrouw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan