Doos romeinse kaarsen

Pauls

VWC lid
Ik kreeg vragen in het lijstjes-topic over mijn romeinse kaarsen project. Natuurlijk had ik een filmpje en ondanks dat ik normaal nooit filmpjes deel (maak er ook bijna geen), hierbij een uitzondering. Het filmpje is niet van de beste kwaliteit (camera van een telefoon), maar het laat wel zien wat voor geweld het is als je een hele doos doet in een keer!

Romeinse kaarsen waren 48 pakjes in een doos. Heb gewoon alle kaarsen losgehaald en weer in dezelfde doos gedaan. Flink hoop visco er over en was het leukste project van de avond. Totale kosten 50 euro! (48 x 1 + 2 voor visco). Hierbij een foto:

2cicu28.jpg

En het filmpje:

Veel kijkplezier!

Paul

Nice project. Hier heb ik vorig jaar de 10 shots kaarsjes voor 60. cent zie staan. Dan word zoiets maken toch wel is een idee. Verder zeker best wat werk geweest dat draad.

Nice project. Hier heb ik vorig jaar de 10 shots kaarsjes voor 60. cent zie staan. Dan word zoiets maken toch wel is een idee. Verder zeker best wat werk geweest dat draad.

Op zich valt dat wel mee, ik heb er gewoon een hoop op gedaan. Dat ontbrand met zoveel geweld dan, dat alles aan gaat. Je hoeft ze dus niet allemaal los door te lonten, maar gewoon een hoop er op knallen.

Ik heb geen euro per stuk betaald, maar dat is een prijs waarvoor iedereen ze wel kan vinden. Voor 60 cent zit je dus maar rond de 30 euro. Daar kan weinig tegenop ;). Je hoort aan de reacties wat een geweld het was!

Op zich valt dat wel mee, ik heb er gewoon een hoop op gedaan. Dat ontbrand met zoveel geweld dan, dat alles aan gaat. Je hoeft ze dus niet allemaal los door te lonten, maar gewoon een hoop er op knallen.

Ik heb geen euro per stuk betaald, maar dat is een prijs waarvoor iedereen ze wel kan vinden. Voor 60 cent zit je dus maar rond de 30 euro. Daar kan weinig tegenop ;). Je hoort aan de reacties wat een geweld het was!

dus als ik het goed begrijp kwam alles door de hitte op gang ?

Ziet er zeker mooi uit! Van welke importeur waren deze kaarsen? Ik heb ze namelijk nogal eens die net 2 meter hoog komen..

dus als ik het goed begrijp kwam alles door de hitte op gang ?

Door de hitte van de (grote) hoeveelheid visco ja. Dat brand met zo veel kracht, dat alles aan ging.

Ziet er zeker mooi uit! Van welke importeur waren deze kaarsen? Ik heb ze namelijk nogal eens die net 2 meter hoog komen..

Dit waren kaarsen van cafferata. Overigens zitten er ook wel balletjes bij die lager gingen, maar door de grote hoeveelheid merk je daar een stuk minder/niks van :). Waren goedkope en goede kaarsen, dus ik was inderdaad ook erg tevreden!

Leuk project!
Aankomend o&n in waaier vorm doen?:)

Ik weet het nog niet zo goed, ik ben bang dat dat afbreuk doet aan het verschrikkelijke geweld van alles recht naar boven ;). Daarbij is het een stuk meer werk en heb ik niet zo veel tijd. In ieder geval gaat hij dit jaar later, dit filmpje is van omstreeks 8 uur, toen het nog lekker rustig was.

Ziet er op het filmpje top uit. Leuk projectje hoor. Moet je wel de goede Romeinse kaarsen hebben.
Zoals boven al beschreven Cafferatta dus. Gaan hoger dan menig andere legale kaars.
Mijn interesse is gewekt. Dit ga ik ook uitproberen. :D
Bedankt voor het mooie filmpje. Dus gewoon een kluwen Visco er over heen draperen en aansteken?
Ben benieuwd. :p

Ik moet eerlijk zijn. Voor 50 euro vind ik dit een waardeloze project. Lijkt een beetje op een uit de kluit gewassen fontein. Misschien had je geen tijd of geen zin, maar ik denk dat het beter tot zijn recht was gekomen wanneer je de kaarsen in een W shape had gezet. Maar, dit is mijn mening.

