Dichtbij.nl: GroenLinks en de strijd tegen leuke dingen

Ik zit me al een paar weken te verbijten, maar ik heb nu toch eindelijk besloten om eens iets de andere kant van het verhaal te laten horen in de discussie over het vuurwerkverbod. Op dichtbij.nl is het automatisch geplaatst; ik heb het ook bij De Telegraaf geprobeerd, maar ik heb het idee dat ze het daar niet gaan publiceren.

GroenLinks en de strijd tegen leuke dingen
REGIO | 27 december 2012 | reageer | Door thunderstruck, dichtbij-meeschrijver

ZOETERMEER - Steun GroenLinks in haar strijd tegen leuke dingen! We beginnen met vuurwerk, maar daarmee zijn we nog lang niet klaar. Wat Nederland nodig heeft, is meer regeltjes. En natuurlijk vooral meer meldpunten waar mensen lekker anoniem over elkaar kunnen zeuren. Het kan niet lang meer duren voordat roken eindelijk helemaal verboden is. Daarna kunnen we aan alcohol beginnen. En weet u wel hoeveel gewonden er jaarlijks vallen en hoeveel schade er wordt aangericht rondom voetbal? Dat schreeuwt toch om een totaalverbod!

Eén ding is duidelijk: dat vuurwerkverbod moet dus vooral niet het einddoel zijn, maar het begin! Goed, vrijwel alle overlast wordt veroorzaakt dat vuurwerk toch al verboden is. Maar we moeten toch niet willen dat door zo’n formaliteit toch nog miljoenen Nederlanders een leuke jaarwisseling kunnen vieren.

Milieuvervuiling is natuurlijk ook één van onze zorgen. Vandaar dat we voorstellen om in elke gemeente een show door professionals te laten verzorgen; want als vuurwerk door professionals wordt ontstoken, verdwijnt het negatieve effect op het milieu ook spontaan. Helaas hebben we lang niet genoeg pyrotechnici in Nederland om die honderden vuurwerkshows te organiseren, maar dan laten we toch al die winkeliers omscholen die zonder vuurwerkverkoop failliet zullen gaan? Op kosten van de staat uiteraard, en met
een beetje geluk zijn we dan over een paar jaar allemáál ambtenaar – dan komt het nog eens helemaal goed met Nederland.

GroenLinks is als linkse partij natuurlijk wel als de dood dat Nederland in een politiestaat verandert, dus wees niet bang: als de politie één van onze talloze verboden ook daadwerkelijk wil gaan handhaven, zullen we zorgen dat ze onmiddellijk wordt teruggefloten. Straffen, daar geloven we immers niet in. In een land waar drugsverslaafden drugs krijgen, en overlastgevende hangjongeren een eigen hangplek, kunnen we toch zeker ook wel zorgen dat vuurwerkcriminelen vuurwerk krijgen van de overheid?

U ziet, we hebben nog veel werk te verzetten. Maar met uw steun kunnen we ervoor zorgen dat straks niemand het nog naar zijn zin heeft en dan zijn we eindelijk met z’n allen ongelukkig. Leuk joh, dat ‘verbieden’. Het zou verboden moeten worden!

Bron

Ik vind dit een heel mooi stukje, alles staat er heel duidelijk in.
Er zou toch eens een wat grotere krant/website moeten zijn die dit soort stukjes publiciteert, en niet alleen de negatieve.

Zelfs binnen de partij zijn er leden,die het niet eens zijn met die propaganda van Arno Bonte.

Heerlijk, als dit eens in het (grote)nieuws komt....:D

Edit:

OFF-TOPIC: Als ik zo denk is dia Arno de nieuwe Geert.....

Als ik een in groen links zat (theorie) zou ik me kapot schamen aan bepaalde leden zoals arno bonte die partij is al helemaal kapot, maar het vraagt nu om een opheffing van de partij.

Back
Bovenaan