Dordrecht 11-sept-2009

Open Monumentendagen Dordrecht Zaterdag 12 en zondag 13 september 2009

PERSBERICHT - Met een spectaculair optreden van illusionist Christian Farla en een vuurwerk wordt op vrijdagavond 11 september het open monumentenweekend in Dordrecht geopend. Dordrecht zet op zaterdag 12 en zondag 13 september ruim 55 opengestelde monumenten ‘op de kaart’. Speciale aandacht is er dit jaar voor de negentiende-eeuwse schil.

Opening op vrijdagavond

De bekende illusionist Christian Farla opent op vrijdag 11 september na 22.00 uur de Open Monumentendagen Dordrecht 2009 met een verrassende act, gevolgd door een kleurrijk vuurwerk op de rivier. Christian Farla speelt in zijn openingsact met het thema van de Open Monumentendagen 2009: Op de kaart.

Rond 1900
Dordrecht zet met nadruk de monumenten in de negentiende-eeuwse schil op de kaart met de tentoonstelling 'Rond 1900. Van buitenplaats tot binnenshuis' in het Hof, openstelling van enkele panden die op deze tentoonstelling uitgelicht worden èn een wandelroute door de negentiende-eeuwse schil, die begint in het Hof. In het programmaboekje is een beschrijving van deze wandelroute opgenomen. De meeste monumenten langs de wandelroute zijn uitsluitend op zaterdag opengesteld.

Open Monumenten
Bijna zestig monumenten zijn op 12 en/of 13 september te bezoeken. In het programmaboekje staat van elk monument een beschrijving met de openingstijden en eventuele activiteiten. Woonhuizen, kerken, bijzondere monumentale gebouwen en musea zijn gratis te bezoeken. In veel kerken klinkt op zaterdag orgelmuziek in het kader van de Nationale Orgeldag. Een aantal monumenten kan uitsluitend met een rondleiding bezocht worden, ook dit wordt vermeld in het gratis programmaboekje. Op het programma staan ook stadswandelingen, een kinderstadstour en tentoonstellingen.

Muzikale Monumenten
Muziek en monumenten passen uitstekend bij elkaar. Zes monumenten in de Dordtse binnenstad krijgen op zondagmiddag 13 september een muzikaal karakter met de optredens van professionele musici, die driemaal een concert van ongeveer een half uur geven. Klassieke muziek, soms verrassend gemengd met klanken uit niet-westerse landen en andere muziekstijlen, klinkt in de Grote Kerk, het Stadhuis, de Trinitatiskapel, Pictura, de Bonifatiuskerk en de Kunstkerk.

Het gratis programmaboekje met uitgebreide informatie over alle monumenten en activiteiten is vanaf eind augustus verkrijgbaar bij intree Dordrecht | VVV, Spuiboulevard 99. Informatie: www.vvvdordrecht.nl, www.bezoekdordrecht.nl, telefoon 0900-463 6888.

weet iemandt 'n straatnaam of iets dergelijks in de buurt van de schiet locatie ? , het liefst zo snel mogelijk antwoordt :p .

edit : laat maar zitten , ik zag de verwijzing naar google maps niet in de startpost van vinnie .
nu wel , heb het gevonden , dus kan vanavond weer lekker genieten .

Laatst bewerkt:
[Foto's] Dordrecht Monumenteel 2009 , geschoten door Dreamfireworks.

GroteFoto-SG4U3AYH.jpg

GroteFoto-ZTJHXT3H.jpg

GroteFoto-RRCKVCBZ.jpg

GroteFoto-3KPPTYS7.jpg

GroteFoto-LPORPDQF.jpg

GroteFoto-BFJLDXIN.jpg

GroteFoto-KJB6IQPS.jpg

GroteFoto-GFNXGPEG.jpg

GroteFoto-WHT3V7L3.jpg

GroteFoto-4ROYWQO3.jpg

GroteFoto-FG4Q6FNO.jpg

GroteFoto-QLMHIMLW.jpg

GroteFoto-6DZBDBPX.jpg

GroteFoto-3P3CZCQ7.jpg

GroteFoto-CRPAZGMM.jpg

GroteFoto-QAT7SZXC.jpg

GroteFoto-PKYDGV3Q.jpg

ik had wel een IETS betere show verwacht hoor dit ging eigelijk nergens over!
de finale en de watershells gingen dan nog wel maar verder was het niet veel!

Ik ben het volledig eens met Hotspot. Er zat zeker wat leuks tussen maar ook zeker mindere dingen. Ben beter gewend van Frits!

Beetje een gemiste kans.

Ik ben hier gister ook geweest en ik werd er nou niet echt warm of koud van.
Elke keer weer 3 shells te gelijk de lucht in, het lijkt wel een demo!
en daarbij zijn de combinatie's ook niet je van het!
Dan hebben we de finale "als je het al een finale noemt" die gaat echt nergens over!! we rammen maar 30 shells tegelijk de lucht in en we zijn er maar vanaf...pfff zooo amateuristisch!
Ik snap dat alleen niet, Frits is een paar keer naar Spanje geweest en heeft daar gezien hoe het werkt, althans dat neem ik aan.
Maarja als je op Nit Del Fog van Ricardo Caballer zegt, dat je dat ook kan, ff de bunkers leegschieten, dan spoor je in mijn ogen niet helemaal! en ben je het vak profschieter totaal niet waard!

Laatst bewerkt:
Hmm,

Ik kan me wel bij poziloc aansluiten. Vond het ook een wat mindere show, had er meer van verwacht. Misschien komt het ook wel dat ik al mijn hele leven naar de dordt shows ga op het water, maar vond het niet echt boeiend. Leuk stuk waren de salutes in z-shape, maar ik verwachte eigenlijk dan een knallende finale er meteen achter aan maar dat was niet het geval.

Was wel goed druk aan de zwijndrechtse kant, aan de camera's te zien waren er ook een hoop freaks.

mvg

Inderdaad mooie foto's van beide mannen. Ik hoorde dat de show niet zo mooi was als vorig jaar. Aan de reacties te lezen zijn meer mensen het daar mee eens. Wel jammer, hopelijk dat het volgend jaar beter uit pakt.

Back
Bovenaan