Gewonden door enorme vuurwerkbom Hilversum

Gewonden door enorme vuurwerkbom Hilversum HILVERSUM - Drie mensen zijn afgelopen nacht gewond geraakt toen in Hilversum een gigantische vuurwerkbom ontplofte. De politie heeft een 40-jarige verdachte aangehouden.

De bom explodeerde iets voor half één op het plein voor het Gooiland, aldus de Gooi- en Eemlander. Daar was op dat moment een feest bezig met zo’n 600 bezoekers. Door rondvliegend glas moesten drie omstanders voor behandeling naar het ziekenhuis.

De politie rukte massaal uit en hield de 40-jarige man aan als verdachte. Hij is verhoord. Een eethuis aan het plein werd afgezet uit vrees dat loslatend glas voor meer slachtoffers zou zorgen.

De paniek en verontwaardiging na de explosie was zo groot dat burgemeester Pieter Broertjes persoonlijk poolshoogte kwam nemen.
bron: www.telegraaf.nl

film van de ''bom'' http://www.dumpert.nl/mediabase/1913371/49829775/giga_explosie_in_hilversum.html

ik heb echt geen flauw idee wat het is, maar het is iig flink mis gegaan daar.

GVD man,hadden wel doden kunnen vallen! Echt,als je zoiets doet,heb je blubber,in de kannis,:angry: Hopelijk,zijn er een aantal ooggetuigen geweest. Die een goed beeld hebben,van de achterlijke mongol,die dit geflikt heeft!

Mijn broer vierde O&N daar om de hoek, die liep richting deze plek toen die klap ineens kwam, ze voelden de druk, de grond trilde, hele dozen schoten opzij door de klap zei hij. Ze dachten al dat zoiets niet goed kon zijn gegaan en dan hoor je in de nacht dit bericht, zonder precieze locatie, maar ze wisten direct dat dit die klap was!

Belachelijk, als ik die film ervan zie, schrik ik me echt dood man, dit is echt een aanslag gewoon! :shocked::angry: Ben blij dat zij nog op voldoende afstand stonden, jezus!

wat een enorme debiel, die mag aangeklaagd worden tot poging tot doodslag oid!

niks meer met vuurwerk te maken dit.

Niet normaal zeg, idd geen shell oid het lijkt me eerder iets van zelfbouw of inderdaad een massa explosie. Dit soort mensen moeten ze echt hard straffen.

Van mij mag je dan wel een jaartje of 5 de bak in!

Zal weer weer een een anderhalve liter fles zijn met 1.5 Kilo flash ofso van explods ofso

Of nog gekker.. kilos kalium nitraat

Wat het ook is, de persoon die dit op zijn geweten heeft moeten ze heel hard straffen.
Dat deze dingen gebeuren kan ik met de kop niet bij.

Hierdoor was de bewaking geschrokken, mensen werden overstuur alle kanten op gegooid in gooiland, de bewaking trad VEEL te hard op tijdens dat feest. Er stonden rijen van 2,5 uur lang daarbuiten en alle ruiten lagen eruit. Heerlijk hoe sommige mensen een feestje kunnen verpesten!

'Hilversum aan ramp ontsnapt'

'Hilversum aan ramp ontsnapt'

Hilversum is met oudejaarsnacht aan een ramp ontsnapt. Dat denkt althans burgemeester Pieter Broertjes. Een giga-vuurwerkbom ontplofte voor het theater Gooiland met grote gevolgen. Dat meldt RTV Noord-Holland.

De bom ging twee minuten voor het nieuwe jaar af. Drie personen raakten gewond, twee vrouwen van 20 en 21 jaar, en een man van 22 jaar. Ze liepen verwondingen op aan respectievelijk gezicht, rug en been. Verder werd er een auto vernield en sneuvelden er 50 ruiten.

Op basis van verklaring kon een 40-jarige Hilversummer aangehouden worden. Hij wordt verdacht van het laten afgaan van zwaar, illegaal vuurwerk. De man zit vast en het onderzoek is in volle gang. In de buurt van de explosie werd een vrachtwagen aangetroffen die van de verdachte bleek te zijn. Daarin lagen nog eens duizenden kilo’s zwaar vuurwerk.
Burgemeester Broertjes pleit voor een landelijk verbod op illegaal zwaar vuurwerk en zware straffen voor wie het laat ontploffen. “Dit nooit meer”, zei de burgervader.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

''Burgemeester Broertjes pleit voor een landelijk verbod op illegaal zwaar vuurwerk''.
Kan aan mij liggen maar volgens mij betekent illegaal dat het verboden is...

ontopic: Wat een idioot 8 jaar cel en een elektronische enkelband.

ik wil het niet eens weten eerlijk gezegd...je bent gewoon niet goed bij je hoofd om zoiets af te steken .... :bonk:

''Burgemeester Broertjes pleit voor een landelijk verbod op illegaal zwaar vuurwerk''.
Kan aan mij liggen maar volgens mij betekent illegaal dat het verboden is...

ontopic: Wat een idioot 8 jaar cel en een elektronische enkelband.
Dat is nog te weinig, 8 jaar cel met aansluitend een bonus van 10 jaar cel... dat vertel hem op het moment dat hij op 7 jaar en 364 dagen zit.

Ik pleit voor een oudejaarsavondverbod voor Fred, Mike en de andere jongens van het forum die uit Hilversum komen. Wat een zware criminelen zijn jullie zeg!

:p

Het gaat er niet om welke vuurwerk hij heeft gebruikt. Ook al zou het een shell zijn dan nog. Het gaat om waar hij het afsteekt. Een man van 40 zou beter moeten weten. Deed hij dit op een weiland dan boeit het niemand. Maar hij is een ontzettend domme gek die het in zo een gebied flikkert. Hij moet opgesloten worden voor een lange tijd.

Laatste berichtgeving..........

Dat de enorme ontploffing van vuurwerkbij Gooiland in de nieuwjaarsnacht geen levens heeft gekost – er vielen drie gewonden door rondvliegend glas – mag achteraf een klein wonder heten.
In het complex waren twee drukbezochte feesten aan de gang, met enkele honderden mensen binnen en buiten. ,,Wauw!’’ zegt de jongeman op het Youtube-fimpje.
Hij stond twintig minuten na de jaarwisseling stomtoevallig op het Gooilandplein het ’gewone’ vuurwerk te filmen toen het gebeurde.
Hij stond op misschien vijftien meter van de plek op de stoep waar de ontploffing plaatsvond, pal voor de sushilounge Ai Uchi naast Grand Hotel Gooiland.
Wat vermoedelijk een zogenaamd 'flowerbed' was, een groot stuk vuurwerk dat verkeerd was neergezet, ontplofte in z'n geheel met een enorme steekvlam en een gebrul als van een scheepskanon.

Gezien de beelden ga ik er van uit dat hij op ze kop stond.

Back
Bovenaan