Definitief Verslag "Bezoek Lesli vuurwerk 16-05-2012".

ylke

VWC lid
Verslag van het bezoek aan Lesli vuurwerk

Afgelopen woensdag avond 16 mei 2012 zijn Arjan (Torrr) en Marco (Ylke) namens www.vuurwerkcrew.nl afgereisd naar Lichtenvoorde voor een importeursbezoek aan Lesli vuurwerk. Daar werden wij opgewacht door Barnt, Patrick en een nieuw gezicht genaamd “Rick” die nieuw is bij Lesli vuurwerk en in de buitendienst gaat werken om hun vuurwerk te promoten. Het was een gezellige en informatieve avond.

Er is ons op deze avond veel uitgelegd, waarbij ze graag een gedeelte geheim willen houden. Een latere update volgt dus nog.

Lesli vuurwerk heeft zich versterkt op de Chinese markt door met mensen in China te werken die voor Lesli vuurwerk het gehele jaar de producten in de gaten houden middels controle en zodoende de kwaliteit hiervan te kunnen waarborgen. Iets waar Lesli vuurwerk naar streeft is dat de kwaliteit gehandhaafd blijft en zo nodig verbeterd wordt
Ook dit jaar komt Lesli vuurwerk met de nodige nieuwe producten en producten die verbeterd zijn. Wat nieuw is zal ik hieronder vermelden:

1. Er komt een nieuwe lijn genaamd "Bestseller lijn". Deze wordt samengesteld naar de wensen van de winkelier.

2. Er komen dit jaar een aantal nieuwe fluitartikelen, en het thema fluit gaat sowieso een belangrijke rol spelen in de collectie van Lesli.

3. Ook komt er een lijn met 4 cakes met ieder zijn eigen kleur : Rood, Geel, Blauw en Groen en de labels zijn geweldig, en door Barnt zelf ontworpen.

4. Tevens brengen ze een rotje op de markt genaamd: Black Stallion" die volgens Lesli ouderwetse snipper plezier moet opleveren en een knal moet gaan geven die echt op de limiet schijnt te zitten.

5. Er komt een pakket genaamd "7 wonders of the World" die zal bestaan uit 7 cakes die ieder 16 schots hebben. Volgens de heren aan tafel een toppertje.

6. Lesli komt met een aantal “Budget”cakes variërend van 9,12 en 16 schots die allemaal onder de 15 euro zullen blijven.

7. De heren van Lesli waren ook heel enthousiast over een vulkaantje genaamd Kippenvel, die geweldig moet zijn.

Lesli vuurwerk zal elk jaar trachten hun collecties te verbeteren door producten te laten vervallen of uit te breiden, hierbij vast wat nieuws omtrent de collecties.

1. De Old Dutch collectie wordt uitgebreid met 2 pijlenpakketten.

2. De Pyroshopper wordt ook uitgebreid met 2 pijlenpakketten genaamd"Gangsters en Headhunters".

3. Bij de Thunderkings komt een pakket bestaande uit 32 stuks Thunderkings waarmee ze een actie gaan doen.

4. De Royal Class collectie wordt uitgebreid met 1 nieuwe cake genaamd "Ambassador".

5. De Sensations lijn wordt enorm uitgebreid met diverse cake's met geheel nieuwe effecten.

Diverse vragen van Members aan Lesli vuurwerk, wij hebben de vragen voorgelegd en hebben op alle vragen antwoordt gehad. Sommige vragen waren dubbel maar via een ander vraagsvorm neergezet maar zal hieronder de vragen plaatsen incl. de antwoorden.

Lesli fan.
komen er dit jaar weer cake's bij Ala pontificaal?
Ja, deze zitten er weer bij.

Komen er dit jaar goede pijlenpakketten bij?
Er komen dit jaar 4/5 sets pijlenpakketten bij.
Zou het mogelijk zijn dat jullie wat meer producten bij de spookie lijn kunnen toevoegen? Weet niet zeker of dat mogelijk is met al dat gedoe rond de CE keuring en dergelijke!
Er komen Tolletjes en Fonteintjes bij.

