De vele negatieve berichten

Ik vind het een beetje jammer dat er de laatste tijd veel negatieve berichten uit de media op het forum worden geplaatst.
Vaak zijn de berichten ook nog zo krom dat het nergens op slaat.
Zou het niet beter zijn om deze berichten niet meer te plaatsten?

Ik vind dat je gelijk hebt maar: als ze berichten maken VUURWERK VERBOD OMDAT DE HONDEN GEEN VUURWERK KAN AFSTEKEN EN DAT IS ZIELIG word gepost dan snap je dat mensen negatief gaan doen.

Maar sommige berichten kunnen positief zijn ookal word er wat negatiefs voor ons gemaakt zolang de mening maar goed onderbouwt is.

Zodat we niet meer weten wat er aan bespeling van de publieke opinie plaatsvindt?

Inderdaad het is belangrijk dat we hiervan op de hoogte blijven. Verder vind ik het jammer dat rene_vuurwerk zich irriteerd aan de negatieve topics, maar zelf wel in elk topic loopt te zeiken.

Misschien wel een kleine matiging er op; Dus zorgen dat het enigszins in verhouding blijft met positief nieuws. Maar het compleet uitbannen is naar mijn mening niet relevant..

Ik vind het een beetje jammer dat er de laatste tijd veel negatieve berichten uit de media op het forum worden geplaatst.
Vaak zijn de berichten ook nog zo krom dat het nergens op slaat.
Zou het niet beter zijn om deze berichten niet meer te plaatsten?

Ik vindt dat je dit goed beantwoordt, het zijn inderdaad heel veel negatiefe berichten en ik moet eerlijk zeggen dat ik ze zelf ook plaats met als uitgangspunt dat men ziet hoe er met vuurwerk wordt om gegaan.
Maar dat vuurwerk op zo'n manier belicht wordt als kwaad is overduidelijk veel en ik denk dat we deze posten minder op het forum moeten gaan plaatsen en dat we ons met de leuke kanten van het vuurwerk moeten bezig houden.

Het is tenslotte onze hobby en die zullen we moeten beschermen om het in een goed daglicht te zetten, kortom ik ben het met je eens.
Maar we mogen ook niet de werkelijkheid uit het oog verliezen en ons afsluiten van wat er gebeurt in de buitenwereld.

Ik kan onze hobby alleen beschermen als ik op de hoogte ben van de foutieve informatie die via de media wordt verspreid, en het negatieve beeld wat daarmee wordt opgeroepen.

Ik heb vandaag nog middels feiten de mening geprobeerd te neutraliseren van iemand die anti-vuurwerk is en behoorlijk furieus werd door al die negatieve mediaberichten. Ik moet wel weten wát er gezegd is om die negatief gekleurde disinfo effectief te ontkrachten dmv valide kennis.

Ik lees die berichten vooral hier op VWC. Krijg ik dat nieuws hier meer mee, dan zal ik het elders moeten en gaan halen.

Negatief nieuws moet ook gewoon gepost worden, zodat wij het juist weer kunnen verwerpen. Geloof me, 99% van al het negatieve vuurwerknieuws bevat drogredenen wat betreft argumentatie. Dit kunnen wij makkelijk verwerpen als echte vuurwerk liefhebbers.. En dat kan je beter doen dan het negatieve nieuws verdoezelen, toch?

We leven niet in een dictatuur waar alleen positief nieuws naar buiten gebracht mag worden. Er is nou eenmaal veel negatief nieuws. Maar daar moet je je eigen feest niet door laten verstoren.

vuurwerk is natuurlijk heel erg aan de maand december gebonden... juist in deze periode krijg je vuurwerk in het nieuws terwijl er in de andere maanden (tenzij het écht nieuwswaardig is)helemaal geen nieuws berichten over vuurwerk zijn. (m.u.v. de huis aan huis krantjes over de plaatselijke kermis) ook de politie is nu actief op jacht naar het illegale vuurwerk het is een beetje een optel som. en dat we er nu even last van hebben... tja so be it...

even voor de vergelijking een niet voetbal liefhebber heeft het om de 2 jaar ook een maand lang zwaar. dan zijn het alleen maar voetbalberichten die het nieuws en de tv programma's vullen.

Elk gerelateerd nieuws hoort thuis op het forum. Het niet plaatsen is zoiets als je handen voor je ogen houden als je huis in de brand staat. Feit is dat onze hobby vaak onder vuur staat. Ik word, net als jullie, meestal niet vrolijk van de berichten met een gekleurde of vooringenomen schrijfstijl. Er zijn nu eenmaal problemen die opgelost moeten worden, maar een goede discussie begint met een sterke basis. Feiten en respect vormen een soort beginsel. En daar gaat het helaas al mis.

