Chinees Nieuwjaar 2007

WaSabi

VWC lid
Kan iemand mij vertellen wanneer er in Rotterdam of Den Haag het Chinese nieuwjaar gevierd word? Ik vind het ieder jaar meer dan de moeite waard om er een kijkje te nemen. Alleen is het voor mij onduidelijk wat nou de exacte datum is.

Voor meer info zie www.geledraak.nl

Laatst bewerkt door een moderator:
Den Haag wordt aangegeven dat het de 18e februari is, maar er is ook sprake van 17 februari. Dit is dus nog even afwachten.

Rotterdam is 19 februari. :wink:

Kan iemand mij vertellen wanneer er in Rotterdam of Den Haag het Chinese nieuwjaar gevierd word? Ik vind het ieder jaar meer dan de moeite waard om er een kijkje te nemen. Alleen is het voor mij onduidelijk wat nou de exacte datum is.

Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Kan je er iets meer over vertellen?
Of dat iemand anders er meer over kan vertellen?
Duurt de show lang? Wat voor vuurwerk wordt er geschoten?

Thanks
:cool: :cool:

Bij iedere chinese winkel zal er een 100k afgestoken worden, soms 2 of 3 tegelijk. Tijdens de 100k danst de draak voor de winkel en "eet" de sla op en dan is de winkel voor het komend jaar ingezegend.

Je zal dus de gehele dag 100k horen. Gaat van winkel naar winkel. In zowel Den Haag als Rotterdam vinden de shows in het centrum plaats. De ervaring leert dat het in Den Haag drukker is dan in Rotterdam.

Dat lijkt me wel vet om mee te maken.
Mattenfreak, de koning van de knalmatten, is zeker ook van de partij?

Grote kans dat ik maandag 19 februari in Rotterdam aanwezig zal zijn, die zaterdag in Den Haag is nog niet zeker. Mocht iemand een keuze moeten maken, dan raad ik Rotterdam aan, organisatie is daar beter en minder drukte.

Moontan, ga jij ook? :)

Grote kans dat ik maandag 19 februari in Rotterdam aanwezig zal zijn, die zaterdag in Den Haag is nog niet zeker. Mocht iemand een keuze moeten maken, dan raad ik Rotterdam aan, organisatie is daar beter en minder drukte.

Moontan, ga jij ook? :)

Zeker weten, dit wil ik echt meemaken.

Niks te doen? Hiervoor neem je gewoon vrij! Ik zou ook moeten werken maar een snipperdag heb ik hiet echt wel voor over.
Vorig jaar was erg geslaagd.

ik ben continu vrij
dus als ik opnieuw wat werk vind zou het beste kunnen dat ik dan moet werken. op je eerste of tweede dag vrij nemen, tja dat gaat niet he :D

Den Haag wordt aangegeven dat het de 18e februari is, maar er is ook sprake van 17 februari. Dit is dus nog even afwachten.

Rotterdam is 19 februari. :wink:

Bedankt Mattenfreak hier kan ik wat mee. Aangezien ik het liefst in Rotterdam ga en dat niet in het weekend valt moet er uiteraard vrij gevraagt worden.

Zeker weten, dit wil ik echt meemaken.

Heel mooi, kun je gewoon meereizen met de trein met ons, wel zo gezellig. :)

Heb het idee dat er nog flink wat freaks komen trouwens, op UB zijn er ook al aardig wat die erover praten. Daarbij is FPM ook altijd van de partij daarzo, vorig jaar meer als het jaar ervoor.

Heel mooi, kun je gewoon meereizen met de trein met ons, wel zo gezellig. :)

Heb het idee dat er nog flink wat freaks komen trouwens, op UB zijn er ook al aardig wat die erover praten. Daarbij is FPM ook altijd van de partij daarzo, vorig jaar meer als het jaar ervoor.

Gaan we doen, lijkt me heel gezellig.
Bedankt voor het aanbod.
:bye: :bye:

Als het dan zo gezellig wordt moet ik ook maar eens gaan kijken of ik dan kan...
Als het lukt zal ik ook aanwezig zijn met de trein :wink: maar dat zal ik dan nog wel even posten
:bye:

We zullen wel weer bij het plein staan waar de draak tot leven wordt geroepen. Goed overzicht en herken je elkaar snel. :wink:

@ Firespree;
probeer het te regelen, het zal je zeker bevallen! Ik reken op je he. :wink:

Oh der wordt op me gerekend dan kan ik neit anders meer dacht ik zo ;)
moet de volgende dag wel iets af hebben maja moet wel lukken dacht ik zo gewoon wat eerder beginnen :D
En je herkent me misschien wel snel maar je ziet me niet snel :p :wink: :cool:
Klein ventje die zo ongeveer over het tape heenklimt dan heb je de goede hehehehe
:bye:

Ik heb even overwogen om te gaan, alleen moet ik het even een tijdje wat rustiger aan gaan doen.
Waarscheinlijk moet er dan ook vrij gevraagd worden enzo dus doen we maar niet.

Zou me wel leuk lijken om eens met een grote groep freaks te zijn.:p

De groep van UB zal rond half 1 ter plekke wezen. Ter plekke bedoel ik het plein waar de draak tot leven wordt gewekt zoals Mattenfreak verteld.
VWC en UB vinden elkaar snel genoeg hehe.

Back
Bovenaan