Fabriek Schuurmans Leeuwarden

Goed bezig Fred, erg leuk dat je dit doet. Ben ook benieuwd wat voor materiaal je strak allemaal te zien krijgt. Zou dit eventueel omgezet kunnen worden naar digitaal zodat het later hier geplaats mag worden?

Geweldig dat je dit doet Fred, hoe kom je er telkens op? Het is erg mooi om de geschiedenis van Nederlands eerste vuurwerk fabriek te kunnen lezen. Ben ook erg benieuwd naar de uitkomsten en resultaten van je verdere bezoeken aan de familie Schuurmans en het archief in Leeuwarden!

Als het goed is heeft de firma Schuurmans ook deze catalogus/prijscourant uit 1924 in haar bezit; 52 pagina's met beschrijvingen, vuurwerkprogramma's en handleiding voor de ontsteking van groot en klein vuurwerk.

10672-schuurmans.jpg

In mijn collectie is deze ook aanwezig dus als je een bijdrage van mijn kant kunt gebruiken in de vorm van scans oid, dan laat maar horen.

Schoot mij net ineens weer te binnen dat je hier toen der tijd mee bezig was Fred:) Vraag me toch af hoe ver je inmiddels bent gevorderd met dit onderzoek? of is het toch op een laag pitje komen te staan?

ben benieuwd...:rolleyes:

Back
Bovenaan