Diefstal kost 8 uur papierwerk

Mauser

VWC lid
De politie laat soms zaken lopen omdat men geen zin heeft in al het papierwerk. Ter illustratie: één diefstal staat gelijk aan ongeveer acht uur papierwerk.

Korpschef Jan Stikvoort van politie Hollands Midden denkt dat agenten opzien tegen de grote stapel papierwerk. "Kijk, als je bedenkt dat iemand met alcohol op achter het stuur je zomaar even vier uur papierwerk oplevert, denk je als politieman wel twee keer na voordat je hem aanhoudt", aldus Stikvoort tegenover Panorama.

"Neem een partij vuurwerk. Als je die in beslag neemt, ben je werkelijk uren bezig met invulwerk, want ieder rotje moet geclassificeerd worden. Soms denk je dan: donder die boel weg, dan zijn we er ook vanaf."

Bron

Soms denk je dan: donder die boel weg, dan zijn we er ook vanaf.

En daarom ben ik een stortplaats begonnen in mijn achtertuin, speciaal voor de politie die inbeslaggenomen vuurwerk wil dumpen:D

Maar nu zonder gein:

Ik vind het eigenlijk belachelijk dat ze zo lui worden(zijn). Mijn buurjongens hebben het ook gehad(met legaal vuurwerk). Het werd in beslag genomen maar omdat ze zo "aardig" waren werd er geen aantekening gemaakt. Oftewel, hij neemt het mee en gaat het zelf opstoken:bonk:.

Neem een partij vuurwerk. Als je die in beslag neemt, ben je werkelijk uren bezig met invulwerk, want ieder rotje moet geclassificeerd worden. Soms denk je dan: donder die boel weg, dan zijn we er ook vanaf."

Met andere woorden we verdelen de boel binnen het corps. Dan hebben we en mooi vuurwerk + minder werk

Kost dit echt 8 uur papierwerk? Dat lijkt me een klein beetje overdone. Want dat is een gewone werkdag en het lijkt me dat dit niet helemaal klopt.
Greetzz

Daarom kan er ook makkelijk op bezuinigd worden als al die bureaucratie de deur uit gaat. Maar dat snappen mensen niet, als ze horen dat erop bezuinigd gaat worden op politie dan denkt iedereen dat morgen gelijk de criminelen feest houden in de straten.

Heb liever dat er wat de zak krijgen dan dat het 8 manuren moet kosten om een simpel proces verbaal te verwerken, want die manuren worden hoe dan ook betaald van ons inkomen. Laat ze desnoods meer patrouilleren op straat, of achter ECHTE criminelen aanzitten. Verbaasd me ook niets dat de meeste agenten tegenwoordig achter een bureau werken en niet op straat...

@tjopper, het is niet 1 persoon die eraan werkt he. Dat gaat van de ene ambtenaar naar de andere. Al die bureaucratische rompslomp met geen enkel nut en het kost alleen maar een hoop geld wat we aan veel nuttigere dingen kunnen uitgeven.

Snap best dat mensen voor eigen rechter gaan spelen.
Op je eigen veiligheid en spullen hoef je tegenwoordig niet op de corrupte politie te rekenen.
Denk dat steeds meer dat gaan inzien.

Logisch als je van simpele benamingen zoals 'nitraat', 'Nitraatbom, Nitraatklapper, Nitraatmortier (Ja die heeft in de media gestaan!)' enzovoorts ervan maakt.. Dan zijn er al snel bladeren gevuld! Ze willen het allemaal te officieel en dat eist nu hun tol. Maar goed, neem dan ontslag als je er geen zin in hebt..

Back
Bovenaan