Heb je dit met normaal blauw visco gedaan of met snellont?

Ik ken geen blauw visco, maar dit was gewoon 3mm groen visco, geen snellont dus. Het visco steekt elkaar aan, waardoor je ongeveer hetzelfde effect krijgt.

Bedankt voor het mooie filmpje. Dus gewoon een kluwen Visco er over heen draperen en aansteken?
Ben benieuwd. :p
Dat heb ik wel gedaan en ondanks dat ik twijfelde of het zou werken gaf het zo'n grote steekvlam (net niet op het filmpje), dat alles zonder problemen aan was.

Ik moet eerlijk zijn. Voor 50 euro vind ik dit een waardeloze project. Lijkt een beetje op een uit de kluit gewassen fontein. Misschien had je geen tijd of geen zin, maar ik denk dat het beter tot zijn recht was gekomen wanneer je de kaarsen in een W shape had gezet. Maar, dit is mijn mening.

Je moet niets, maar je mag vinden wat je wilt. Het geluid is goed hard, je ziet ook hoe hoog ze gaan en aan de reacties merk je wel dat het dus wel een hoop indruk maakt. Rechts kun je tijdens het filmpje een lantaarnpaal zien en hij gaat toch 2 a 3x zo hoog. Geloof me, dat is indrukwekkend.

Maar goed, wie weet dit jaar in w-shape :). 50 euro is overigens de prijs als je 48 pakjes a 1 euro koopt, ik kon voor een goed prijsje een hele doos krijgen en dan is dit een heel erg indrukwekkend project!

Ik ken geen blauw visco, maar dit was gewoon 3mm groen visco, geen snellont dus. Het visco steekt elkaar aan, waardoor je ongeveer hetzelfde effect krijgt.

Ah dat bedoel ik.
Dus gewoon over de hele doos een paar cirkels met visco naast elkaar leggen? Van buiten naar binnen?
neem niet aan dat je gewoon een bundel erop hebt gegooid? :)

Ah dat bedoel ik.
Dus gewoon over de hele doos een paar cirkels met visco naast elkaar leggen? Van buiten naar binnen?
neem niet aan dat je gewoon een bundel erop hebt gegooid? :)

Ik heb zelf stukjes van een centimer of 20 geknipt, vervolgens gezorgd dat het een beetje goed bedekte en toen gewoon een stuk lont van de buitenkant laten lopen. Door de hoeveelheid visco slaat het snel over en was het eigenlijk gewoon een steekvlam en ging alles tegelijk aan.

Baal nu wel dat ik daar geen foto van heb gemaakt :). Meeste vragen toch daarover.

Ik heb zelf stukjes van een centimer of 20 geknipt, vervolgens gezorgd dat het een beetje goed bedekte en toen gewoon een stuk lont van de buitenkant laten lopen. Door de hoeveelheid visco slaat het snel over en was het eigenlijk gewoon een steekvlam en ging alles tegelijk aan.

Baal nu wel dat ik daar geen foto van heb gemaakt :). Meeste vragen toch daarover.
Dus stroken van 20 cm over de lengte tegen de lonten van de kaarsen en dan 1 stuk visco over de breedte dat alle lengtestroken aansteekt?
Wil zoiets dit jaar ook gaan doen en als je het niet vast hoeft te maken scheelt dat veel tijd!

Dit wil ik dit jaar doen maar dan eigenlijk vanaf een brugleuning richting het water (dus een hoek van 70graden). Weet alleen niet of ik daar de tijd voor heb, want dan moet ik wel alles doorlonten.

Wat tof is dit zeg! Wel of geen tijd, dit ziet er gewoon bruut uit. Verbaas me echt wat er allemaal gedaan kan worden met een romeinsekaars. Heb je toevallig foto's van hoe je dit hebt vast gemaakt (lont etc.)?

Back
Bovenaan