Explosieven in woning Hilversum

Fric

VWC lid
In Hilversum zijn woensdagochtend 3 woningen ontruimd door de politie, nadat er in één van de woningen explosieven zijn aangetroffen.

De politie kreeg dinsdagavond rond 23.00 uur informatie over een 24-jarige inwoner van Hilversum, die mogelijk in het bezit zou zijn van explosief materiaal.

De verdachte is hierop aangehouden in Houten. Daarbij is ook diens auto doorzocht door de politie, waarbij geen explosieven zijn aangetroffen.

In de woning van de man in Hilversum werden later wel explosieven aangetroffen. Deze worden door de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) uit de woning gehaald. De politie onderzoekt nog wat de motieven van de Hilversummer zijn.

Om wat voor explosieven het gaat is nog onduidelijk. Mogelijk moeten er meer woningen worden ontruimd.

Regionale milieuteam vuurwerk is ook aanwezig.

Alweer een bericht over explosieven. Wat ik mij dan af vraag, zou dit bestaan uit een groter onderzoek? Dat er toch mensen zijn die begonnen zijn met praten.

Zover ik weet is het knap fucked als de EOD er aan te pas moet komen om je woning leeg te halen.

Naar mijn mening is het bommenmaken gebeuren een beetje trending af en zijn er diehards die een beetje op de pgi tour gaan.
Op zich helemaal niets mis mee zoalng men het in de perken houd en niet gaat lopen stunten.

Verraders slapen snachts,tis mijn idee dat uiteidelijk mensen gaan praten op dit gebied maar ook op internet bestellingen etc.we zullen naar mijn mening nog vaker dit soort berichten zien in de media.

Alweer een bericht over explosieven. Wat ik mij dan af vraag, zou dit bestaan uit een groter onderzoek? Dat er toch mensen zijn die begonnen zijn met praten.

Zover ik weet is het knap fucked als de EOD er aan te pas moet komen om je woning leeg te halen.

Ze roepen de EOD er al bij als ze niet weten waar ze mee te maken hebben,dat wil zeggen als het niet verpakt zit, of als er al geen beschrijving op te lezen is.
Daarom en ik heb het al meer gezegd als je illegaal spul hebt plak er gewoon een kopie van een ander NL stuk vuurwerk op en je hebt een hoop gezeik minder.
Dit is bevestigt door een rechter die ik voor me heb gehad, ook al trek je op de lange termijn aan het kortste eind.

Explosiegevaar woningen Hilversum geweken

Het explosiegevaar in Hilversum is geweken. De bewoners van 17 huizen in die straat en de daarachter gelegen straat mogen terug naar huis.

De hulpdiensten hebben woensdagmiddag om 4 uur het sein veilig gegeven, aldus een woordvoerster van de Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek.

De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) is nog wel bezig met onderzoek in de woning waar explosieven werden gevonden.

Maar dat de omwonenden weer naar huis mogen, betekent in elk geval dat het gevonden materiaal onschadelijk is gemaakt of niet meer kan ontploffen, aldus de woordvoerster. Volgens buurtbewoners lag er zwaar vuurwerk en mogelijk zelfs een vuurwerkbom in het huis, maar dat wil de politie nog niet bevestigen.

Een 24-jarige bewoner van het pand is dinsdagavond laat in Houten aangehouden. De politie kreeg een tip dat de man met ontplofbaar materiaal bij zich onderweg was naar een nog onbekende bestemming.

Hij bleek echter niks bij zich te hebben, noch werd in zijn auto wat gevonden. Maar in het huis in Hilversum lagen wel explosieven. Zijn medebewoners en de naaste buren aan weerskanten zijn woensdagnacht meteen naar een hotel gebracht.

De politie wil nog niets zeggen over de reden waarom de man explosief materiaal in huis had. De Hilversummer zit vast en wordt verhoord.

m1nxcw8agk7h_std1024.jpg
m1nxcw9ax77l_std1024.jpg
m1nxcw9avo7n_std1024.jpg
m1nxcwbajg93_std1024.jpg

'Verdachte Hilversum werd gepest'

HILVERSUM -
De 24-jarige man die is aangehouden vanwege explosief materiaal in zijn woning in Hilversum is volgens zijn ouders zwaar overspannen.

