Filmpjes op DVD

Pyroguy

VWC lid
Sorry als het hier niet hoort, maar vond dit de meest geschikte plaats..
Ik heb nog een oude anologe videocamera, welke dus niet op de PC aangesloten kan worden. De filmpjes zijn wel van goede kwaliteit, dus het zou zonde zijn als ik ze niet online kon zetten.
Daarom wil ik ze opnemen op een Dvd en daarna op de PC zetten.

Ik heb geen kabel, maar sataliet. Ik snap er alleen geen drol van hoe ik nu op moet nemen.. Het merk van de DVD-recorder is Provision. In de handleiding staat vanalles, maar dat gaat alleen over wanneer je kabelTV hebt..

Iemand die mij kan helpen?

BVD
:bye:

Pinnacle Dazzle heeft een kastje ( foto onder) en die zet analoge beelden om daar digitaal.
camera aansluiten en het werkt. geen installatie software of wat dan ook.
gewoon lekker bewerken in Pinnacle
werkt overigens goed, want ik maak hier ook mijn classics films mee.

succes

large.jpg

Weet je toevallig waar ik deze kan kopen, en wat hij ongeveer kost?

Mensen die mijn eerste vraag nog kunnen beantwoorden zijn altijd welkom :wink:

Ik weet niet precies meer wat ik er voor betaald heb. dacht rond de 100euro.
maar ik had hem gekocht bij de Dixons
je had een goedkopere versie maar die had ik niet genomen ,vanwege het beeld kwaliteit.

ff google op pinnacle dazzle

klik hier

Dazzle Video Creator is een plug-en-play USB 1.1/2.0-apparaat waarmee u video kunt opnemen van camcorders, videorecorders andere videoapparatuur met analoge uitgangen. Dazzle Video Creator maakt gebruik van een chip voor hardwarecodering, zodat video in real-time wordt gecodeerd naar hoge kwaliteit MPEG-1, -2, -4 en DivX, zonder dat daarbij de processor zwaar wordt belast.

Hierbij ontvangt u zowel InstantDVD Recorder, waarmee u video's direct vanaf band kunt overzetten op DVD's compleet met menu's, als Pinnacle Studio QuickStart, waarmee u eenvoudig prachtig afgewerkte films kunt maken met titels, overgangen, muziek en meer voordat u deze op CD of DVD brandt. U kunt uw meesterwerk probleemloos uitvoeren naar DVD, Apple iPod, Sony PSP en andere gelijksoortige draagbare apparaten.

Hmm, ik zat sowieso te denken om volgend jaar een nieuwe camera te kopen, dus vind ik het toch wat te prijzig voor maar een paar filmpjes..

Je hebt een dvd recorder???
Kabels aansluiten op je tv dan de dvdrecorder instellen op de zender waarop het afgespeeld wordt en dan opnemen met de dvdrecorder..
Dan krijg je het geheel op een dvdtje die je vervolgens kan inladen op de pc..
Zo heb ik het ook in het begin gedaan..
Succes ermee!
:bye:

Maar ik snap dus niks van die zenders van de DVD instellen.. Daar heb je nr 1 t/m 99, allemaal zijn ze 'sneeuw', met NO SIGNAL :rolleyes:

Eindelijk is het dan toch gelukt!
Iemand die een goed programma weet waarmee ik ze in GOEDE kwaliteit kan converten?

ja, met virtualdub daar moet je wel even kijken hoe alles werkt.
dit is immers wel voor avi en mpeg bestanden.
heb je filmpjes die vob. ofzo zijn, dan moet je virtual dub nemen.

als je er vragen over hebt, ik werk er veel mee dus stel ze dan, doe in nood nog een pm.

Mgep of wmv
als je voor avi kiest word het zo'n groot bestand.

dat is juist vet van virtual dub, je neemt de goede codec(ik neem vaak dvix v6) of microsoft mpeg v2

dan kan je van een avi bestand dat 1 gig is naar 100 mb toveren. dus ik sla mijn bestanden altijd in full avi dv op . en dan verklein ik ze zo dat ze nog kwaliteit hebben, en meer als mpeg normaal is;).

weet iemand waar je nog zo een pinnacle dazzle kan krijgen?
ik heb ook nog een analoge cam en als ik op dvd zet gaat veel kwaliteit verloren vind ik :cry:.
of is hier iemand die mijn bandjes over wil zetten op pc?:bye:

Ik heb nog wat filmpjes gemaakt eergisteren, nou wou ik ze weer op de PC zetten, maar weet niet meer hoe ik ze nou van DVD om heb gezet naar MPEG of WMV..
VobSub kan geen DVD bestanden openen (VOB, IFO enz.) dus iemand tips? :)

Back
Bovenaan