Carbidschieten in Veenendaal voortaan taboe

magnolia

VWC lid
VEENENDAAL - Carbidschieten, vooral populair in landelijke gebieden en met name rond de jaarwisseling, is voortaan verboden in heel Veenendaal. Burgemeester en wethouders hebben besloten dat verbod op te nemen in de Algemene Plaatselijke Verordening.

Tot nu toe was het niet expliciet verboden, maar mede op aandringen van de politie is dat voortaan wel het geval. Ook in privé-tuinen.

Niet passend
Burgemeester Wouter Kolff vindt het niet passen in het verstedelijkte Veenendaal. "Je kunt zeggen dat Veenendaal een stad is met dorpse trekjes, of omgekeerd, maar carbidschieten kunnen we hier niet meer hebben. We hebben heel weinig buitengebied en zeker tussen de flats geeft carbid vaak een enorme knal."

Kolff heeft vorig jaar, zoals hij zegt, een mega-melkbus gezien gevuld met kruit en carbid. "Dat is mij bijgebleven en zulke gevaarlijke situaties willen we hier niet meer hebben."

http://www.gelderlander.nl/regio/de-vallei/carbidschieten-in-veenendaal-voortaan-taboe-1.4590919

Niet passend
Burgemeester Wouter Kolff vindt het niet passen in het verstedelijkte Veenendaal. "Je kunt zeggen dat Veenendaal een stad is met dorpse trekjes, of omgekeerd, maar carbidschieten kunnen we hier niet meer hebben. We hebben heel weinig buitengebied en zeker tussen de flats geeft carbid vaak een enorme knal."

Tja elk stukje braakliggend terrein wordt volgestampt met woningbouw door deze o zo FIJNE gemeente.

Toch zo gek dat de mensen zich tegenwoordig niet meer kunnen gedragen en zich niet aan de wet kunnen houden. verboden verboden verboden wetswijziging en dan verbieden enz enz enz

Dit was te verwachten en er zullen zeker vele volgen. Nederland gaat zo langzaam en zeker kapot

tja....dat weet je dus niet....
ik ga er niet vanuit hoor, want dat is hier net zo ingeburgerd als in drenthe hoor, maar met de huidige politiek kunnen er gekke besluiten genomen worden...

Dat ben ik geheel met je eens, eigenlijk ben ik er ook voor een minimum grens te stellen aan het aantal partijen. Nu heb je zoveel kleine partijen die met een idee komen en deze vrijwel altijd kunnen voorleggen aan de 2e kamer. Daar wordt dan over gedebatteerd, reinste onzin is het. Als de grote partijen nu eens verkiesbaar blijven...Dan heb je al dat randgezeik ook niet (in ieder geval in mindere mate) en wordt er weer eens puur gepraat over politiek.Maar ja, terugkomend op het carbid schieten; als het niet meer geoorloofd is, wordt het hetzelfde principe als met de afsteektijden. Het merendeel gaat alleen maar steigeren en zal zich er niet aan gaan houden. Ik woon zelf in Almelo, maar dan buitenaf. Bij de dorpen als Geesteren, Tubbergen, Fleringen etc. is het een traditie en dat zal, ondanks regels, niet veranderen (de politie hier doet gewoon gezellig mee ;)). gelukkig maar :D

Ik kan mij voorstellen dat je het in de stad tussen flats niet wilt hebben. Goed punt. MAar dat mocht ook al niet dacht ik zo.
Maar als je nu eens gewoon in de weilanden om de stad, of in een park het wel gaat toestaan dan is er toch een prime middenweg? Zoals het eigenlijk ook al is?
greetzz

Ik kan mij voorstellen dat je het in de stad tussen flats niet wilt hebben. Goed punt. MAar dat mocht ook al niet dacht ik zo.
Maar als je nu eens gewoon in de weilanden om de stad, of in een park het wel gaat toestaan dan is er toch een prime middenweg? Zoals het eigenlijk ook al is?
greetzz

Dan zit je in Veenendaal in een andere gemeente.