Dikkericc.
Mijn vraag is of de vernieuwde Mc thunder qua effect weer veranderd kan worden naar de eerste Mc thunder , net zoals de big Mc thunder.Al mijn nieuw Mc thunder en big Mc thunder hadden geen Ti boeket en knalden veels te hoog , ook de knal was erg achteruit gegaan?
Waren zeer verbaasd over je vraag want er is tot op heden niets veranderd aan de MC Thunder en ook niets over bekend tot op heden.

Voor de rest vond ik de actie van de kleine thunder kings TOP ! Mijn vraag is ook voor dit jaar of die weer waar gemaakt kan worden 99 euro voor een karton was echt super. Kan ik er volgend jaar lekker 2 kartonnen van halen.
Er komt wederom weer een actie, maar prijs is niet bekend!!

Nitraat 12.
Hoe gaat Lesli met de berichten om vanuit de politiek om vuurwerk te verbieden. Zijn jullie van plan om eventuele stappen te gaan nemen voor een actie tegen een verbod?
Daar zijn ze bij Lesli vuurwerk erg druk mee bezig en voornamelijk de heer L. Groeneveld als voorzitter van de branche vereniging van Importeurs. Hij heeft contact met de overheid en de oogartsen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

3XH.
Wat mij opviel dit jaar waren verschillende dingen..
De Te dure Lesli gooide de prijs na beneden!
HULDE VOOR LESLI! (werd ook wel tijd )
Maar ook dit jaar kwamen jullie met Budget cake's
Neem de Straat baas en de Pontificaal.
De straat baas was op de Demo geniaal..
Echter bleek deze op oudejaar avond een stuk minder te presteren..
Sterker nog.. ik vond de straat baas zijn geld niet waard..
zijn jullie bekend met dit probleem?
Of is dit bewust mooier voorgeschoteld dan de werkelijkheid?
En wat gaan jullie er aan doen?
Dit probleem was bekend bij Lesli en wat ze hier aan gaan doen is de controle hierop beter uitvoeren. Dat dit probleem is ontstaan is dat de leverancier in China zo’n grote order hiervan had gekregen en dat in kort tijdsbestek had moeten maken zodat de kwaliteit daar door onder heeft geleden, iets wat zeker dit jaar niet zal voorkomen meer met betrekking van de straatbaas.Overigens, Lesli doet haar best om prijzen laag te houden. (o.a. door vroeg en groot in te kopen) Maar de verwachting is dat prijzen nog flink gaan stijgen de komende jaren. Personeelskosten en transportkosten schieten omhoog in China.

Neem de Pontificaal..
Een heerlijke cake (op de demo)..
Op oudejaar avond heb ik er niet van kunnen genieten..
Ik (en vele anderen met mij) kregen een zeer slechte vervangende Duitse pot!
Wat gaan jullie er aan doen om dit in de toekomst te voorkomen?
Zoals je eerder in het verslag heb gelezen hebben wij een extra persoon aangenomen in China die zich bezig houdt de productie proces en moet waarborgen dat de kwaliteit gehandhaafd blijft. Maar dat je een slechte vervanger heb gehad ligt niet aan Lesli vuurwerk maar aan de winkelier, Lesli vuurwerk spreekt met de winkelier van te voren af, mocht het voorkomen dat er een product is uitverkocht dat deze minimaal gelijkwaardig dient worden te vervangen.Lesli levert altijd de producten uit in volgorde van binnenkomst. Dus als een klant op 25 december bestelt voor levering 30 december dan heeft deze klant voorrang op een klant die op 28 december bestelt voor 29 december.

