Controle na vuurwerkknallen in Zierikzee

Lev-he

VWC lid
ZIERIKZEE - Nadat maandagochtend voor de tweede keer sinds enkele dagen aangifte werd gedaan van het afsteken van vuurwerk in Poortambacht in Zierikzee, is de politie controles gaan uitvoeren in deze wijk.
De actie is vooral gericht op middelbare scholieren, die gesommeerd worden de inhoud van hun schooltassen te tonen.

Rond elf uur maandagochtend waren er harde vuurwerknallen te horen in de Wielingenstraat. Donderdagavond rond 21.30 uur werd Poortambacht op meerdere plekken opgeschrikt door zwaar vuurwerk. De aangiften kwamen toen eveneens uit de Wielingenstraat, maar ook van inwoners aan het Zeesterpad, Speelmansplaat en Vlakestraat.

Bron

Aangifte doen van vroegtijdig afsteken van vuurwerk of omdat er wat anders aan de hand is? Als ze je auto aan het openbreken zijn moet je drie keer bellen of bij geluidsoverlast door harde muziek duurt het tijden voordat er eens een agent langs komt. Ik kan mij voorstellen dat dat een knal verontrustend is, maar is dat erger dan de dingen die ik benoemde?

Misschien dat men voor de vorm even een paar extra rondjes gaat rijden, maar het zou bizar zijn als er extra controles komen voor wat vuurwerk. Maar goed, ook de politie moet bezuinigen. Dus door voor futiliteiten uit te rukken, kunnen ze aantonen dat ze ontzien moeten worden van bezuinigingen want aanwezigheid is noodzakelijk. Slim je eigen "werkgelegenheid" creëren.

Goed te merken dat er in een stadje als Zierikzee een heel ander referentiekader is dan een stad als Den Haag of Rotterdam. En dat sommigen dingen landelijk hetzelfde werken...

Geloof mij Jupilerfreak, hier was veel gezeur voor nodig.
Ze gaan echt niet controleren na een of twee knallen.
Ik was afgelopen weekend in Zierikzee en de knallen waren de hele avond door te horen.
Dan komen ze pas in actie. Wat ook begrijpelijk is.

In dat geval is het meer dan begrijpelijk. Maar dat er een officiele aangifte voor nodig is. Dat vind ik dan wel bizar zeg!

Back
Bovenaan