Goh....niemand over het feit dat dit waarschijnlijk niet de normale melkbussen betreft maar de zelf gemaakte creaties de boosdoeners zijn? Iedereen heeft kritiek maar ik zie in de text ook mega melkbus staan. Alles moet groter, zwaarder....een gewone melkbus volstaat niet meer??? Tsja, dan kun je dit verwachten...kijk maar eens op youtube...wat daar soms voorbij komt grenst aan het onvoorstelbare en veiligheid wordt soms ook niet zoo nauw genomen...we doen met ons allen zelf ons de das om...denk daar ook eens over na ipv meteen kritiek te spuien....hou het bij melkbussen en gebruik die zoals het moet met carbid en niet met gas of omgebouwde giertanks en alles wat daar tussen zit....

Wat een domme gedachtengang. Dan is het logisch. Ja vuurwerk ook verbieden want een paar maken er dan zooitje van....

Ik kom zelf uit Veenendaal maar ik vind dit niet zo'n rare beslissing hoor. Carbidschieten is leuk in 1 of ander dorp maar dat is Veenendaal niet bepaald met bijna 70.000 inwoners. Het buitengebied is allemaal gemeente Ede. Een aantal jaar geleden stonden ze in de straat carbid te schieten ik voelde me daar niet prettig bij.

Steeds meer mensen ontdekken dat dit een goedkope variant van knallen is en gaan aan de gang met een busje en wat carbid. Veenendaal kent volgens mij ook totaal geen traditie van carbid schieten, puur iets van de laatste jaren.

Dit kan wel iets van de laatste jaren zijn maar met een melkbus of verfblik en wat carbid heb je voor een pasr euro de heledag plezier.

Echt men heeft niks beters te doen in de politiek.
Terwijl het een zooitje in Nederland is en het land langzaam naar de klotte gaat.

Nederland toont simpelweg maar weer aan hoe het niet van zijn lessen geleerd heeft. Dankzij de hele woningbouw is de crisis in ons land 2x zo hard toegeslagen. En alsnog bouwen ze alles overal vol, terwijl niemand het kan kopen. Waardoor dus zinloos materiaal/ruimte word verspild. (Althans ik ga maar of op een reactie dat deze stad helemaal word volgebouwd). Doen we er wat aan, NEE:S

Daarbij toont Nederland alweer een dat het zich laat leiden door een kleine meerderheid. Een kleine minderheid die t sowieso niet eens verdient uberhaupt vrij rond te lopen (sommigen zelfs verdienen t leven niet) die t voor de grote meerderheid weer ver*****n. Zoals altijd is het namelijk die kleine minderheid die het voor de meerderheid volledig verkloot. Maar doen we er wat aan, NEE:S

Nu vind ik het meer dan logisch dat die dingen verboden worden in woonwijken/steden. Bedoel, zelfde met illegaal vuurwerk, dingen knallen veel te hard en mits verkeerd gebruikt kunnen ze een groot probleem vormen. Maar daarbuiten, op plattelandsgebieden. Mag de gemeente doodvallen. Wens ze veel geluk met controleren en beboeten.

En ja, de gemeentes in Nederland, nog nooit zo'n stelletje laagopgeleide criminelen gezien die alleen hun eigen agenda willen verrijken en om geen enkel dier/mens geven. Altijd maar alles verbieden omdat dat zogenaamd helpt problemen tegen te gaan, terwijl ze in feite gewoon er geen echt geld aan willen uitgeven. Word hoog tijd dat alle ambtenaren in dit land een ontslag ZONDER wachtgeld krijgen en opgesloten worden voor corruptie.

En geen idee waarom mij dit eigenlijk boeit xD Woon niet in Veenendaal en heb echt niks met carbidschieten. Maar goed t woordje verbod haalt t bloed onder me nagels vandaan (uitdrukking van woede).

Back
Bovenaan