En gaan jullie de Trant met prijs verlagingen door zetten?
Nee, dit jaar blijven de prijzen gelijk waardig maar in de toekomst zullen de prijzen gaan stijgen ivm duurdere productie en transporten.
Ik weet ook niet of het een Keuze van Lesli vuurwerk is geweest maar...
Waarom is er gekozen om bij de Boerenbond/Welkoop geen Gratis vuurwerk meer te geven?
Ook de prijs verlagingen... maar moet dat ten kosten gaan van het gratis vuurwerk?
En wat gaat Lesli hier aan doen?
Mij heeft het tegen gehouden om te bestellen..
Waarom bestellen als ik het de laatste 3 dagen toch gewoon kan kopen? voor gratis vuurwerk hoeft de klant het niet meer te doen..
Dit is een besluit van Boerenbond/Welkoop en daar heeft Lesli vuurwerk geen inspraak in.
Het heeft er in ieder geval mee te maken dat Boerenbond/Welkoop de koper tijdens de verkoopdagen even belangrijk vindt als de koper die in de voorverkoop koopt en het voordeel wil verdelen onder beide kopers.

Ook vond ik de open dag een goed initiatief..
Gaan jullie dit in de toekomst vaker doen?
Of was dit een 1 malige promotie dag?
Nee, zeker geen eenmalige promotie dag. Wij van Lesli vuurwerk hebben ook hiervan erg genoten en hebben jullie tijdens die dag beloofd dat we in 2013 weer een opendag zullen organiseren. Dit zullen we zeker nakomen onder het motto “Beloofd is Beloofd”.

Lesli had/heeft ooi de toffe lola scream pijl gehad, met gouden regen boeket..
Ik mis deze enorm..!!!
Deze pijl had zoon grandioos mooie fluit toon..
Waar is deze pijl gebleven?
Kort en krachtig antwoordt: komt waarschijnlijk eens terug.

Ik vraag jullie of jullie AUB wat flash in jullie pijlen willen stoppen:
Ik vind jullie pijlen erg matig vergeleken andere pijlen.
En met de Moon Walkers Bewijzen jullie dat het wel kan!
Komt in orde!!!

Ilvann.
Ik wil wel eens horen hoe het nou kan waarom er op een demo producten beter presteren dan op de oudejaarsavond als je ze uit de winkel hebt gehaald. Enkele producten zagen er echt geweldig uit op de demo maar in de straat presteerden ze gewoon zwaar slecht. Hierdoor voelde ik me nogal gena...
Het lijkt mij dat je, als vuurwerkimporteur zijnde, zoiets niet moet willen. Ik zou dus wel wil horen of ze er 1. er van bewust zijn dat dit is gebeurd en misschien weten waarom, en 2. hoe ze dat in de toekomst gaan bestrijden.
Beste Ilvann, ik hoop dat jouw vraag beantwoordt in ons antwoordt die wij aan 3XH hebben gegeven. We zullen er alles aan doen om dit in de toekomst uit te sluiten, maar ook kunnen wij niet alles uitsluiten.

Vuurwerkfreak.
Ik zou graag willen weten of er meer potten van onder de 25 euro gaan komen, en of de bestaande potten (verder) in prijs verlaagt gaan worden? (dat vond ik bij jullie afgelopen jaar erg goed, maar ik vind dat er nog steeds te veel overpriced producten zijn...)
Ja, zie punt 7 in nieuwe producten.

Bozem.
Misschien dat ik een concreet antwoord gemist heb, maar wat ik me afvraag is waarom Lesli afgelopen jaar hun assortiment helemaal omgegooid hebben. Te denken aan de splitsing van de N-G lijn en natuurlijk de bijgekomen lijnen. Was hier een specifieke reden voor of was het een probeersel?
Heel bewust gedaan,reden: meer maatwerk naar de klanten toe en kan in de folder verschillende lijnen worden verwerkt.

Verder kom ik ook even terug op de Toffe Lola pijlen. Heb ze enkele jaren geleden gekocht uit een restpartijtje, mooie gil, al was de officiële prijs veel te hoog! Iets dergelijks als deze pijlen zou ik graag terug zien. Evenals (betaalbare) losse pijlen zou een leuke optie zijn. Waaronder ik dus zeker niet versta een flutpijl van ruim 8 euro met een *&^% uitwerking prijs veel te hoog! Iets dergelijks als deze pijlen zou ik graag terug zien. Evenals (betaalbare) losse pijlen zou een leuke optie zijn. Waaronder ik dus zeker niet versta een flutpijl van ruim 8 euro met een *&^% uitwerking
Hierin zullen we je moeten teleurstellen, die komt niet.

