[Dynasty] Freaky Stars

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Artikelnummer: 1844
Artikelnaam: Freaky Stars
Bruto Gewicht: 520 gr.
Aantal Schoten: 5 Schots
Effectomschrijving: 5 maximaal gevulde, groene en zilveren boeketten worden met felle, zware knallen de lucht in geschoten.
Tijdsduur: 25 sec.
Stijghoogte: 25-30 m.
Richtprijs: 5,60
Verpakkingseenheid: 25/1
O.a. verkrijgbaar bij: Vuurwerkland.nl

Laatst bewerkt:
Vind hem ook slecht. Hoewel ik hem dan kwa kwaliteit niet vind onderdoen aan de Thunder Flower van pro-line.
Maargoed ik vind die al zijn geld niet waard, dus deze al helemaal niet.:wink:
:bye:

maximaal gevuld ?

Is dat bij kaarsen hetzelfde als bij cakes ? ik kan me haast niet voorstellen dat dat 15 gram per shot is.
Er komt een behoorlijk klein boeket uit (maar dat kan ook aan het filmpje liggen).

Heeft maximaal gevuld voor kaarsen een andere betekenis dan bij cakes ?

ja ik denk ook dat er bij 'n kaars geen 15 gram per schot mag , want elke legale kaars heeft kleine boeketjes .
persoonlijk denk ik , dat het max 9 gram per schot is .

ja dit probeer ik in te schatten m.b.v. het formaat en de kwaliteit van de effecten van 'n candle die ik zelf had .

Ik denk dat dit gewoon 15 gram is hoor.
Omdat een candle lang en smal is, zijn de shells ook erg lang en smal. Het kruit ontbrandt hierdoor ongelijkmatig; de boeketten zijn hierdoor bijna nooit rond. (De ideale ontbranding is een bolvorm)
Het heeft dus eigenlijk niet veel zin om 15 gram in zo'n shell te stoppen, aangezien de boeketten er alleen lelijker op worden. Dus vaak zit er ook niet zoveel kruit in. Verklaard ook waarom er erg vaak een tail, of veel crackling bij zit. Men heeft buiten het boeket om genoeg kruit over, dus wordt er maar zoiets geproduceerd.

Ik denk dat dit gewoon 15 gram is hoor.
Omdat een candle lang en smal is, zijn de shells ook erg lang en smal. Het kruit ontbrandt hierdoor ongelijkmatig; de boeketten zijn hierdoor bijna nooit rond. (De ideale ontbranding is een bolvorm)
Het heeft dus eigenlijk niet veel zin om 15 gram in zo'n shell te stoppen, aangezien de boeketten er alleen lelijker op worden. Dus vaak zit er ook niet zoveel kruit in. Verklaard ook waarom er erg vaak een tail, of veel crackling bij zit. Men heeft buiten het boeket om genoeg kruit over, dus wordt er maar zoiets geproduceerd.

aah ok dat kan wel eens kloppen ja, ik hoop dat ze eens een knalkaars maken, 2 gram flash erin en een leuk klein TI-boeketje :) maarjah dat zal er vast niet van komen hier in NL :)

bedankt voor je reactie, schept wat meer duidelijkheid :):bye:

Raden jullie in tegendeel de Thundersky van Dynasty wel aan? Die heeft 10 shoten maar bevat ook minder kruit gekgenoeg. En zijn de negatieve reactie's gebasseerd op het filmpje, of hebben jullie in het echt ervaring met deze candle?

hij is leuk voor in de avond , maar voor 5,60 zeg ik zonder twijfel nee , want de boeketten waren extreem klein en bleven niet erg lang hangen .

Je kan veeol beter de Fire Balls nemen. Heeft ook 5 shots maar kost maar 3 euro. Echt een goed ding is dat.

Ik vind deze persoonlijk maar niks, o.a. vanwege het kleine effect, dat mss wel komt omdat hij nogal hoog schiet.

:wink:

Nou ik heb deze dus ook gehad en vond hem idd tegenvallen. Echt kleine boeketjes en zachte burst. Echt jammer. Koop er liever wat anders van. Maarja het is het proberen waard.

Back
Bovenaan