Eenvandaag panel onderzoek over vuurwerk.

Hoi dit is een heads up voor alle forumleden die ook deelnemen aan het panel van eenvandaag. Ze doen nu een onderzoek over vuurwerk en de uitslag wordt in de uitzending van morgen 13 december bekend gemaakt.

2 jaar geleden was het zo: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?38349-Meerderheid-Nederlanders-wil-dat-alleen-gemeente-vuurwerk-afsteekt&highlight=eenvandaag

Ik hoop dat na die uitslag meer vuurwerkliefhebbers zich voor het panel ingeschreven hebben! Dus check je inbox en vul die peiling in!

Dat is wel heel veel werk hoor, om hier 15 minuten aan te besteden. Je kan je beter bezig houden met het corrigeren van media berichten op deze site, die verkeerde benamingen gebruiken. :wink:

Als vanzelfsprekend ben ik al 2 jaar lid van het opiniepanel en heb ik hem weer ingevuld.

Teleurgesteld over het niveau van het onderzoek. In de eerste de beste vraag kun je aangeven of je vindt dat er een verbod op zwaar knalvuurwerk moet komen. Tsja.

Uiteraard de enquete wel ingevuld.

Overigens doen zowel mijn vrouw als ik mee. Twee verschillende mailadressen, meer heb je niet nodig.

Tof dat jij hem in hebt gevuld.
Het zou fijn zijn als je ook wat minder kan 'natrappen' in elk bericht dat je post.
Geldt overigens ook voor degene die vervolgens met jou in discussie gaan.

Komop.. nog 19 dagen. Maak er liever wat gezelligs van als dat mogelijk is :D

Teleurgesteld over het niveau van het onderzoek. In de eerste de beste vraag kun je aangeven of je vindt dat er een verbod op zwaar knalvuurwerk moet komen. Tsja.

Uiteraard de enquete wel ingevuld.

Overigens doen zowel mijn vrouw als ik mee. Twee verschillende mailadressen, meer heb je niet nodig.

Ik vermoed dat ze zo een vraag ook stellen om te testen in hoeverre mensen weten wat er al verboden is.

Ik vermoed dat ze zo een vraag ook stellen om te testen in hoeverre mensen weten wat er al verboden is.

Of ze vinden singleshots en cakes al zwaar knalvuurwerk. Vooral als ze in de buurt wonen van liefhebbers die dat spul per karton afschieten.

Ingevuld. Ook ik heb me kritisch opgesteld over de wijze van vraagstelling. Inderdaad het verbieden van zwaar knalvuurwerk geeft aan op welk kennis niveau de vragensteller zich begeeft. Maar ook het verbieden van vuurwerk per stad. De huidige wetgeving staat dit niet toe, hoewel bijv. de Heer broertjes dit op heeft gerekt is het nog steeds een landelijke wetgeving die leidend is. Zodoende heb ik alle vrije tekstvelden ingevuld en hier mijn mening (ongezouten) gegeven .

Draagvlak voor vuurwerkvrije zones en show van gemeente

Veel mensen staan positief tegenover het instellen van vuurwerkvrije zones, blijkt uit onderzoek van het EenVandaag Opiniepanel. Driekwart (77%) van de deelnemers zou het toejuichen als die hun eigen gemeente worden ingesteld.

Voorstanders geven aan dat elke maatregel die zorgt voor minder vuurwerk positief is. Wel vragen mensen zich af in hoeverre een dergelijk verbod te handhaven is. Tegenstanders vinden het betuttelend en denken ook dat de overlast op andere plaatsen waar wél afgestoken mag worden alleen maar groter wordt.

Morgen spreekt de Raad van State zich uit over of de gemeente Hilversum wel of geen vuurwerkvrije zones mag instellen met oud en nieuw. Een winkelier heeft de zones aan de kaak gesteld omdat hij hierdoor minder vuurwerk verkoopt.

De uitspraak van de Raad van State wordt op de voet gevolgd door tientallen andere gemeenten die ook van plan zijn een deel van hun dorp of stad met oud en nieuw aan te wijzen als vuurwerkvrije zone.

Zes op de tien ondervraagden (60%) zouden het liefst zien dat vuurwerk in hun eigen gemeente wordt verboden en dat daarvoor in de plaats een door de gemeente georganiseerde vuurwerkshow komt. Hier peilt EenVandaag al jaren draagvlak voor.

18 Procent van de deelnemers wil niets aan de traditie veranderen: ze willen dat met oud en nieuw overal vuurwerk kan worden afgestoken. Toch zou de grootste groep deelnemers (82%) wel voor enige vorm van verbod zijn. Ze denken dan met name aan het verbieden van zwaar knalvuurwerk.

Bron: http://opiniepanel.eenvandaag.nl/ui...voor_vuurwerkvrije_zones_en_show_van_gemeente

"Toch zou de grootste groep deelnemers (82%) wel voor enige vorm van verbod zijn. Ze denken dan met name aan het verbieden van zwaar knalvuurwerk."

En weer het verbieden wat al verboden is verhaal... :mad:

Onderzoek wordt gedaan met onze belastingcenten maar zonder enige vorm van kennis. :mad:

Toch zou de grootste groep deelnemers (82%) wel voor enige vorm van verbod zijn. Ze denken dan met name aan het verbieden van zwaar knalvuurwerk.

De strikvraag. Of ze bedoelen wel degelijk cakes en dergelijke..
Maar goed wat verwacht je anders van de Nederlandse Propaganda Omroep.. Die gaan echt niet mee in iets dat niet in hun straatje past. Dat zie je overal op tv steeds weer terug. Je mag alleen meelopen of je moet je smoel houden. Daarom kijk ik bijna nooit tv..

"Toch zou de grootste groep deelnemers (82%) wel voor enige vorm van verbod zijn. Ze denken dan met name aan het verbieden van zwaar knalvuurwerk."

volgens mij is dat sowieso al verboden?

na de zwarte pietendiscussie is het vuurwerk weer aan de beurt... volgend jaar is misschien carnaval aan de beurt om te worden gebashed door de elite die zo lekker maatschappelijk verantwoord bezig is... zum kotzen!

Back
Bovenaan