Consumentenvuurwerk met productiefouten - 2016 / 2017

VWBE

VWC lid
Had jij consumentencakes met klappers in de tube?
Bombettes die opstijgen maar niet knallen?
Verkeerde cakes in het karton?
Vuurpijlen die knallen op de grond?
Fonteinen die ontploffen?
Andere productiefouten?

Post het dan hier.

In Shock/ Salute Cake uit 2012... Knalde 2 meter naast me uit elkaar, bombette tegen mn bovenbeen aan.

Flash of the Gods viel 5 keer uit.......... Lekker systeem.
Transbomber 1 viel 2 keer uit de ander ging in 1 keer.

Cruel Traction

Erg mooi, grote heldere effecten en mooie salvos maar bij die van mij hield de 1e cake er helaas halverwege mee op, alles uit de doos moeten halen en in 2 delen afsteken. Blijft vuurwerk dus kan een keer gebeuren, wel jammer natuurlijk.

Turn on the heat en stormchaser, beide Wolff Underground, vlogen allemaal in de fik na het schieten. Beetje jammer.

Stormchaser van underground ging erg laag!
The fan van vuurwerktotaal klapte op de grond met de laatste rij.
Youth spring van witte vuurwerk vloog fors in brand.
Beroertjes van witte vuurwerk had sterren, geen harde knal en de bombettes vlogen alle kanten op waaronder erg laag.
Elfworld van witte vuurwerk ontplofte laag en deels op de grond.
King coronation van witte vuurwerk schoot ook alle kanten op ipv recht omhoog en had ook geen grote boeketten.

Veel problemen gehad met het spul van witte vuurwerk.. zogoed als alles van dat merk deed gevaarlijk.

Verder heb ik een boel leuke cakes en boxen afgestoken die prima deden wat ze moesten doen!

Evolution Fireworks - Fairytail Assortiment [Ass.]

Pffffff....... Hier heb ik wel even stres van gehad.
Ik had de 2015 Batch.. Ik wist dat ze laag kwamen maar niet dat ze uit elkaar klappen.
Nr 1 begon goed.. maar na een paar schoten kwamen de bombettes niet hoger als 2 meter..daarna klapte de Cake helemaal uit elkaar en vloog alles in het rond.. (gelukkig allemaal een vuurwerkbril op..)
De volgende (ik weet niet welk nummer) deed het goed.. echt waanzinnige grote boeketten. Ik wist dat ze tot op de grond kwamen maar in het echt in de straat is het toch wel schrikken..
De volgende was dezelfde cake als hierboven in het filmpje..en die ging goed.
De volgende cake begon gelijk alles te schieten tot 2 a 3 meter hoogte en klapte daarna ook uit elkaar.
(staat op film)
De andere 2 cakes(2 en 3) heb ik nog want ik durf deze niet meer te schieten..
Ben benieuwd of er nog anderen zijn met deze ervaring van Batch 2015

Moet wel eerlijk zeggen dat als ze de lucht ingaan ze echt mega zijn..

Gewoon alles is dit jaar afgegaan bij mij zoals het hoort.

Enige puntje van kritiek was dat mijn detonation box bij Cake 4 ineens heel langzaam ging. Maar na rij 3 liep die weer als een trein door.

Voor de rest is alles goed af gegaan!

Raw wistlher hield er na 6 schoten mee op. En in de zena mayhem had ik twee keer cake 1 en geen cake 3.

Voor de rest liep t lekker.

Dit jaar ging ook alles perfect op de spsrkling snow van orange label na, die viel dit jaar voor het eerst sinds jaren erg tegen, het kan zijn dat ik een slechte versie had, of dat de productie dit jaar gewoon minder was

Ik had een happy tuinder q van Evolution die niet deed wat die moest doen. Meer een soort salvo's van kleine goud bouquetjes, Geen crackling mines geen at once en geen harde knallen.

Hff hardstyle box twee x cake nummer 4 erin. Verder de evolution spectacle show 120 bouwjaar 2015 boeketten kwamen te laag

Enige puntje van kritiek was dat mijn detonation box bij Cake 4 ineens heel langzaam ging. Maar na rij 3 liep die weer als een trein door.

Dat had ik ook met de detonation box, vond sommige bombettes ook laag klappen net zoals de HFF crackling fan 2.0.

Wolff Strike Force pijl die direct uit elkaar klapte zonder op te stijgen (leek geen stijglading te hebben).

Een Wolff Viking vloog in de brand, maar daar moet bijgezegd worden dat deze doorgelont was in een project. Kan dus een ander probleem hebben gehad.

Een Evolution Wall of Silver (2014) had een beschemhoesje om de hoofdlont. Echter bij het (toch relatief voorzichtig) beschermhoesje eraf te trekken, kwam de hele lont mee.

Wolff Crazy Tails, vooral de crackling wolk ging soms veel te laag af, gewoon op de grond.

Wolff Howling Wolf, stond stevig, viel alsnog om. Leek ook vrij hees te zijn, amper fluit gehoord.

Wolff Triple Trouble. Op zich kan dit ook wel onder een productie 'fout', want door de indeling van hoofdlont en reservelont is deze nagenoeg niet fatsoenlijk door te lonten. Hoofdlont begint altijd rechtsonder, reservelont linksboven. Met als resultaat dat cake C hier niet af ging (uiteraard door matig doorlontwerk). Cakes hadden ook roze reservelont, wat een indicatie is voor snellont. Bij cake C (die niet af ging) is er daardoorvoor de zekerheid een normaal viscolontje aan het roze reservelont gehangen, maar achteraf bleek het roze lontje toch gewoon normaal lont te zijn. Verwarrend en gevaarlijk, hou het gewoon bij groen lont.

Tevens dus door VWBE al aangegeven Visions of Ecstacy cake 3 die dus halverwege er mee nokte.

Oja, en had nog wat romeinse kaarsjes uit een heel oud pakket liggen (Fantastic Candle Vulcan/Schuurmans). De lontjes waren wel zo dun, broos en slecht, dat ze er soms halverwege mee ophielden.

Back
Bovenaan