De man werkte bij een bouwbedrijf in Kortenhoef en werd vreselijk gepest door zijn collega's. "Dode ratten in zijn broodtrommel, water in z'n laarzen, koffie in zijn nette schoenen. Het ging maar door. En hij bijt niet van zich af. Het is echt een binnenvetter", vertellen zijn ouders in de Gooi en Eemlander.

De Hilversummer kreeg onlangs van zijn huisarts te horen dat hij een burnout heeft en kreeg het advies niet meer naar zijn werk te gaan.

Dol op vuurwerk

Zijn ouders denken dat hij op zijn slaapkamer op de zolder van het ouderlijk huis in de Bakkerstraat een vuurwerkbom in elkaar heeft geknutseld. ,,Hij is dol op vuurwerk. Vooral zwaar spul."

Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/21466296/__Hilversummer_zwaar_overspannen__.html

Tja pesten gaat dieper dan men denkt(weet er alles van )met veel gevolge voor de gepeste,jammer genoeg meestal niet voor de pester

,,Hij is dol op vuurwerk. Vooral zwaar spul

En groot gelijk heeft hij :D

Maar goed wat is tegenwoordig de definitie van vuurwerkbom? Een zelfgemaakt knallertje van 1 gram of een zelfgemaakte shell, of misschien wel een knaller van 600 gram flash.
We zullen het nooit weten aangezien de media hier nooit duidelijkheid in zal geven. Het ziet er allemaal wel sensationeel uit met de EOD, 10 politie auto's cameraploegen, en een aantal ontruimde woningen. En snap dat dit de gebruikelijke procedure is. Maar menig buurtbewoner zal nu denken dat er een taliban strijder van de bovenste plank is opgerold, die zijn hele huis voor kneedbommen,kruisraketten en landmijnen had liggen.

En groot gelijk heeft hij :D

Maar goed wat is tegenwoordig de definitie van vuurwerkbom? Een zelfgemaakt knallertje van 1 gram of een zelfgemaakte shell, of misschien wel een knaller van 600 gram flash.
We zullen het nooit weten aangezien de media hier nooit duidelijkheid in zal geven. Het ziet er allemaal wel sensationeel uit met de EOD, 10 politie auto's cameraploegen, en een aantal ontruimde woningen. En snap dat dit de gebruikelijke procedure is. Maar menig buurtbewoner zal nu denken dat er een taliban strijder van de bovenste plank is opgerold, die zijn hele huis voor kneedbommen,kruisraketten en landmijnen had liggen.

Ja en het leukste komt nog voor die jongen die gepakt is. De rekening, EOD FNI TNO Politie brandweer kosten van hotel en vervoer van omwonende, kortom allen gemaakte kosten zijn voor zijn rekening. Maakt hij niet met 60.000 en dan komt zijn straf er nog boven op. Dan gaat het leuke er wel vanaf.:D

Zonde, maar zelf knutselen moet je ook niet doen, zou dit een forum lid kunnen zijn?
Wel sensatie zoekers, staan ze weer met een leger aan agenten bij de woning.
Hoop dat ze straf niet te hoog uit zal pakken.

Nou komt het grote genieten ik voorspel veel reacties van mensen die hun blijdschap niet kunnen onderdrukken niet om reden van veiligheid of zoiets,maar omdat ze zo'n saai of k.. leven hebben dat ze alleen van andermans ellende kunnen genieten.ik snap de taliban opmerking van hierboven wel waar gaat het over 1 gram 10 of 100 gram,er zijn mensen hier op de site die hier meer verstand van hebben maar zelf ik weet dat de ene stof niet de andere is.

We moeten het gewoon accepteren dat als er een vuurwerk fanatiekeling thuis wat knutselt en laten we zeggen een nitraatje van een wat zwaarder calliber fabriceerd het in de media al gauw zal worden benaamd als zelf gemaakt zwaar explosief.
Dat trekt nou eenmaal meer aandacht dan,vuurwerkhobyist maakt eigen knallertje.

