Extra controles vervoer gevaarlijke stoffen

Cameo

VWC lid
Extra controles vervoer gevaarlijke stoffen

AMSTERDAM - De Inspectie Verkeer en Waterstaat controleert vanwege de winterse omstandigheden deze dagen extra op het vervoer van gevaarlijke stoffen over de weg.

Dat heeft de inspectiedienst maandag bekendgemaakt. Als het zicht door bijvoorbeeld mist of sneeuw minder is dan vijftig meter of als het wegdek glad is, dan is het vervoeren van gevaarlijke stoffen over de weg verboden.

Op de wegen waar deze weers- en wegomstandigheden voorkomen, controleert de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW).

Wie zich niet aan de regels houdt, wordt van de weg gehaald en kan rekenen op een proces-verbaal, waarschuwt de IVW.

bron: http://www.nu.nl/binnenland/2406794/extra-controles-vervoer-gevaarlijke-stoffen.html

-------------------

Het extreem winterse weer is sowieso al slecht nieuws voor de bevoorrading van de winkelbunkers, maar deze controles (hoe logisch en terecht ook) maken het niet gezelliger op de weg voor de vervoerders. Langs deze weg wens ik alle vuurwerktransporters enorm veel sterkte de komende tijd. Hopen dat het weer snel wat milder wordt, zodat het vervoer straks hervat kan worden. Daarnaast ook zeker hopen dat er geen onnodige risico's genomen worden, want ik kan me de frustratie goed indenken.

Cameo

Zo zegh. Dan mogen ze de wegen naar Varsseveld nu al wel sneeuwvrij maken. Daar was het me toch een bende op de weg.

Back
Bovenaan