Tristan.
Ik heb ook een vraag:
Met de opendag afgelopen jaar bij jullie was er ook een Brainstorm sessie.
Er waren o.a. nieuwe effecten voor cakes, maar ook snipperende rotjes zoals vroeger. En hier gingen jullie mee aan de slag.
Maar er waren ook dingen hoe we vuurwerk positiever in de media kunnen krijgen.
Welke ideeën zijn er werkelijk doorgevoerd en waar wordt nu nog aan gewerkt?
Goede vraag, de brainstormsessie is voor ons heel interessant geweest en het proces van ontwikkelen duurt nog voort. Ideeën moeten toch worden geëvolueerd worden zowel hier als in China maar we zijn er echt mee bezig. 1 product hebben we dit jaar naar aanleiding van de brainstormsessie al ontwikkeld en dat is het rotje wat versnipperd genaamd ‘Black Stallion”. Wij zullen jullie uiteraard op de hoogte houden via VWC hoe dit zich allemaal verder ontwikkeld.

Heartworm.
Komt er in 2012 een I-shape rookcake op de markt van Lesli?
Nee, die komt er niet.

Binkenparade.
nou ik ben wel benieuwd naar de prijzen aankomend jaar
ik hoor dat de meest importeurs weer duurder worden door
de kosten Ce enz. en dat China ook steeds duurder word
of word de kwaliteit dan minder ????
Prijzen dit jaar hetzelfde, stijgen in de toekomst maar de kwaliteit blijft gehandhaafd iets waar wij(Lesli vuurwerk) naar streven.

Jupilerfreak.
Of een grote crackling fontein met gekleurde rook?
Nee, die komt er niet.

Pyrosteen.
Een setje singleshots met gekleurde mines en/of tails lijkt me wel grappig, wordt hier eigenlijk wel eens over nagedacht?
Nee, maar het idee is goed en mooi om mee aan de slag te gaan. Misschien iets voor volgend jaar.

Hierbij hoop ik dat Lesli vuurwerk jullie vragen goed beantwoordt heb en wij bedanken namens www.vuurwerkcrew.nl Lesli vuurwerk voor de tijd en moeite die ze hebben genomen om ons te ontvangen.

Mooi verslag, complimenten. Leest lekker weg. En mooi geschreven en terug te lezen dat de vragen die door ons op VWC gesteld worden, ook overzichtelijk, eerlijk en netjes beantwoord worden.
Zo moet een bezoek verlopen en omschreven worden, super!!!

Wouw wouw wouw!
Wat een open en eerlijkheid van Lesli vuurwerk.
Dat waardeer ik ook tenzeerste!
Geweldig hoe diep Lesli op de vragen in is gegaan.
Ik heb duidelijk antwoord terug gekregen.
Mijn dank daarvoor is groot.
Prima zo.
Ik ben benieuwd hoe het dit jaar zal lopen.
En die tolle lola pijl.. KOM MAAR OP!:D

Nou zeg, ze hebben jullie wel laten schrijvem daar.
Flink wat pennen leeg gegaan :p

Lesli is wel openhartig, veel/alle vragen zijn beantwoord echt top!
Ben benieuwd naar alle nieuwe producten, en ook vooral naar de 'snipperende!' rotjes de ‘Black Stallion'

Ga het morgen nog eens lezen, is het is al laat.
In iedergeval Hulde voor Lesli!

zo das een flinke lap tekst! Lesli geeft (weer) een flinke kijk in de keuken, er is erg openhartig gereageerd op de vragen :) jammer dat er dit jaar geen leden dag is, ben erg benieuwd naar de nieuwe producten!

