Chinees Nieuwjaar - 13-02-2016 | Den Haag

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
Stad/dorp: Den Haag
Datum: 13-02-2016
Tijdstip: ...
Schietbedrijf: ...
Max. kaliber: ...
Bijzonderheden: ...

Programma de Bijenkorf Den Haag zaterdag 13 februari 13.00-17.00 uur

In de Bijenkorf Den Haag staat van 8 februari t/m 14 februari een Chinese wensboom. Bezoekers kunnen een gelukwens opschrijven en deze in de boom hangen.

Op zaterdag 13 februari wordt het nieuwe jaar in Den Haag groots gevierd met de lokale Chinese gemeenschap. Er is vuurwerk op de parkeerplaats van de Bijenkorf en de traditionele Drakendans wordt opgevoerd.
Chinese dames in traditionele kledij, de qipao, verwelkomen de klanten en delen rode enveloppen met geluksmuntjes uit. De rode enveloppen worden gegeven op speciale gelegenheden zoals Chinees Nieuwjaar. De rode kleur symboliseert geluk. Deze envelop bevat een traditionele Chinese 
munt. De munt staat voor rijkdom.

http://www.debijenkorf.nl/chinees-nieuwjaar

Hebben de Chinezen hier de laatste jaren nog echte rollen afgestoken of ..... ?

Zo ja dan wil ik hier toch maar weer een keertje gaan kijken en er een goed gevoel aan overhouden aangezien de laatste keer dat ik hier was mijn gezondheid mij zwaar in de steek liet en ik met de ambulance werd afgevoerd en daar door heb ik deze happening al enkele jaren over geslagen :(

2 jaar geleden hadden ze legale rollen afgestoken, wat een onzin. Afgelopen jaar durf ik niet te zeggen daar ik niet ben geweest. Ook steken ze op veel meer plekken rollen af dan alleen het bovengenoemde.

Was wel leuk , vorig jaar . Dit jaar weer , voor de personen die twijfelt . Het is echt lachen en leuk om een keer mee te maken . Meeting ???

Dit jaar ook maar weer eens kijken! Heb wat jaartjes meegemaakt dat het door elkaar heen ging, zowel flash als zwart! Voorheen waren het altijd flash rolletjes!

Laatste keer dat ik er was waren de rollen van Cafferata, = een legale rol met zwart kruit en wegschietende stukken gips. Echt kansloos. Wat is nou gevaarlijker?

Een rol van kruit en papier die hard knalt, of een rol met zwart kruit en stukken gips die tegen je been aanschieten (en als je pech hebt in je oog). Zal wel aan mij liggen.

Wil graag weer een keer komen kijken maar alleen als er 100% flashrollen worden afgestoken.

Hebben de Chinezen hier de laatste jaren nog echte rollen afgestoken of ..... ?

Zo ja dan wil ik hier toch maar weer een keertje gaan kijken en er een goed gevoel aan overhouden aangezien de laatste keer dat ik hier was mijn gezondheid mij zwaar in de steek liet en ik met de ambulance werd afgevoerd en daar door heb ik deze happening al enkele jaren over geslagen :(

Ziet ik u daarzo gab ? we hebben wel ffies contact :-)

Helaas te ver weg voor mij voor die paar rollen. Voor de mensen die gaan, neem de beelden maar mooi mee terug!

Vind het eerlijk gezegd niet echt waard om het te filmen, daar het een soort thuis basis is voor mij en het daarmee al snel een gewoonte word :)
Al met al zal ik dit keer de camera eens meenemen voor onze forumleden

Denk dat ik toch maar ffies die kant op ga om wat foto`s te knallen :-)
Fric, ben jij hier aan het helpen of zo ? want zou graag willen weten als er op het spui vandaag ook weer wat rollen de lucht in gaan net als een paar jaar terug.
Thanks alvast.

Back
Bovenaan