Niets aan te doen,de journalistiek heeft in deze tijden gewoon weinig aan waarheid.
Sensatie en ellende is het enigste wat ze intressant vinden.
Dat is ook de reden waarom ik niet eens meer zoek naar items in de media over vuurwerk.

Maar ik vind de link die heel vaak word gemaakt met zelf bouwers ook niet terecht, ik heb het zelf ook gedaan en het ging mij niet om een hele harden knal te maken, ook al kon ik dat wel. Het is meer het maken van je eigen creaties je eigen draai er aan geven, dingen maken en uit proberen tot dat je hebt wat je wil, en dan een paar maken voor oud op nieuw. En dan weer verder zoeken maken uitproberen. Kopen kan iedereen en 9 van de 10 x weet je al wat je koopt maar is het toch niet helemaal wat je wil, dan kan je het zelf maken totdat het 100% is. Het heeft niets te maken met bommen of explosieven, die jongens zijn er wel die met HE bezig zijn maar dat is een stuk minder (gelukkig) want ik ben wel van mening dat het bij iedere knutselaar een keer verkeert gaat, daar ben ik zelf wel achter gekomen. De grootste fout is het gewen, het gaat iedere keer goed en dan verslapt de veiligheid die je in acht moet nemen. Als het een kleine fout is word je weer even op je punt gezet, is het een groten, ja dan lezen we het wel in de krant.

Voordat ik uberhaupt conclusies ga trekken, wil ik eerst weten wat er nou daadwerkelijk in de woning lag. De media zal het binnenkort vast wel weer omschrijven dat we aan een tweede Enschede zijn ontsnapt.

Politie zwijgt over explosieven Hilversum

UTRECHT -
Politie en justitie houden donderdag hun mond nog dicht over de soort explosieven die woensdag zijn gevonden in een huis in de Bakkerstraat in Hilversum. Volgens de buurt zou een 24-jarige man daar zwaar vuurwerk of een vuurwerkbom hebben bewaard, maar dat wil de politie niet bevestigen.

De 24-jarige man zit vast en wordt verhoord. Vooralsnog zijn niet meer aanhoudingen te verwachten zegt de politie. Onder andere forensische sporenonderzoekers zijn donderdag nog de hele dag aan het werk.

De Hilversummer werd dinsdagavond laat in Houten aangehouden na een melding dat hij explosieven in zijn bezit zou hebben. Het ontplofbare materiaal werd gevonden in het Hilversumse huis waar de man met de rest van zijn familie woonde. Het gezin en de naaste buren zijn direct naar een hotel gebracht. Woensdag ontruimde de politie nog 15 woningen in de buurt.

De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) heeft de explosieven uit de woning gehaald en woensdagavond laten ontploffen op een veilige plek.

Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/21468858/__Politie_zwijgt_over_explosieven__.html

'Verdachte Hilversum werd gepest'

HILVERSUM -
De 24-jarige man die is aangehouden vanwege explosief materiaal in zijn woning in Hilversum is volgens zijn ouders zwaar overspannen.

De man werkte bij een bouwbedrijf in Kortenhoef en werd vreselijk gepest door zijn collega's. "Dode ratten in zijn broodtrommel, water in z'n laarzen, koffie in zijn nette schoenen. Het ging maar door. En hij bijt niet van zich af. Het is echt een binnenvetter", vertellen zijn ouders in de Gooi en Eemlander.

Jammer dat ie gepakt is voordat ie zn collega's kon terugpakken… Gewoon een paar flinke knallers de keet in tijdens schafttijd en de deur op slot , zal ze leren :D

Goed excus dat je dan een bom wilde maken om met je pesters af te rekenen. Dat is helemaal in! Als ik ooit gepakt wordt zeg ik ook dat ik door de buren gepest wordt en dat ik met hen wilde afrekenen. Krijg je vast strafvermindering!

Back
Bovenaan