Constuctie voor 2007-2008 tekst.

Bombone

Banned
Hallo ik zat zo te spelen met paint en kwam op het idee om een mooie 2007 - 2008 te maken met maar wist niet precies hoe en ik had al een foto gezien van www.fireworks.be hoe je zo letters moet maken. maar het kan ook met letters.
Nou wat vinden jullie er van, Kan het beter of heb je zelf ideeén zeg ze dan.:bye:

het kan ook met een gezaagde plank en er gewoon een fontijn achter, maar ik heb het anders gedaan.

Laatst bewerkt:
en binnen 10 sec staat alles in de hens :bonk: beetje onveilige constructie :bye:

IK bedoel ook een beetje anders gewoon grote kast ofzo van planken met een fontijn pot erachter en de wanden kan je bekleden met allu folie ofzo maar het is wel leuk om te maken:bye:

Ik vrees dat dit niet gaat werken kerel. Er komt zéér veel warmte vrij op zo een korte afstand. Die aluminiumfolie maakt dan ook niks meer uit. Het is verder zo dat zo een constructie als schoorsteen gaat fungeren.

Dus voordat zo iets al vlamvat gaat er eerst en bak rook en hete gassen doorheen. Er bestaat zélfs een risico dat die gassen vlam vatten. Ook kan er kans bestaan dat de gassen die het hout los laten ( ja ook dat gebeurd) ook vlam kunnen vatten.

Niet doen is mijn advies. Investeer dan liever voor een 40-50 euro in lansjes en maak een écht letter\cijferbord. Das duidelijke, brand vermoedelijk langer, en is nog mooier ook

Ik vrees dat dit niet gaat werken kerel. Er komt zéér veel warmte vrij op zo een korte afstand. Die aluminiumfolie maakt dan ook niks meer uit. Het is verder zo dat zo een constructie als schoorsteen gaat fungeren.

Dus voordat zo iets al vlamvat gaat er eerst en bak rook en hete gassen doorheen. Er bestaat zélfs een risico dat die gassen vlam vatten. Ook kan er kans bestaan dat de gassen die het hout los laten ( ja ook dat gebeurd) ook vlam kunnen vatten.

Niet doen is mijn advies. Investeer dan liever voor een 40-50 euro in lansjes en maak een écht letter\cijferbord. Das duidelijke, brand vermoedelijk langer, en is nog mooier ook

De kans is erg groot dat het in brand vliegt maar het blijft en is een leuk idee maar je kan er ook een kleinere fontein voor pakken die toch veel licht maakt en niet zo brede vlam geeft. En volgens mij schroeien de kanten want die zijn plat en de bovenkant moet zoiezo open blijven.

Dit is dan een verbeterde versie.

Maar iemand nog een verbetert idee?:bye:

Laatst bewerkt:
Dat gaat echt niet werken. Dat word gewoon uiteindelijk een grote vlammenzee. zoals Redbaron al zei: er komt teveel warmte vrij, en teveel gassen. Je zult er zowiezo geen tekst mee kunnen maken. Wil je een tekst maken, dan is de enige optie werken met lansjes.

Nou ik ga het gewoon proberen met O&N. Ik ga het filmen en als het toch werkt post ik het wel en als het in de fik vliegt ja dan heb ik pech.:rolleyes::D:bye:

of zet een bengaalse fakkel achter (veel licht) minder brandgevaar door enorme hitte (die er niet of minder is)

of zet een bengaalse fakkel achter (veel licht) minder brandgevaar door enorme hitte (die er niet of minder is)

dát is inderdaad een veel beter idee ja! Daar had ik zelf ook nog niet aan gedacht nee.

Een bengaalse fakkel van 60 seconde ofzo ( of langer) das een stabiele niet al te hoge vlam. Met weinig vonk werking. De vlam zit zo rond 10-15 CM ofzo meen ik.

Pas wel op als je bv een Europeese ( spaanse, duits fabrikaat ofzo) fakkel, of bengaals vuur kunt bemachtigen. Deze zijn veel feller en worden veel heter dan gewoon chineese fakkels.

Een andere optie zou ook een multiflash van bv Weco kunnen zijn. Ondanks dat dit allemaal wat betere oplossingen zijn denk ik. Blijft het brandgevaar van je constructie erg groot.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan