• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Di Blasio Elio] Zeus

Status
Niet open voor verdere reacties.

PyroPowerZ

VWC lid
Artikelnaam: Zeus
Aantal per verpakking: 50
Aantal in karton: 50/50
Fabrikant/Importeur: Di Blasio Elio
Kruitgewicht: 0,5gr
Prijs: 7,50
Foto: De oude versie, er is een nieuwe 2011/2012 versie met een andere doos.

maxresdefault.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zit 2,1 gram kruit in deze knaller.

Nog een foto van het doosje (bovenkant)
dscn0511.jpg

Zijkant doosje + knaller:
dettag10.jpg

(Foto's google)

Ben benieuwd naar deze knaller, nog niet veel info over deze knaller!
Dus PyroPowerZ kom maar op :)

heb ze vorig jaar ook gehad! heerlijke knal komt er vanaf. mooie rode vlam als je hem aanstrijkt! knal gaat gelijk aan megatresk. iets meer druk dat wel. maar kwaliteit is super voor elkaar! geen 1 weigeraar gehad, evenals megatresk.
Kom ze helaas zelden tegen.

Dit was overigens de versie van 2009, beetje zelfde verhaal als Cobra 6 etc kwa jaartallen volgens mij.

edit;
De huls is ook keihard. vergelijkbaar met megatresk kwa dikte edg.!

Als je hem op laminaat laat vallen klinkt net als een potlood!

Nog even over de kruitinhoud, er zit in totaal 2,1 gram kruit in deze knaller. Dat is dus de strijkkop + delay + knal, voor de knal wordt maar 0,5gram kruit gebruikt. Ik denk zelf dat er flash in deze knalller zit maar ik weet het niet zeker...
Zoals dennis0712 al zei is de huls keihard en krijg je hetzelfde geluid als een potlood als je de knaller laat vallen, net zoals bij de weco corsair en de megatresk.

100% zeker dat er flash poeder/zilverkruit gebruikt word in deze knaller.
Kijk maar na de flits als de knaller ui elkaar knalt.
Tevens kun je met 0,5 gram black poeder/ buskruit nooit zoon krachtige knal verrijken
Zoals deze knaller knalt
Sterker nog ik vermoed dat er magnalium in het kruit word gebruikt,
Gezien de luidheid en de kracht van deze knaller met maar 0,5 gram.
Zo dat was het weer even over de inhoud:wink:
Nu weer over de knaller zelf!

Ik heb deze knaller vandaag gekocht in Italië, foto en video zullen later volgen :D

In wat voor winkel heb je dat vuurwerk gekocht?
Ik ga namelijk al 14 jaar lang naar dezelfde camping in italië en ik ben nog nooit een vuurwerkwinkel tegen gekomen :O

Groetjes Stefano

in italie zijn er geen grote winkels met een groot uithangbord: vuurwerk. het zijn gewoon vaak wat kleine louche winkeltjes met wat vuurwerk als bijzaak. goed zoeken dus!

in italie zijn er geen grote winkels met een groot uithangbord: vuurwerk. het zijn gewoon vaak wat kleine louche winkeltjes met wat vuurwerk als bijzaak. goed zoeken dus!

ja de camping waar ik altijd naar toe gaat is dit jaar gesloten, dus nu gaan we naar Kroatië, hopelijk zijn daar wat vuurwerkwinkeltjes waar je leuke shellkitjes etc kan kopen.

Ik heb deze strijkers ook weten over te kopen van iemand.
Zeer goede en betrouwbare strijker, te vergelijken met de weco corsair.

Ik heb deze knallers vorig jaar gehad zijn echt goeie strijkers mooie rode vlam vooraf en daarna een heerlijke knal ongeveer te vergelijken met een chooet banger dat is echt niet mis voor de prijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan