Drie doden bij vuurwerkexplosie Thailand

pyromaniac

VWC lid
De viering van het Chinese nieuwjaar liep in Thailand compleet uit de hand. Een vuurwerkexplosie resulteerde in drie doden en 40 gewonden.

vuurwerk.jpg

In de centraal gelegen Thaise stad Suphanburi werd groots vuurwerk afgestoken om het jaar van de draak in te luiden. Het feest werd een drama, toen al het vuurwerk dat nog gebruikt moest worden, op de grond tot ontploffing kwam. Drie mensen kwamen daarbij om het leven.

Houten daken in brand
Er vielen zo'n 40 gewonden, toen puin van het geëxplodeerde vuurwerk op een dichtbevolkte wijk terechtkwam. De honderden huizen in de wijk hebben houten daken. Autoriteiten melden dat 50 woningen in brand kwamen te staan.

Bekijk de beelden van de explosie:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...land/drie-doden-vuurwerkexplosie-thailand.xml

Je moet er niet aan denken dat dit hier ook kan gebeuren met die gemeentelijke shows die ze hier willen.

Wat een erg ongeluk, ik herken nu ook pas die letters stonden ook op een profblok dat ik dit jaar gezien heb (1,5'' 100 shots afmetingen ongeveer 45x50x50 en dan met deze letters tekst).
Maar wel wat een beeldmateriaal, die paddenstoel lijkt wel uit zo'n filmpje van een game!...

Zo'n paddestoel wolk ook echt!

Wat zou de reden zijn... kortsluiting in elektrische ontsteking? Iemand die met z'n reet op alle knoppen is gaan zitten? Hoe kan zoiets gebeuren?

Aftermath:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ben ik de enige die het ironisch vind dat de naam van de uploader 'superninjamushroom' is?

Anyway, R.I.P. :(

Op deze video zie je beter wat er gebeurt: de oorzaak lijkt te zitten in een shell die op de grond of er vlak boven uit elkaar klapt. Je kunt het zien op 00.15min...

+ YouTube Video

Die shell kan wel iets getriggert hebben ja, maar de vertraging tussen die flowerpot en de ontploffing was wel erg lang. Dat dat niet de bedoeling was is zeker, maar dat hoeft nog niet de aanleiding te zijn van die ontploffing.

Mij lijkt het eigenlijk op een massaexplosie. Een mortarburst van een grote shell die gelijk de rest triggert in een soort kettingreactie.

tering wat erg dit :shocked:

Ik vraag me af hoe dit in godsnaam gebeurd is, als het door die laag klappende shell kwam zou het toch eerder inderdaad een kettingreactie geweest moeten zijn. En als iemand op fire-all gedrukt had dan zou gewoon alles de lucht in gegaan zijn toch?

Misschien dat ze buizen heel dicht bij mekaar hadden staan, in rekken bijvoorbeeld. En dat één shell niet opsteeg en bij de klap meteen z'n buren ontstak. Aangezien ze toch wel vrij grote kalibers schoten.

vreselijke beelden!

Op het nieuws wordt inmiddels gemeld dat het gaat om 4 doden.
Vreselijk dit natuurlijk..dit zou niet mogen gebeuren!

Bah, vreselijk nieuws.
Heel erg voor de mensen die overleden zijn en omstanders.

Back
Bovenaan