Geen bommetje!

Mauser

VWC lid
Verlink je buurman en vang 1000 euro. De gemeente Opmeer (Noord-Holland) loont een beloning van 1000 euro uit voor informatie die naar personen leidt die in de nacht van oud op nieuw bij de Bonifatiusschool in het dorp Spanbroek een zware vuurwerkbom tot ontploffing brachten. Dit maakte de gemeente vrijdagavond bekend.

Het bommetje richtte voor een bedrag van tussen de 50.000 en 100.000 euro schade aan. Door de kracht van de knalpot werd een ijzeren pijp in een slaapkamerraam van een woning geblazen. Niemand raakte gewond. De ontploffing had plaats rond kwart voor een.

Burgemeester Gert-Jan Nijpels van Opmeer spreekt van 'een onvoorstelbaar incident'. Volgens hem zijn willens en wetens omwonenden in gevaar gebracht. Hij geeft aan dat de gemeente er alles aan wil doen de schade op de daders te verhalen. “Ik hoop van ganser harte dat ze worden gevonden en bestraft.”

Bron

Verlink je buurman en vang 1000 euro.

waarom moet dit zinnetje er nou weer in? Zo klinkt het echt heel sarcastisch, nja ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat er echte vuurwerkliefhebbers zijn die er zo over denken.

Dat men het niet kunt laten om zelf iets te maken okee, eigen risico, maar steek het dan buiten de bebouwde kom af. Stel je toch voor dat jou kind ligt te slapen en een of andere mongool steekt iets af waardoor er een ijzeren buis bij je kind door het raam vliegt ofzo :frusty:

En dat noemen ze dan nog vuurwerk. Bewijs het eerst maar is. Zelfmaak valt toch ook onder bommen, niet onder vuurwerk!?

Sp!ts is dan ook een "sensatie" nieuwssite... Ik keur het inderdaad ook niet goed hoor, maar ik mag die artikelen wel graag lezen :P

Spits is een spinnof van Geenstijl.. een van de websites die van mij vandaag nog afgeschoten mag worden.

Maar goed.. het 1e wat bij mij opkwam toen ik de eerste regels las was dit: in de jaren 1940-45 kreeg je ook geld van de Duitsers als je een Jood verraade ...

En 2000 jaar geleden kreeg een Jood een beloning voor het verraden van een mede Jood. Zo, nu weer terug naar 2011. Red Baron.

Ontopic: Iets dat klaarblijkelijk zoveel schade aanricht zou niet eens meer onder de categorie vuurwerk geplaatst moeten worden.

Wel knap van die schatting van het schade bedrag dat de bedragen zo dicht bij elkaar zijn, 50 000 of 100 000 knappe schatting:D

Dat noemen we nou NSB-praktijken.
Maar om dingen te vernielen van een ander moet echt maar eens afgelopen zijn!

Spits is een spinnof van Geenstijl.. een van de websites die van mij vandaag nog afgeschoten mag worden.

Maar goed.. het 1e wat bij mij opkwam toen ik de eerste regels las was dit: in de jaren 1940-45 kreeg je ook geld van de Duitsers als je een Jood verraade ...

Als dat het eerste is wat in jou opkwam vind ik jou een erg triest figuur.
En als ik me niet vergis ben jij ook nog eens een prof schieter???

Het is 1 ding dat illegaal vuurwerk in verkeerde handen komt maar zelfmaak is nog absurder!
Levensgevaarlijk aangezien het vaak door de meest domme mensen gemaakt word. Daarnaast is al het zelfmaak wat ik op internet zie meerendeel gebruik om dingen kapot te maken. Je piept wel anders als jij met je hond langsloopt en je ontvangt gratis en voor niets een mooie scherf in je lijf.

In dit geval vind ik het een zeer goed initatief van de gemeente m.b.t de beloning. Welk uiterste is nou gekker dat er mensen zijn die dit maken of dat er een beloning op staat????

Back
Bovenaan