Zelfs als een artikel, column of item wordt gebaseerd op een feit, is de verleiding erg groot om de populaire zijde van de discussie te zoeken. Mensen houden van sensatie en lezen liever over "gedonder met zwaar vuurwerk" of een "vondst van 200 nitraatbommen!". Dat verkoopt beter en daar moet de media (zeker in crisistijd) het gewoon van hebben.

Wel moet ik zeggen dat ik anders omga met de media sinds ik zelf met ze in de weer ben geweest. Ik heb geleerd dat deelnemen aan een discussie of debat niet altijd opportuun is. Kom ik even terug op het beginsel van respect en feiten. Ik heb zelden fatsoenlijk het woord gekregen, maar werd structureel in het gedaagdenbankje geduwd. Daarna ben je schietschijf voor iedere hersenscheet van de interviewer of opponent. Ik zoek daarom tegenwoordig meer mijn heil in de luwte. Met een rotsvast vertrouwen dat er ook voldoende mensen moeten zijn die WEL graag een eigen mening willen vormen over onderwerpen als deze. Als die groep groeit, ontstaat hopelijk een situatie waarin we fatsoenlijk en met respect kunnen werken aan oplossingen. Tot die tijd ga ik geen interview of gesprek met journalisten meer aan.

Maar dit terzijde. Ik vind dat de berichten, hoe negatief ook, wel vermeld moeten worden. Het is belangrijk te weten wat er speelt ook al hoef je niet deel te nemen aan een discussie omtrent het onderwerp.

Cameo

Ok duidelijk.

Misschien stoor ik me er wel teveel aan,en zie ik de andere kant er dan niet van.
Thnx all voor jullie mening.

Kan de gehele media sectie niet uitgesloten worden van "nieuwe berichten."
Zodat deze niet elke keer verschijnen als ze geplaatst word of er op gereageerd word? Zo kan je er zelf voor kiezen of je het wil lezen of niet..

In plaats van ons isoleren van de media kunnen we beter berichten opsturen die al die onzin weerleggen vind ik.

De laatste tijd? (de laatste paar jaren bedoel je!)
Kan er zelf ook boos om worden dat legaal vuurwerk gevaarlijk word genoemd, wat moeten de importeurs van die producten wel niet denken?
Ik snap dat illegaal vuurwerk iemand zwaar zou kunnen verwonden, maar probeer het dan alsjeblieft niet te vergelijken met legaal vuurwerk!:angry:
Ben zelf aan het proberen om de media te negeren, omdat ze toch alleen maar zooi over vuurwerk uitkramen...:cry:

Ik vind dat die nieuwsberichten gewoon geplaatst moeten worden, het heeft immers met vuurwerk te maken.
Dezelfde kliek berichten steeds in zulke topics daar word ik wel een beetje moe van.

Elk jaar is hetzelfde,de media zoekt sensatie(het is december zullen de thema vuurwerk erbij halen en dan dikken we het aan want het scoort dat denken ze)
En zie dan hele foute berichten erover,zelfs stukken die NIET op waarheid is berust.
Neem die berichten ook niet meer serieus het is alleen maar om een krantje te vullen.
Ps mooi verwoord cameo.

Misschien is dit idee al gepost, maar wat dacht men hier van een samenvattingstopic van negatieve vuurwerk berichten? Of tenminste van al die vangsten. Wordt er gestoord van dat de hele pagina Zoekresultaten als ik Nieuwe berichten typ vol staat met, dit gevangen, dat gevangen, totaal geen nieuwswaarde in mijn ogen.

Eerlijk gezegd, het nieuws stopt pas als we al die ********ken pakken die onze hobby ten schande maken. Die zijn diegenen die het pas echt verzieken elke keer weer.

René heeft mij om een reactie verzocht, omdat een thanks alleen niet volstond. Dat beschouw ik dus maar als een uitnodiging om mijn thanks toe te lichten.

Ja René, ik erken het gevoel dat er dit jaar erg veel gezeik is in de media. En dat stoort mij ook enorm. Maar dat is niet alleen op vuurwerkvlak zo, maar ook mbt sport, financiën, werkgelegenheid, rampen en noem maar op. Denk dat het bij een periode van economische teruggang en een rechts kabinet hoort.

Maar nee, ik sta nog steeds niet achter het censureren van (negatieve) berichten. Ik ben nog steeds voor het aangaan van dialogen, het neutraliseren van de negatieve stigmatiserende verhalen en in voor een goede discussie. Alleen niet via de landelijke media, want die zijn ****s. Dus zijn fora geschiktere media om de discussie aan te gaan.

Kortom: ja, ik sta achter jou uitspraak dat de negatieve berichten irritant zijn en het sfeervolle gevoel verzieken, maar nee ik ben niet voor censuur.

:bye:

Back
Bovenaan