DEFINITIEF: Geen verbod op vuurwerk afsteken

sharkyboy

VWC lid
Geen verbod op vuurwerk afsteken
DEN HAAG - Er komt geen verbod op het afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling.

Voor een dergelijk verbod is onvoldoende draagvlak in de samenleving, schrijft staatssecretaris Joop Atsma van Infrastructuur en Milieu donderdag aan de Tweede Kamer.
Atsma: ''Vuurwerk hoort bij Oud en Nieuw en zolang het verantwoord wordt gebruikt, beleven veel mensen er plezier aan. Het kabinet ziet op dit moment geen reden om dit standpunt te herzien en een vuurwerkverbod voor consumenten in te stellen.’’
Uit onderzoek in opdracht van Atsma blijkt dat 50 procent van de ondervraagden voor het afsteken van vuurwerk is tijdens de jaarwisseling, terwijl 49 procent er negatief over is.

bron: http://www.nu.nl/binnenland/2857646/geen-verbod-vuurwerk-afsteken.html

Goed bericht, alleen zet ik nog wel mijn vraagtekens bij de percentages die uit dit onderzoek zijn gekomen, want hoeveel en welke mensen zijn er precies ondervraagd ??
maar eigenlijk moeten we geen eens naar een antwoordt zoeken maar de uitslag gewoon koesteren :)

Dit is heel goed nieuws. Het kan niet zo zijn dat de vrijheid van de mensen wordt ingeperkt alleen omdat een gedeelte van de samenleving toevallig niet zo van de traditie houdt. Daarom moeten we ook de koran niet verbieden en dat soort dingen. Vrijheid geldt voor iedereen, ook voor mensen met wie je het niet eens bent. Leven en laten leven!

kijk das lekker nieuws na een dag werken :)

Atsma: ''Vuurwerk hoort bij Oud en Nieuw en zolang het verantwoord wordt gebruikt, beleven veel mensen er plezier aan.

kan er dan geen voorstel ingediend worden om de voorlichting te verbeteren?

Dit staat in de Telegraaf:

DEN HAAG - Er komt geen verbod op het afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling. Voor een dergelijk verbod is onvoldoende draagvlak in de samenleving, schrijft staatssecretaris Joop Atsma van Infrastructuur en Milieu donderdag aan de Tweede Kamer.

Atsma: „Vuurwerk hoort bij oud en nieuw en zolang het verantwoord wordt gebruikt, beleven veel mensen er plezier aan. Het kabinet ziet op dit moment geen reden om dit standpunt te herzien en een vuurwerkverbod voor consumenten in te stellen.”

Uit onderzoek in opdracht van Atsma blijkt dat 50 procent van de ondervraagden voor het afsteken van vuurwerk is tijdens de jaarwisseling, terwijl 49 procent er negatief over is. Maar 59 procent vindt wel dat het mogelijk moet blijven om vuurwerk af te steken tijdens oudejaarsnacht.

Begin dit jaar pleitten de burgemeesters van de vier grote steden voor een alternatief voor de vuurwerktraditie. Later volgde een hoorzitting in de Tweede Kamer over het onderwerp. En GroenLinks nam een vuurwerkverbod onlangs nog op in het verkiezingsprogramma.

Gemeentes kunnen tijdens de jaarwisseling wel gaan experimenteren met georganiseerde vuurwerkshows. Daardoor zou overlast beperkt kunnen worden tijdens de viering van oud en nieuw.

prachtig! ze hebben het gewoon zo lang toegestaan dat er nu geen verbieden meer aan is. het gezeur zal echter altijd blijven maar nu hebben we zekerheid!

Zeer goed nieuws! Ik vraag me alleen af of er nog een jaar gaat komen dat dit niet in het nieuws gaat komen. Ik ben bang dat er een jaar gaat komen dat de regering er anders over gaat denken.....
Hopelijk is dat nog ver weg:-)

Theking

Alle negatieve posts in de verbod topics hebben meestal veel thanks.
Fantastisch en realistisch nieuws dit, ik stel voor om de blije reacties maar eens een bedankje te geven.
Vind het persoonlijk leuker dit soort berichten te lezen dan dat gezwam in al die andere verbods topics, maakt em dag goed is wat mij betreft een bedankje waard!!

Dat was toen,dit is nu,:) En die reacties waren grotendeels terecht,gaat om de emotie er achter! Maar vooruit een bedankje.

prachtig! ze hebben het gewoon zo lang toegestaan dat er nu geen verbieden meer aan is. het gezeur zal echter altijd blijven maar nu hebben we zekerheid!

ik snap dat je het zegt, en we hebben voorlopig ff geen gezeur , maar je weet niet wat het komende seizoen gaat brengen .
je weet dat er in die maanden behoorlijk wat af word geknoeid .
dus hou toch maar een slag om de arm .want dadelijk gebeurt er wel een groot ongeluk waar door men wel gaat denken aan een verbod .
kijk wat is zeg is sterk uitvergroot , maar hou voor nu met 10 of 20% een slag om de arm als je snapt wat ik bedoel .

ik begrijp je helemaal. het vuurwerk staat uiteraard wel onder druk want als er weer een vuurwerkramp komt of iets dergelijks dan is het helemaal voorbij ben ik bang. maargoed ze doen maar in die laatste maanden. we weten hoe de meerderheid er over denkt.

Dat was toen,dit is nu,:) En die reacties waren grotendeels terecht,gaat om de emotie er achter! Maar vooruit een bedankje.

Hoho ik ben geen youtube-thumbsup-hoertje, ik heb het over alle mooie reacties!
Maakt mijn dag mooier dan het negatieve nieuws en reacties hierop, voorderest heb je helemaal gelijk!

Back
Bovenaan