Fallas 2027 wie gaan er?

Heel veel appartementen en hotels zijn nog niet beschikbaar voor volgend jaar. Zal zo vanaf april wel weer komen.

Afgelopen weekend in hotel Venecia gezeten, zeker een aanrader. Op het plein, mooie en schone kamer.

Terugvlucht ook alvast geboekt voor 20-03-2027. De heenvlucht komt op een later moment, wanneer er andere tijden beschikbaar zijn.

Dit jaar voor het eerst geweest en ga zeker volgend jaar weer ! Wat een weekend was het 💥😍 Wil graag tijdig boeken , maar hoe zeker is het dat volgend jaar 19/20/21 Maart het finale weekend is ?

Dit jaar voor het eerst geweest en ga zeker volgend jaar weer ! Wat een weekend was het 💥😍 Wil graag tijdig boeken , maar hoe zeker is het dat volgend jaar 19/20/21 Maart het finale weekend is ?
Datum is vast. Elk jaar is het van 15 tm 19maart! Daarvoor ook nog zat te beleven, maar dit zijn 'de' dagen!

Ik heb besloten nu echt voor het eerst te boeken. Alleen, in m'n up en zie wel of er eigen vrienden aanhaken of bij nieuwe vrienden kan aanhaken. Ik moet nog mijn huiswerk doen, maar als ik de finale week wil meemaken dan hoor ik graag wat praktische tips hoe dat de beste week kan worden.

Ik heb zojuist ook weer geboekt voor 2027.

12-20 maart Amsterdam > Valencia via Transavia.
Verblijf in Mislata.

PS ik koop of steek zelf geen vuurwerk af, ik vermijd die gasten.
Kom puur voor het festival en het officiële en straatprogramma.
Ik heb zelf een hekel aan deze raddraaiers, hopelijk pakt de politie het nog harder aan! Van Fallas blijf je af, kijk en geniet.

Ik heb zojuist ook weer geboekt voor 2027.

12-20 maart Amsterdam > Valencia via Transavia.
Verblijf in Mislata.

PS ik koop of steek zelf geen vuurwerk af, ik vermijd die gasten.
Kom puur voor het festival en het officiële en straatprogramma.
Ik heb zelf een hekel aan deze raddraaiers, hopelijk pakt de politie het nog harder aan! Van Fallas blijf je af, kijk en geniet.
Er is mijns inziens een groot verschil tussen het legale vuurwerk afsteken , en de raddraaiers met de illegale bommen. Nu lijkt het net of iedereen die daar vuurwerk afsteekt raddraaiers zijn . Heb gemerkt dat het afsteken met de locals in Ruzaffa niets te maken heeft met raddraaier zijn, maar juist de feestvreugde nog meer verhoogd

Ik bedoel mensen die er niet normaal mee omgaan.
borrachos in het publiek gooien, vlinders in het publiek, F4 etc stoken, prima dat er legaal wordt gestookt maar dan wel normaal en op plaatsen waar het mag. Niet zoals in de rozentuin of palau.

Beetje stoken met de locals. Zijn altijd wel plekken in de wijken buiten het centrum waar centraal gestookt wordt. Is nooit een probleem.

Tot er duizenden Nederlandse nieuwkomers opdraven, die een groot deel van hun vuurwerkbudget in Valencia gaan besteden 😐
Nou vanuit dat oogpunt is het maar te hopen dat het vuurwerkverbod er dit jaar nog niet komt 😅 Anders voorzie ik veel Nederlanders die de Valenciaanse winkels leeg gaan kopen 🫣

Nou vanuit dat oogpunt is het maar te hopen dat het vuurwerkverbod er dit jaar nog niet komt 😅 Anders voorzie ik veel Nederlanders die de Valenciaanse winkels leeg gaan kopen 🫣
Dat dus. En dan gaat het niet per se om klein spul, dat goed beschouwd vrijwel overal wordt gedoogd en prima past bij het volksfeest dat las Fallas in wezen is.

Vergis je niet, er is een sterke anti-stroming op gang aan het komen. Kranten staan er vol van, oppositie in de gemeenteraad schreeuwt moord en brand, politie is het zat, dierenartsen voerden campagne.

In mijn ogen kwestie van tijd dat er maatregelen komen. Borrachos-verbod, 2-grammer verbod, vuurwerkvrije zones etc. Importeurs zijn er bang voor, in ieder geval.

Dat dus. En dan gaat het niet per se om klein spul, dat goed beschouwd vrijwel overal wordt gedoogd en prima past bij het volksfeest dat las Fallas in wezen is.

Vergis je niet, er is een sterke anti-stroming op gang aan het komen. Kranten staan er vol van, oppositie in de gemeenteraad schreeuwt moord en brand, politie is het zat, dierenartsen voerden campagne.

In mijn ogen kwestie van tijd dat er maatregelen komen. Borrachos-verbod, 2-grammer verbod, vuurwerkvrije zones etc. Importeurs zijn er bang voor, in ieder geval.

Borrachos mogen van mij meteen verboden worden. Kut-dingen. (nuance voor verenigingen natuurlijk, alleen de losse verkoop stopzetten)

Back
Bovenaan