[Dynasty] Stalin Orgel

Viva la Bang

VWC Moderator
Forumleiding
Artikelnummer: 1685
Artikelnaam: Stalin Orgel
Bruto Gewicht: 5000 gram
Netto Kruitgewicht: 480 gram
Aantal Schoten: 100
Effectomschrijving: Na elke tien raketten uit deze Stalin Orgel, komt er een explosie van mijnen!
Tijdsduur: 60 seconden
Stijghoogte: 25-30 meter
Richtprijs: 62,50 euro

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming èn bronvermelding.
Wij danken Wolff Vuurwerk voor deze informatie

Laatst bewerkt door een moderator:
Katjoesja (Russisch: Катюша; ook wel vertaald met het Engelse Katyusha) is de aanduiding voor twee typen raketwapens en hun lanceerinstallaties, gefabriceerd in de Sovjet-Unie tijdens de Tweede Wereldoorlog. De pijpen om de raketten af te schieten staan parallel, net als orgelpijpen. Vanwege het geluid van de raketten en de orgelachtige vorm en omdat Jozef Stalin destijds de leider van de Sovjet-Unie was, kreeg het apparaat onder de Duitse soldaten al snel de bijnaam Stalinorgel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Katjoesja_(raket)

Laatst bewerkt:
Goed bedacht die naam :p
Ben benieuwd, lijkt mij een cake met fluiters. Met bijna 5 gram per schot kun je toch wel een lekker fluitje produceren volgens mij:)

Jeroen van Wolff heeft een vooruitziende blik.
Voorafgaande aan de demo vraag ik hem elk jaar wat de topper van het jaar gaat worden.
Het succes van Panter, Sniper, Silver Salute had hij voorzien.
Dit jaar is volgens Jeroen de Stalin Orgel het succesnummer.
Kunnen de bezoekers van de demo van vanavond dit beamen?

Nou of het echt zo'n topper gaat worden weet ik niet Fred. Ik heb veel andere leuke(re) cakes gezien vanavond waardoor deze cake minder goed in het geheugen is blijven hangen. Hij schoot zijn mines er lekker rap uit, maar vond de knallen niet waanzinnig hard (als in Space Shooter, Silver Salute en Salute).

De klassieke naamgeving bevalt me wel. Al kan ik nu al zien dat elke vergelijking met het nostalgische artikel mank gaat. Het oude Stalinorgel was een bescheiden, maar zeer leuk, fluitbakje uit de jaren 70/80.

Ben benieuwd naar de beelden van deze cake. De prijs suggereert in elk geval dat het een enorme topper moet zijn. We wachten af :cool:

Cameo

500-grammers boven de €50,- worden zelden een topper, is mijn ervaring. Neemt niet weg dat ik ook erg nieuwsgierig ben geworden naar de uitwerkingen. Mines met knallen klinkt een beetje simpel, maar misschien is het tempo de verassing.

Afwisselende salvo's van 10 whistle to bang's en 10 mines waren leuk door het tempo, maar met een bak als dit voor deze prijs verwacht je veel vettere en volle effecten.
Dan maar 35 shots en volle mines icm screaming girls to Silver salute. Dit is gewoon een halfzacht eitje geworden doordat er per se 100 shots in moeten.
Vond het zelf voor deze prijs een tegenvaller in ieder geval.
Edit: Op 30 meter afstand moet een cake me kunnen overtuigen, en dat kon deze duidelijk niet.

De Katjoesja was het antwoord op de duitse ''Nebelwerfer''. De Nebelwerfer had een gruwelijk gillend geluid en gaf super veel rook misschien een hint.. Zoek op youtube.

Geschiedenisles terzijde, ik ben ben aangenaam verrast door de nieuwe Wolff producten in positieve zin. Gelukkig een Wolff dealer in mijn buurt. Al vind ik sommige cakes aan de prijzige kant zoals deze (ookal heb ik hem nog niet live gezien) Ik doe het rekensommetje 4,8 g p/s is vaak niet veel bijzonders mits in hoog tempo geschoten compenseert het zich. Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar zwaar kaliber shots waarbij de effecten goed tot uiting komen. Lont wat cheapass cakes door en je hebt vaak hetzelfde effect als de 50+ euro, lage gram/shot cakes.. Ben benieuwd.

Ik vind deze cake tegenvallen.
Effect zelf is niks mis mee.
Maar ik vind de prijs te hoog liggen.

Wel een leuk idee zeg, 't is echt net artillerie, goed gedaan! Afsluiten met knal ipv cracklingboeket was nog perfecter geweest, of met een voller crackling; een dikke dahlia bv. 't Is zo een leuk idee maar wat kaal uitgewerkt, met een te hoge prijs.

Back
Bovenaan