Cakes vastzetten

RickGAE

VWC lid
Ik kon hier zo geen topic van vinden, dus vandaar dat ik er een aan maak :)

Hoe zet jij je cakes vast?

Ik zelf heb twee van die vuurwerkklemmen hier liggen, daar zet ik de cakes altijd in.
Grote vierkante (compound)boxen zet ik meestal eigenlijk niet echt vast, dit jaar heb ik ook wat langwerpige boxen (Serenity en de WTF Box bijvoorbeeld), hoe ik deze vast ga zetten moet ik nog bekijken, die gaan namelijk niet in de klem passen.

Ik begin meestal met 2 bakstenen maar uiteindelijk zet ik ze gewoon vast tussen de cakes die er al staan! :yes:

Begin de avond altijd met wat kleinere cakes die zet ik wel vast. Als ik er genoeg heb dan zet ik ze gewoon allemaal tegen elkaar. Als je rondom wat grote 30MM/boxen cakes hebt staan staat het echt stevig genoeg.

Ik probeer van diverse cakes met tape een stabiel geheel te maken. Zo'n blok zet ik dan op een plaat zodat:
A) het makkelijk te verplaatsen is;
B) je minder last van natte ondergrond hebt.

Ik begin zelfs met vier bakstenen, twee met de lange kant langs de zijkanten en voor en achter eentje met de korte kant er tegenaan (past anders niet met de kleine cakes). Dan kan hij echt geen kant meer op. En later inderdaad tussen andere cakes, maar als je niet zo veel afsteekt en vooral kleinere potjes is dat misschien lastiger. Bakstenen werkt iig altijd. Er is bij mij nog nooit een cake omgevallen.

Ik heb nog nooit een cake vast gezet en er is gelukkig nog nooit wat omgevallen. Bij de kleinere ga ik dit nu zeker wel doen nu ik er wat meer over nagedacht heb maar bij de cakeboxen en compounds vind ik dat echt niet nodig hoor. Ik neem aan dat alle cakes toch getest worden zonder vastzetten?

Voor de kleinere cakes een vuurwerkklem, voor de grotere 2 plastic zakken met zand. Werkt prima. En na een tijd meestal tussen de afgestoken cakes/cakeboxen.

Schiet bijna geen cake meer los, dus tape er meerdere aan elkaar waardoor het stevig genoeg staat. En zet alles uiteraard tussen de boxen in, gaat geen kant op.

Paar jaar terug is er een cake omgevallen/ontploft (nl vuurwerk en kleine cake) gelukkig goed afgelopen. Sinds toen voor een euro of 7 maar een vuurwerkklem gekocht. Veel veiliger, bevalt goed en gaat al paar jaar mee

Back
Bovenaan