Zoals je eerder in het verslag heb gelezen hebben wij een extra persoon aangenomen in China die zich bezig houdt de productie proces en moet waarborgen dat de kwaliteit gehandhaafd blijft. Maar dat je een slechte vervanger heb gehad ligt niet aan Lesli vuurwerk maar aan de winkelier, Lesli vuurwerk spreekt met de winkelier van te voren af, mocht het voorkomen dat er een product is uitverkocht dat deze minimaal gelijkwaardig dient worden te vervangen.Lesli levert altijd de producten uit in volgorde van binnenkomst. Dus als een klant op 25 december bestelt voor levering 30 december dan heeft deze klant voorrang op een klant die op 28 december bestelt voor 29 december.

In de winkel waar ik mijn Pontificaal ophaalde (ik had geluk dat ik hem wel had), kreeg ik te horen dat de importeur bepaalde welke cake als alternatief werd geboden. Dat lijkt mij ook logisch, want zij moeten de vervangende artikelen uitleveren.
De winkelier was het er echter niet mee eens en gaf mensen een andere pot mee, maar het is dus weldegelijk Lesli die bepaald wat er uitgeleverd wordt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed helder verslag, toch heb ik er een hard hoofd in dat Lesli alles zal waarmaken wat ze beweren.

Goed helder verslag, toch heb ik er een hard hoofd in dat Lesli alles zal waarmaken wat ze beweren.

Hoeft ook niet.
Lesli laat nu duidelijk zien dat ze er iig wat mee doen.
Ook geven ze meer of min aan dat de het roer volidig hebben om gegooit en meer na ons liefhebbers te luisteren.'
Tuurlijk zal niet alles wat ze beloven waar gemaakt kunnen worden.
Maar ze doen hun best en dat is ooit wel eens anders geweest bij Lesli vuurwerk..
Ik vind dat ze de goede kant op gaan.
De toekomst zal het uit weizen.
Al vind ik de Openheid die Lesli Vuurwerk aan ons geeft al een geweldig grote verbetering!

Dat is nog eens een verslag, leuk om te lezen hoor :wink:

Goed om te horen/lezen dat ze serieus lijken om te gaan met de gemaakte fouten (zoals de uitwerkingen op demo die beter waren) en dat ze er alles aan willen doen om de kwaliteit te verbeteren en dit soort fouten in de toekomst te voorkomen. Daarnaast wordt ik wel blij van al die berichten over de nieuwe producten. Ze wekken zeker mij interesse. We wachten af of ze alles gaan waarmaken... Ben benieuwd.

Inderdaad helamaal top! schitterend verslag! ze beantwoorden de vragen mooi, en er komen naar mijn mening ook schitterende producten bij! maar wat dat snipperrotje betreft: eerst zien, dan geloven!

Prachtig geschreven verslag! Toch maak ik me zorgen om:

Lesli doet haar best om prijzen laag te houden. (o.a. door vroeg en groot in te kopen) Maar de verwachting is dat prijzen nog flink gaan stijgen de komende jaren. Personeelskosten en transportkosten schieten omhoog in China.

tel daar de btw verhoging van 2% bij op en we gaan dit jaar wéér meer betalen voor onze geliefde hobby

Bedankt voor het verslag Marco, ziet er weer top uit.
Klinkt allemaal perfect, ben nu dan ook zeer benieuwd naar de nieuwe producten.

Prima verslag weer Marco.. bedankt voor de moeite weer!
De mannen van Lesli geven een mooi kijkje in de keuken en ik ben dan ook zeer benieuwd waarmee ze komen!

Lesli bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag! :thumbsup:
Fijn om te horen dat er nog meer budgetcakes gaan komen! :D
Kan niet wachten op de nieuwe producten, neem aan dat ze richting september bekend worden gemaakt?

Bedankt voor het verslag. Fijn hoe Lesli toch de moeite neemt om alle vragen te beantwoorden op zeer duidelijke en verhelderende wijze.

Back
Bovenaan